تبیان، دستیار زندگی
دو تیم بارسلونا و پاری‌سن ژرمن با برتری برابر حریفان خود در مجموع دو دیدار راهی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا شدند. دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری دو دیدار ادامه یافت که در آن دو تیم میزبان بارسلونا و پاری‌سن ژرمن نی
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صعود بارسلونا و پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان


دو تیم بارسلونا و پاری‌سن ژرمن با برتری برابر حریفان خود در مجموع دو دیدار راهی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا شدند.
مسی

دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری دو دیدار ادامه یافت که در آن دو تیم میزبان بارسلونا و پاری‌سن ژرمن نیز صعودشان را به مرحله بعد قطعی کردند.

بارسلونا در حالی در خانه برابر منچستر‌سیتی به میدان رفت که اندوخته مناسبی از دور رفت داشت. دو تیم در نیمه نخست چندین فرصت گلزنی داشتند که موفق نبودند. جدی ترین موقعیت بازی را لیونل مسی از دست داد که ضربه زمینی او در نیمه دوم به دیرک دروازه اصابت کرد . اما تلاش لیونل مسی به بار نشست تا این بازیکن در دقیقه 66 مسابقه با ضربه چیپ گلزنی کند تا این دیدار در پایان با برتری یک بر صفر بارسلونا به پایان برسد. البته در دقیقه 78 داور یک پنالتی واضح برای منچستر‌سیتی نگرفت و پابلو زابالتا را به دلیل اعتراض به داوری از زمین اخراج کرد .

جدی ترین موقعیت بازی را لیونل مسی از دست داد که ضربه زمینی او در نیمه دوم به دیرک دروازه اصابت کرد

با این حال ونسان کمپانی پیش‌تاخته توانست یکی از گل‌ها را از روی ضربه کرنر پاسخ دهد . اما این پایان کار نبود و دنی آلوس موفق شد گلزنی کند تا در پایان بارسلونا با برتری 4 بر یک در مجموع به مرحله بعد راه یابد.

در دیگر دیدار پاری سن ژرمن موفق شد 2 بر یک بایر لورکوزن را شکست دهد تا در مجموع دو دیدار با برتری 6 بر یک راهی مرحله بعد شود. برای میزبان در این دیدار مارکینیوش و ازکوئل لاوتزی گلزنی کردند و تک گل بایر لورکوزن را نیز سیدنی سام به ثمر رساند. تیم آلمانی در دقیقه 28 یک ضربه پنالتی را از دست داد. سیمون رولفس در این صحنه نتوانست از روی نقطه پنالتی گلزنی کند.

تابلو نتایج (مجموع رفت و برگشت)

بارسلونا 4 – منچستر‌سیتی یک

پاری‌سن ژرمن 6 – بایر لورکوزن یک

حسین محمدی

بخش ورزشی تبیان