تبیان، دستیار زندگی
: در غیاب سرخابی های تهران دو تیم شهرستانی برگزار کننده دیدار نهایی جام حذفی بودند. در این میان مس کرمان که میزبانی تک بازی را برعهده داشت با خطر سقوط به دسته اول روبرو بود و تراکتورسازان نیز که امیدهای خود را برای قهرمانی در لیگ برتر از دست داده بودند بر
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مزد تجربه

جام حذفی از کویر به تبریز رفت

در غیاب سرخابی های تهران دو تیم شهرستانی برگزار کننده دیدار نهایی جام حذفی بودند. در این میان مس کرمان که میزبانی تک بازی را برعهده داشت با خطر سقوط به دسته اول روبرو بود و تراکتورسازان نیز که امیدهای خود را برای قهرمانی در لیگ برتر از دست داده بودند برای فتح جام چشم به این دیدار داشتند.


تراکتورسازی

مس کرمان(0) صفر- تراکتورسازی تبریز(0)1

گل: سعید دقیقی(52) برای تراکتور سازی

پاس گل: کریم انصاری فرد(52) برای تراکتور سازی

داور: یدالله جهانبازی با کمک محمدرضا ابوالفضلی وعلی میرزا بیگی

اخطار: مهدی کیانی(8) ، سعید دقیقی(69) و کریم انصاری فرد(80) از تراکتورسازی

تماشاگر: بیش از 15 هزار نفر

ورزشگاه: شهید باهنر کرمان

زمان: جمعه 25 بهمن ماه 1392- ساعت 15/16

مس: آرمان شهدادنژاد(3)، شیث رضایی(3)،فرزاد حسین خانی(4)کاپیتان،فرهاد سالاری پور(3)،مجتبی ترشیز(3)، علی رضا ابراهیمی(3)(71- وحید اسماعیل بیگی)(1)، پوریا سیف پناهی(2)(57- احمدحسن زاده)(2)،احمدرضا زنده روح(3)، میلاد جهانی(3)، مصطفی شجاعی(3) و لوسیانو ادینهو(3)

مربی: لوکا بوناچیچ

تراکتورسازی: حامدلک(3)، میلاد فخرالدینی(3)، محمد نصرتی(3)، مرتضی اسدی(4)کاپیتان، مسعود ابراهیم زاده(3)، مهدی کیانی(3)، علی کریمی(3)(90- فرشید طالبی)(-)، مهدی کریمیان(3)، جواد کاظمیان(2)(68- رودریگرز پینیائو)(3)، کریم انصاری فرد(4) و سعید دقیقی(4)(82- فرشاد احمدزاده)(1)

مربی: تونی الیویرا

نیمه اول بدون گل در شرایطی به پایان رسید که میزبان حتی لیاقت بردن داشت. نیمه دوم بدون تغییر در ترکیب دو تیم آغاز شد و این تراکتورسازی بود که خیلی زود به گل روحیه بخش خود رسید، گلی که روی قدرت مردان تهاجمی رقم خورد

نگاه کلی: در غیاب سرخابی های تهران دو تیم شهرستانی برگزار کننده دیدار نهایی جام حذفی بودند. در این میان مس کرمان که میزبانی تک بازی را برعهده داشت با خطر سقوط به دسته اول روبرو بود و تراکتورسازان نیز که امیدهای خود را برای قهرمانی در لیگ برتر از دست داده بودند برای فتح جام چشم به این دیدار داشتند. بازی پرشور و احساسی آغاز شد. دو تیم با انگیزه تمام نشان دادند که قصد پا پس کشیدن ندارند. در این میان کرمانی ها برتری محسوسی نشان می دادند. انگیزه بالای دو تیم در حفظ دروازه کار گلزنی را سخت تر از حد تصور کرد تا توپ بیشتر در میانه زمین ضربه بخورد. در حالی که از مهاجمان تراکتور سازی اثری نبود ادینهو در چند نوبت تا یک قدمی گل پیش رفت.

ازدقیقه 30 به بعد رفته رفته بازی آرامش بیشتری گرفت ولی با ضعف هافبک های تبریزی برتری همچنان با مس بود. نیمه اول بدون گل در شرایطی به پایان رسید که میزبان حتی لیاقت بردن داشت. نیمه دوم بدون تغییر در ترکیب دو تیم آغاز شد و این تراکتورسازی بود که خیلی زود به گل روحیه بخش خود رسید، گلی که روی قدرت مردان تهاجمی رقم خورد. مسی ها که کم تجربه و بی روحیه نشان می دادند با این گل به هم ریختند تا اولین تغییر توسط بوناچیچ رقم بخورد. با احتیاط بیشتر مهمان مسی ها برای تلافی جلو کشیدند. میزبان در بیست دقیقه پایانی با یک تعویض دیگر چهره هجومی تر به خود گرفت. مس به حمله فکر می کرد و تراکتور سازی به ضد حمله نظر داشت تا در ادامه چند موقعیت نصف و نیمه خلق شود. اما گلی ثبت نشد تا تراکتورسازی با استفاده از تجربه یارانش جام را از کویر به تبریز ببرد.

مس و تراکتور

لحظه های حساس: در دقیقه 8 ضربه کاشته ادینهو راهی به دروازه مهمان نیافت. در دقیقه 16 همین صحنه روی درازه مس با ضربه کریمی تکرار شد. برتری مس دوبار با ضربه های سر ادینهو به چشم آمد که یکبار ارسال توپ از راست توسط ترشیز (11) و یکبار از چپ توسط حسین خانی(21) مهمان را در بازی هوایی ضعیف نشان داد. در دقیقه 23 ضربه روپای ادینهو با دخالت لک و تیر دروازه مس را از یک گل محروم کرد. در دقیقه 42 ضربه سر شجاعی به جایی رفت که حامد لک حضور داشت. در دقیقه 43 ضربه از راه دور حسین خانی را لک به کرنر زد. در دقیقه 49 کاظمیان توپ باد آورده را هدر داد. در دقیقه 68 مس با یک هجوم دسته جمعی و ضربه فنی حسین خانی خودی نشان داد. در دقیقه 77 ادینهو با ضربه سر از روی نقطه پنالتی فرصت خوبی را از دست داد. در دقیقه 79 همکاری عالی مسی ها با ضربه حسن زاده صحنه زیبایی را رقم زد اما گلی به دست نیامد. در دقیقه 85 انصاری فرد با اشتباه مدافع مس به توپ رسید اما با ضربه ای بد فرصت عالی را از دست داد. در دقیقه 90 روی یک هجوم همه جانبه زنده روح از یک قدمی دروازه توپ را به آسمان زد.

گل: در دقیقه 52 انصاری فرد با تصاحب توپ درون محوطه جریمه در میان تعلل فراوان مدافعان مس توپ را به یک متری خط دروازه فرستاد تا دقیقی با سماجت ضربه تکمیل کننده را برای ثبت گل به توپ بزند.

حادثه ویژه: در حالی که مس چندین بخت گل داشت ، تراکتور سازی از یک فرصت بهره برد و به گل سرنوشت سازش رسید تا ارزش های حضور یک گلزن به رخ کشیده شود.

بهترین بازیکن میدان: کریم انصاری فرد

بهمن اسدی

بخش ورزشی تبیان