تبیان، دستیار زندگی
رئیس فرهنگستان علوم پزشکی کشور گفت: بنده تمایل دارم مرخصی مادران باردار به 2 سال افزایش یابد. البته برای اجرای قانون افزایش مرخصی بارداری زنان شاغل،دولت باید به شرکتها، ادارات و کارفرمایان یارانه بدهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اظهارنظر جالب درباره مرخصی زایمان


رئیس فرهنگستان علوم پزشکی کشور گفت: بنده تمایل دارم مرخصی مادران باردار به 2 سال افزایش یابد. البته برای اجرای قانون افزایش مرخصی بارداری زنان شاغل،دولت باید به شرکتها، ادارات و کارفرمایان یارانه بدهد.

مرخصی زایمان

علیرضا مرندی در مورد ورود مجلس به موضوع افزایش مرخصی بارداری زنان شاغل با توجه به پیچ وخم های قانونی موجود گفت: برخی همکاران معتقدند اگر مرخصی زنان باردار را افزایش دهیم فرصت های شغلی آنها کاهش می‌یابد و دیگر نمی‌توانند استخدام شوند یعنی باید به هر دو بعد توجه کرد.

وی ادامه داد: زنان بارداری را می‌بینیم که ابراز می‌کنند کارفرمایانشان با افزایش مرخصی شان مخالف می‌کنند با این وجود باید قانون را اجرا کرد. در این زمینه دولت باید سوبسید و کمکی به شرکتها، ادارات و کارفرمایان ارائه کند تا این شرکتها هم مجبور نشوند از جیب بپردازند.

مرندی تصریح کرد: سازمان تأمین اجتماعی نیز در این زمینه معتقد است دولت ابتدا این هزینه را بپردازد تا این 6 ماه را به 9ماه افزایش دهیم اما برخی از آنها پول کارگران را به دلیل مصوبه دولت نمی‌توانند بدهند.بنابراین به نظر می‌رسد دولت باید به هر حال این پول را در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار دهد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: این در حالی است که بنده تمایل دارم مرخصی مادران باردار به 2 سال افزایش یابد.هم اکنون کشورهای اسکاندیناوی مرخصی 2 ساله برای مادران باردار شاغل تصویب کرده‌اند.ولی این ایراد هم به افزایش مرخصی وارد است که ممکن است ارگانها وقتی ببینند استخدام زنان گران است ممکن است آنها را استخدام نکنند.

بنده تمایل دارم مرخصی مادران باردار به 2 سال افزایش یابد.هم اکنون کشورهای اسکاندیناوی مرخصی 2 ساله برای مادران باردار شاغل تصویب کرده‌اند.ولی این ایراد هم به افزایش مرخصی وارد است که ممکن است ارگانها وقتی ببینند استخدام زنان گران است ممکن است آنها را استخدام نکنند

مرندی افزود: این سازمانها و شرکتها چون می‌بینند، زنان در مرخصی بارداری و شیردهی قرار می‌گیرند و باید حقوقشان هم پرداخت شود. این احتمال خطر وجود دارد که اگر مرخصی را افزایش دهیم این شرکتها و ادارات از استخدام زنان منصرف شوند.

بخش اجتماعی تبیان

منبع: فارس