تبیان، دستیار زندگی
اولین یادواره «لاله‌های آسمانی» 30 بهمن‌ماه 92 توسط هیئت شاهزاده علی‌اصغر برگزار می‌شود .
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

این یادواره نقشه راه است

برگزاری اولین یادواره «لاله‌های آسمانی»


 اولین یادواره «لاله‌های آسمانی» 30 بهمن‌ماه 92  توسط هیئت شاهزاده علی‌اصغر برگزار می‌شود .

این یادواره نقشه راه است

این یادواره که با مشارکت سازمان بسیج شهرداری تهران با حضور جمع کثیری از مقامات لشکری و کشوری، خانواده شهدا و گروهی از جانبازان و علاقه‌مندان جامانده از کاروان شهدا در حسینیه شهدای حیدری آرام واقع در خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان منیریه برگزار می‌شود.

مسئول ستاد برگزاری یادواره شهدا گفت: این یادواره شهدای لاله‌های آسمانی که برای نخستین بار از سوی هیئت حضرت علی اصغر و با همکاری شهرداری تهران و بسیج منطقه 11 تهران برگزار می‌شود می‌تواند تداعی کننده جانبازی و سرافرازی غیور مردان از جان گذشته که برای حراست از مرزهای کشور به شهادت رسیدند.

مهدی سرابی در نشست خبری با اصحاب رسانه این یادواره را چون نقشه راهی برای برگزاری یادواره‌هایی دیگر در سال‌های آینده در این حسینیه و با مشارکت نهادهای مختلف عنوان کرد و گفت: با توجه به این که شهدا حق بزرگی به گردن همه ما دارند موظف هستیم یادواره‌هایی در خورشان این شهیدان برگزار کنیم.

وی یادآور شد: این یادواره تلاش می‌کند مجاهدت‌های قهرمانان مبارزه با استکبار در دوران مقدس را به جوانان و نوجوانان که ذخائر آینده این مملکت هستند و اطلاعات کمتری از جنگ حق علیه باطل دارند را منتقل کند.

این مقام مسئول بیان کرد: برگزاری یادواره شهدای لاله‌های آسمانی در راستای تحقق منویات رهبری مبنی بر گرامیداشت یاد شهدا است.

مهدی سرابی در نشست خبری با اصحاب رسانه این یادواره را چون نقشه راهی برای برگزاری یادواره‌هایی دیگر در سال‌های آینده در این حسینیه و با مشارکت نهادهای مختلف عنوان کرد

وی گفت: با برگزاری چنین یادواره‌هایی جوانان و نوجوانان کشور که تحت تأثیر جنگ نرم قرار گرفته‌اند بیشتر با آرمان‌های نظام و رشادت‌های انجام گرفته برای حراست از دین و نظام آشنا می‌شوند و اگر انقلاب و نظام در عرصه سیاست بین‌المللی با اقتدار صحبت می‌کند و استکبار در برخوردهایش کوتاه آمده است به دلیل وجود رهبری فرزانه و مردمی علاقمند به مبانی و ارزش‌های نظام است که پشتوانه ایمان را یدک می‌کشند.

این یادواره نقشه راه است

همچنین در ادامه نشست محمد صالحی دبیر اجرایی این یادواره در خصوص افراد شرکت کننده در این یادواره اظهار کرد: تعدادی از فرماندهان نیروهای انتظامی و سپاه و بسیج، خانواده شهیدان و جمع کثیری از جوانان در یادواره لاله‌های آسمانی شرکت می‌کنند.

صالحی تصریح کرد: در این یادواره همچنین پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و انقلاب در مساجد، دبیرستان‌ها،‌ دانشگاه‌ها و در جمع روحانیون اقدام به بازگویی خاطراتی از دوران دفاع مقدس می‌کنند.

وی افزود: حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا حسینی که از رزمندگان دوران جنگ و انقلاب به سخنرانی و تشریح مجاهدت‌های رزمندگان اسلام خواهد پرداخت.

دبیر اجرایی یادواره تصریح کرد: در ادامه مراسم استاد میرزاخانی قاری برجسته قرآن به قرائت آیات الهی پرداخته و در ادامه سردار سید محمود حسینی جانباز و آزاده و از فرماندهان دوران جنگ به سخنرانی پرداخته و پس از تجلیل از خانواده شهدا و مدعوین آقایان حسن حسین‌خانی، مجید قناعت جو و مهدی مینویی از مداحان. ذاکرین اهل‌البیت به مدیحه سرایی و مداحی خواهند پرداخت.

این مراسم چهارشنبه 30 بهمن ساعت 20 در حسینیه شهدای آرام در میدان منیریه کوچه راتق برگزار خواهد شد.

 سامیه امینی

بخش فرهنگ پایداری تبیان


مطالب مرتبط:

دومین مراسم تقدیر از مۆلفین و ناشرین حوزه دفاع مقدس

 بزرگداشت 100 شهید

 دو خبر از حوزه ایثار و شهادت