تبیان، دستیار زندگی
عبدالرئوف ریگی، مسئول روابط عمومی این گروهک، از آزادی سربازان ایرانی گروگان گرفته شده توسط گروهک خود خبر داد و گفت: جیش العدل تصمیم گرفت تا بعد از ملاقات‌های انجام شده با هیئتی از نمایندگان علمای اهل سنت و روسای برخی قبایل بلوچ گروگان هایش را آزاد کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مرزبانان ربوده شده، آزاد شدند


یک مقام آگاه امنیتی از تحویل مرزبانان ربوده‌شده به مقام‌های ایرانی در پاکستان خبر داد.

مرزبانان

یک مقام آگاه امنیتی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، با اشاره به خبر آزادی مرزبانان ربوده شده در سراوان گفت:‌ این سرباز‌ان ساعاتی قبل از سوی گروهک تروریستی موسوم به جیش‌العدل تحویل مقامات ایرانی حاضر در پاکستان شدند.

ساعتی پیش خبر آزادی مرزبانان ربوده شده کشورمان از سوی گروهک تروریستی جیش‌العدل منتشر شده بود.

به دنبال ربوده شدن 5 نفر از مرزبانان ایرانی در منطقه جکیگور در شرق ایران که در شامگاه 17 بهمن ماه اتفاق افتاد، گروه موسوم به «جنبش جیش العدل»  روز شنبه 19 بهمن ماه با انتشار تصاویری در توییتر خود مسولیت ربودن این پنج مرزبان ایرانی را بر عهده گرفت.

جیش العدل تصمیم گرفت تا بعد از ملاقات‌های انجام شده با هیئتی از نمایندگان علمای اهل سنت و روسای برخی قبایل بلوچ گروگان‌هایش را آزاد کند. بعد از این دیدار که در نقطه مرزی در شرق ایران انجام شد، گروگان‌ها به همراه هیئت یاد شده بازگشتند.

این گزارش حاکی است گروهک "جیش‌العدل" روز چهارم فروردین در بیانیه‌ای مدعی شد که یکی از مرزبانان ایرانی گروگان گرفته شده به نام  جمشید دانایی فر را به شهادت رسانده است.

رامین حضرتی، سجاد زاهانی، جمشید دانایی فر، محمد نظامی و جمشید تیموری 5 مرزبانان ایرانی بودند که توسط گروهک تروریستی جیش‌العدال ربوده شده بودند که از این بین، طبق برخی اخبار گفته می‌شود آقای جمشید دانایی‌ فر توسط این گروه تروریستی به شهادت رسیده است.

گروهک موسوم به جیش‌العدل از آزادی مرزبانان ایرانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) عبدالرئوف ریگی، مسئول روابط عمومی این گروهک در گفت‌وگو با العربیه دات نت، از آزادی سربازان ایرانی گروگان گرفته شده توسط گروهک خود خبر داد و گفت: جیش العدل تصمیم گرفت تا بعد از ملاقات‌های انجام شده با هیئتی از نمایندگان علمای اهل سنت و روسای برخی قبایل بلوچ گروگان‌هایش را آزاد کند.

به گفته این عضو گروهک جیش العدل، بعد از این دیدار که در نقطه مرزی در شرق ایران انجام شد، گروگان‌ها به همراه هیئت یاد شده بازگشتند.

بنابر ادعای این شخص، این سربازان به احترام علمای اهل سنت و به منظور نشان دادن حسن نیت این گروهک آزاد شدند تا ایران نیز همانند آنچه را که آنها انجام دادند انجام داده و زندانیان‌شان را آزاد کند.

نهم فوریه گذشته یک افسر و چهارتن از مرزبانان ایرانی در منطقه بلوچستان واقع در شرق ایران از سوی گروهک جیش العدل ربوده شده بودند.

فرآوری: هانیه اخباریه
بخش سیاست تبیان


منبع: فارس، ایسنا

مطالب مرتبط:

ناگفته‌های مولوی عبدالحمید از آزادی مرزبانان

گروه‌های تروریستی در منطقه از کجا آمده‌اند ؟!(2)

سیاست خارجی تهاجمی و یا تنش زدایی