تبیان، دستیار زندگی
رئیس ارشاد اسلامی رشت با بیان اینکه مراجعه مردم به پایگاه‌های خبری و مجازی بیش از نشریات مکتوب می‌باشد، گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه فضای مجازی امری اجتناب‌ناپذیر است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ثقتی بیان کرد:

سرمایه‌گذاری در حوزه فضای مجازی امری اجتناب‌ناپذیر است

رضا ثقتی

رئیس ارشاد اسلامی رشت با بیان اینکه مراجعه مردم به پایگاه‌های خبری و مجازی بیش از نشریات مکتوب می‌باشد، گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه فضای مجازی امری اجتناب‌ناپذیر است.

رضا ثقتی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت در حاشیه مراسم افتتاحیه مسابقات بزرگ فوتبال رایانه‌ای جام کاسپین که 23 بهمن‌ماه امسال در اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان گیلان برگزار شد،اظهار کرد: سرعت انتقال یک رویداد در حوزه نشریات مجازی 10 برابر سریع‌تر اتفاق می‌افتد.

وی حضور جوانان در فضای مجازی را فرصت بزرگی دانست و افزود: متولیان فرهنگی باید بتوانند با برنامه‌ریزی‌های مناسب در ارتقای مهارت‌های آنان همت بگمارند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت در ادامه با بیان اینکه 50 درصد از رویدادها و اتفاقات فرهنگی و هنری استان گیلان در رشت اتفاق می‌افتد، متذکر شد: شهر رشت سابقه فرهنگی طولانی دارد که بزرگ‌ترین سرمایه مردم این منطقه است و این سابقه طولانی باعث می‌شود خط سیر پیشرفت این شهرستان، علی‌رغم همه توانایی‌هایی که در زمینه‌های دیگر دارد، از مسیر فرهنگی و هنری عبور کند.

ثقتی گفت: هویت هر قوم و ملتی در ازنای تاریخ و قدمت آن نهفته است و رشت یکی از تأثیرگذارترین شهرهای ایران که همواره به عنوان پیشتاز و پیشگام حرکت‌های فرهنگی در اثربخشی نهادها و اولین‌های ایران همت گماشته است، می‌باشد.

این مسئول فرهنگی نگرش عمقی به شهر رشت را نقشه راه توسعه فرهنگی آن دانست و تصریح کرد: این نگاه به عنوان تعریف یک استراتژی فرهنگی، چشم‌انداز روشنی از روند فرهنگی این شهر را بازگو می‌نماید.

رئیس ارشاد اسلامی رشت با بیان اینکه مراجعه مردم به پایگاه‌های خبری و مجازی و نشریات الکترونیک و خبرگزاری‌ها بیش از نشریات مکتوب می‌باشد، تاکید کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه فضای مجازی امری اجتناب‌ناپذیر است.

وی در پایان با بیان اینکه لزوم نگاه حمایتی از سوی مسئولان ارشد استان گیلان به شهر رشت امری اجتناب‌ناپذیر است، خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در این شهر می‌تواند چرخ توسعه فرهنگی رشت را با شتاب بیشتری به حرکت در آورد.

یادآور می‌شود، مسابقات بزرگ فوتبال رایانه‌ای جام کاسپین به همت مۆسسه تبیان اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان گیلان و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت از 23 بهمن امسال به صورت حضوری در محل اداره‌کل تبلیغات اسلامی گیلان آغاز و مراسم اختتامیه آن در نیمه اول اسفندماه جاری در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیاء(ص) رشت برگزار خواهد شد.

تنظیم: هومن بهلولی