تبیان، دستیار زندگی
تحقیقات انجام شده توسط محققان برزیلی نشان می‌دهد که سیگاری‌ها کمتر انگیزه برای ورزش کردن دارند و فعالیت فیزیکی آن‌ها نسبت به غیرسیگاری‌ها کمتر است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

این سیگاری‌های تنبل!


تحقیقات انجام شده توسط محققان برزیلی نشان می‌دهد که سیگاری‌ها کمتر انگیزه برای ورزش کردن دارند و فعالیت فیزیکی آن‌ها نسبت به غیرسیگاری‌ها کمتر است.


پیش از این مشخص شده بود که سیگار کشیدن باعث کاهش آمادگی جسمانی می‌شود، تحقیقات جدید نشان داده است که سیگاری‌ها فعالیت فیزیکی کمتری دارند و انگیزه کمتری برای ورزش کردن دارند. ضمنا این افراد بیشتر در معرض خطر افسردگی و مشکلات عصبی قرار دارند.

این تحقیقات که در دانشگاه استادوآل برزیل انجام شده است،‌ اولین تحقیقاتی است که میزان فعالیت فیزیکی کمتر در افراد سیگاری را نشان می‌دهد.

سیگاری

در این تحقیقات از 50 سیگاری و 50 غیرسیگاری خواسته شد تا حداقل برای 12 ساعت در 6 روز، از دستگاه شمارش قدم استفاده کنند. نتایج نشان داد که سیگاری‌ها کمتر در روز راه می‌روند. هنگامی که میزان توانایی آن‌ها برای نفس کشیدن عمیق اندازه‌گیری شد،‌ریه‌های سیگاری‌ها کارایی کمتری داشت و به تبع کارایی ورزش آن‌ها کمتر بود. هنگامی که از سیگاری‌ها خواسته شد تا کیفیت زندگی و سلامت خود را ارزیابی کنند آن‌ها اظهار داشتند که خستیگ بیشتر و انگیزه کمتری را تجربه می‌کنند.

دکتر فولارنتو می‌گوید: «این اولین مطالعاتی است که میزان فعالیت فیزیکی سیگاری‌ها را با غیرسیگاری‌ها مقایسه می‌کند. علاوه بر کارایی پایین ریه‌ها،‌کمبود توانایی ورزش، کیفیت زندگی پایین‌تر و احتمال افسردگی و مشکلات عصبی در سیگاری‌ها،‌آن‌ها نسبت به غیرسیگاری‌ها کمتر فعالیت داشتند».

بخش اجتماعی تبیان


منبع: ایسنا