تبیان، دستیار زندگی
اسمارت فون Galaxy S5 برند سامسونگ تا به این جا کم حاشیه نداشته است! و هر روز بازار حاشیه پیرامون این پرچمدار جدید و نوظهور برند سامسونگ بیش تر و بیش تر می گردد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کهکشان پنجم سامسونگ


اسمارت فون Galaxy S5 برند سامسونگ تا به این جا کم حاشیه نداشته است! و هر روز بازار حاشیه پیرامون این پرچمدار جدید و نوظهور برند سامسونگ بیش تر و بیش تر می گردد.

کهکشان پنجم سامسونگ

دو روز پیش آگهی تبلیغاتی تلفن Galaxy S5 سامسونگ زودتر از همه‌جا ابتدا در وب سایت اپراتور آلمانی O2 قرار گرفت و در آن جمله «سامسونگ می‌تواند کارهای بیشتری انجام دهد» ذکر شده است. اما نکته جالب توجه آن‌که در تصویر این آگهی قطرات آب قابل مشاهده است؛ استفاده از آن‌ها به چه معناست؟

اپراتور آلمانی زمان عرضه تلفن گلکسی اس 5 را انتهای فوریه یعنی دو هفته دیگر اعلام کرده است. سامسونگ نیز پیش از این زمان کنفرانس آنپک 5 را 24 فوریه یا 5 اسفندماه اعلام کرده بود. این کنفرانس در حاشیه نمایشگاه MWC 2014 بارسلونا برگزار می‌گردد.

اپراتور آلمانی O2 اطلاعات بیشتری را در باره تلفن بعدی سامسونگ ارایه نکرده است، اما این آگهی تبلیغاتی به شکلی طراحی شده است که گویی تلفن در آب غرق شده است. آیا این موضوع بدین معناست که تلفن پرچمدار بعدی سامسونگ ضد آب خواهد بود؟ اگر این اتفاق بیافتد، سامسونگ یکی از قابلیت‌های تلفن‌های هوشمند سونی که به نوعی امضای محصولات این شرکت نیز به شمار می‌روند را در پرچمدار بعدی خود اضافه خواهد کرد.

اما شاید در نهایت منظور سامسونگ از این تصویر ضد آب بودن گلکسی اس 5 نباشد!

کهکشان پنجم سامسونگ

پیش از این گفته شده بود که پرچمدار آتی سامسونگ، گلکسی اس 5 با تاچ ویز کاملا جدید عرضه خواهد شد. در این اسکرین شات جدید که مرتبط به رابط کاربری این پرچمدار است می‌بینیم که منظور از صفت نو و جدید در توصیف آن دقیقا چه بوده است.

این تصاویر از منبعی فرانسوی  به نام NowhereElse منتشر شده که البته با توجه به نوشته‌های موجود در تصویر می‌توان حدس زد که منبع اصلی به جایی در چین باز می‌گردد.

از آنجایی که سامسونگ خود طراحی سنسور را برعهده داشته بنابراین این برند هیچ نگرانی و دل مشغولی ای از جهت تولید انبوه آن برای اسمارت فون Galaxy S5 نخواهد داشت

در تصویر به وضوح دو آیکن Outdoor  و Curiosity را می‌بینید که پیش از این سامسونگ از آنها حرف زده بود.

این تغییر می‌تواند به سورپرایز بزرگی در رویداد MWC تبدیل شود. پیش از این سامسونگ به خاطر حجم زیادی که رابط کاربری‌اش اشغال می‌کرد و شکل کارتونی که داشت مورد سرزنش قرار می‌گرفت. شاید این تغییرات عمده نیز به خاطر همین انتقادها بوده است.

کهکشان پنجم سامسونگ

پایگاه رسانه ای کره ای ETNews وجود سنسور اثر انگشت‌ خوان در اسمارت فون  Galaxy S5 برند سامسونگ را به صراحت تایید کرده بود و اذعان داشته بود که سنسور اثر انگشت‌ خوان با صفحه نمایش اسمارت فون  Galaxy S5 یکپارچه شده است.از این جمله باید برداشت کرد که ؛ هنگامی که کاربر با انگشت خود صفحه نمایش گر را لمس می کند ؛ عملیات تشخیص هویت فورا آغاز می گردد.

کهکشان پنجم سامسونگ

نکته جالب این است که طبق ادعا های برند سامسونگ ؛ توسعه این سنسور اثر انگشت‌ خوان کاملا انحصاری و مختص به برند سامسونگ بوده است.اما چرا ؟! سیستم سنسور اثر انگشت‌ خوان در حقیقت نقطه مقابل سنسور TouchID برند اپل است ! شما در سنسور TouchID برند اپل باید حتما انگشتتان دکمه Home را لمس کند و فشار دهید اما در سیستم سنسور اثر انگشت‌ خوان برند سامسونگ ماجرا تفاوت دارد. شما در این سیستم عمل اسکن اثر انگشت را تنها با لمس صفحه نمایش و حرکت دادن انگشت بر روی صفحه نمایش آغاز خواهید کرد. اگر برند سامسونگ بتواند این سیستم را با سربلندی و موفقیت رونمایی کند و همچنین بتواند دقت به کار رفته در سیستم TouchID برند اپل را نیز اعمال کند ؛ بدون شک سنسور اثر انگشت‌ خوان آن می تواند سنسور TouchID برند اپل را شکست دهد.

موضوع مهمی که در این گزارش آمده بود و در چند سطر بالایی مطرح کردم این است که توسعه این سنسور اثر انگشت‌ خوان کاملا انحصاری و مختص به برند سامسونگ بوده است. گویا برند سامسونگ فناوری برندهای فعال دیگر در این حوزه را آن قدر پیشرفته نمی داند که خود رسما وارد گود شده است. باید اذعان کنم که از آنجایی که سامسونگ خود طراحی سنسور را برعهده داشته بنابراین این برند هیچ نگرانی و دل مشغولی ای از جهت تولید انبوه آن برای اسمارت فون Galaxy S5 نخواهد داشت.

فرآوری: فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان


برگرفته از آی تی رسان، گویا آی تی، زومیت