تبیان، دستیار زندگی
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گفت: با وجود تغییرات زیاد دروس پایه هفتم متأسفانه 30 درصد معلمان هنوز آموزش های لازم را ندیده اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

30درصد معلمان پایه هفتم آموزش ندیده اند

30درصد معلمان پایه هفتم آموزش ندیده اند


معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گفت: با وجود تغییرات زیاد دروس پایه هفتم متأسفانه 30 درصد معلمان هنوز آموزش های لازم را ندیده اند.

زرافشان، با بیان این مطلب گفت: امسال سال اولی بود که پایه هفتم در مدارس کشور اجرایی شد و براساس قانون می بایست معلمان با گذراندن چندین دوره آمورش های لازم در این خصوص را ببینند که متأسفانه در حال حاضر هنوز بخشی از معلمان موفق به طی دوره های آموزشی نشده اند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ادامه داد: با توجه به اینکه در این پایه تعداد دروس تغییر کرده قابل توجه است لزوم آموزش معلمان نیز بیشتر است چراکه در غیر این صورت اثربخشی لازم را نخواهیم داشت.

وی در ادامه با اشاره به تعداد معلمان آموزش ندیده در این دوره ها تصریح کرد: براساس آمار مرکز سنجش متأسفانه نزدیک به 30درصد معلمان در این زمینه هنوز آموزش های لازم را ندیده اند که مدارس می توانند با دعوت از سایر معلمین و برگزاری کلاس های فوق برنامه و همچنین دعوت از معلمان ملی که در استان ها حضور دارند به دانش آموزان کمک کنند.

در قانون ساماندهی زمان آموزش 6 هدف تعریف شده که یکی از این اهداف نیز برگزاری جلسات معلمان با هدف آموزش معلمان و انتقال تجربیات بین معلمان است که متأسفانه کمتر به آن توجه شده است.

زرافشان ادامه داد: در قانون ساماندهی زمان آموزش 6 هدف تعریف شده که یکی از این اهداف نیز برگزاری جلسات معلمان با هدف آموزش معلمان و انتقال تجربیات بین معلمان است که متأسفانه کمتر به آن توجه شده است.

وی افزود: در بخش کتاب های درسی امکان اجرای آزمایشی را نداشتیم که به همین جهت با اشکالاتی در اجرا مواجه شدیم چراکه می بایست پیش از مرحله اجرای نهایی به صورت آزمایشی بین 50معلم و دریک سال تحصیلی مورد ارزیابی قرار می گرفت تا مشکلات احتمالی توسط معلمان، اولیا و دانش آموزان مشخص و رفع می شد.

زرافشان خاطرنشان کرد: با اجرای ساختار 3-3-6 از امسال ما هر سال در یک پایه دانش آموز نداریم وامسال نیز در پایه هفتم دانش آموز نداشتیم که سال بعد به پایه هشتم و همینطور سال بعد به پایه نهم منتقل خواهد شد که برای بخشی از همکاران خود در آموزش و پرورش با مشکل نداشتن کلاس مواجه هستند و در این خصوص نیز باید راه حلی اندیشیده شود.


منبع: باشگاه خبرنگاران

بخش سفیران تبیان