تبیان، دستیار زندگی
معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: از 8 نفر شاعر برجسته شعر انقلاب در همایش شعر انقلاب اسلامی تجلیل می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معاون فرهنگی ارشاد خراسان رضوی خبر داد؛

تجلیل از 8 شاعر خراسانی در همایش شعر انقلاب اسلامی

نشست خبری همایش شعر انقلاب اسلامی خراسان رضوی

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: از 8 نفر شاعر برجسته شعر انقلاب در همایش شعر انقلاب اسلامی تجلیل می شود.

حسین مسگرانی در نشست خبری که صبح امروز در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار می شود افزود: همایش شعر انقلاب اسلامی 30 بهمن یا اول اسفند ماه در تالار فردوسی جهاد دانشگاهی مشهد برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این همایش در صددیم که از شاعران کشوری نیز دعوت کنیم که تا کنون حضور محمد علی بهمنی قطعی شده است و در حال رایزنی جهت حضور چند شاعر مطرح از جمله علی معلم هستیم.

مسگرانی با بیان این که جشنواره در کلیه شهرستانها برگزار شده است ادامه داد: همایش شعر انقلاب اسلامی در ایام الله دهه مبارک فجر در شهرستانهای خراسان رضوی با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن های شعر برگزار شده است.

وی اظهار داشت: در این جشنواره ها از شاعران برتر شعر انقلاب در شهرستانها تقدیر به عمل می آید.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برگزاری جشنواره داستان کوتاه سرزمین مهر با موضوع سبک زندگی ایرانی- اسلامی خبر داد.

وی از انتشار فراخوان این جشنواره خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره با موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی در گستره خراسان های شمالی، جنوبی و رضوی برگزار می شود.

حسین مسگرانی در صحبت های خود اشاره داشت که علاقمندان می توانند آثار خود را با استفاده از بن مایه های فرهنگی (دیرینه ها، خرده فرهنگها، آداب و رسوم و زندگی مدرن شهری) حداکثر سه اثر و در بخش های ویژه سبک زندگی ایرانی اسلامی و  بخش آزاد از طریق پست الکترونیک به آدرس adabi.ostan@yahoo.com به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مسگرانی افزود: این جشنواره با همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگی و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان و موسسه فرهنگی و هنری سفیر همایش شرق برگزار شد.

وی با بیان این که پیگیر تشکیل خانه داستان هستیم عنوان کرد: در حوزه داستان انجمن به ثبت رسیده نداریم بنابر این شورای مشورتی داستان را تشکیل داده ایم و پیگیر تشکیل خانه داستان نیز هستیم.

معاون فرهنگی ارشاد خراسان رضوی با اشاره به حضور شاعران مطرح حوزه شعر انقلاب گفت: در صدد بودیم از 5 شاعر مطرح شعر انقلاب در همایش شعر انقلاب تجلیل کنیم چون نگرانی وجود داشت نتوانیم حق مطلب را در خصوص این بزرگواران به جا بیاوریم طرح برگزاری کنگره بزرگداشت شاعران شعر انقلاب اسلامی را به معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دادیم تا سال آینده این کنگره را برگزار کنیم.

جواد گنجعلی دبیر همایش شعر انقلاب اسلامی نیز در این نشست گفت: جلسات ادبی چیزی جز آموزش شعر نیست خیلی از شاعرانی که الان مطرح هستند از همین جلسات شعر شروع کرده اند.

وی با بیان این که ایراداتی به نحوه برگزاری جلسات و شب شعر ها وارد می شود اظهار داشت: یکی از این ایرادات سطح بندی در جلسات است الان کسی که تازه شعر گفتن را شروع کرده و کسی که سالهاست در این حوزه فعالیت می کند و شاعر مطرحی است در یک سطح قرار می گیرند که این باید اصلاح شود.

وی توجه به آموزش شعر را یکی از مباحث جدی خانه شاعران دانست و بیان داشت: در نظر داریم به زودی نشستهای ماهانه شعر را برگزار کنیم.

گنجعلی با اشاره به برگزاری همایش شعر انقلاب گفت: در این همایش 10 نفر از پیشکسوتان شعر امروز و ده نفر از پیشکسوتان شعر در شهرستانا شعر خوانی می کنند و از 8 نفر فعالان حوزه شعر انقلاب تقدیر می شود.

گزارش: محمد ولی طاهری بنکدار

تنظیم: هومن بهلولی