تبیان، دستیار زندگی
منابع بیمارستانی در جده عربستان از مشاهده نوعی بیماری مبهم و عجیب در سه دختر 18 تا 22 ساله با علایم فلج اعضای بدن و دشواری در سخن گفتن و خوردن غذا خبر دادند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شیوع یک بیماری ناشناخته در عربستان


این بیماری عجیب با درد در ناحیه شکم و تنگی نفس آغاز می شود و با پیشرفت بیماری، فرد مبتلا به تدریج با فلج برخی اعضای بدن، اختلال در گوارش و بی اختیاری در دفع مواجه می شود، بدون آن که علت واقعی این عارضه در بدن مشخص باشد


بیماری ناشناخته در عربستان

منابع بیمارستانی در جده عربستان از مشاهده نوعی بیماری مبهم و عجیب در سه دختر 18 تا 22 ساله با علایم فلج اعضای بدن و دشواری در سخن گفتن و خوردن غذا خبر دادند.

به نقل از العالم، بر اساس این گزارش که هفته نامه عربستانی "عکاظ" آن را منتشر کرده، این بیماری عجیب با درد در ناحیه شکم و تنگی نفس آغاز می شود و با پیشرفت بیماری، فرد مبتلا به تدریج با فلج برخی اعضای بدن، اختلال در گوارش و بی اختیاری در دفع مواجه می شود، بدون آن که علت واقعی این عارضه در بدن مشخص باشد.

به عقیده متخصصان، این بیماری که از اختلال در آنزیم های خاص بدن نشات می گیرد، موجب بروز اختلالات عصبی و در نهایت فلج اعضا می شود.

این گزارش می افزاید: در یک مورد که بیمار زیر نظر دکتر حسین القحطانی، رییس بخش مغز و اعصاب مرکز پزشکی ملک عبدالعزیز قرار داشته، فرایند بهبود دیده شده است، اما هزینه داروهای این بیماری که از بازارهای اروپایی تهیه می شود، به حدود پانزده هزار دلار می رسد.

القحطانی در سخنانی در این خصوص گفته است: ما تجربه و اطلاعات چندانی درباره این بیماری نداریم و تنها سه مورد از این بیماری تا کنون شناسایی شده است و هنوز از امکان سرایت و خطر آن برای جامعه عربستان اطلاع دقیقی در دست نیست.

بخش سلامت تبیان


منبع: جهان نیوز

مطالب مرتبط:

توصیه های پزشکی برای حجاج بیمار

سلامتی‌تان را در حج حفظ کنید

توصیه‌ های بهداشتی برای حجاج

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.