تبیان، دستیار زندگی
این روزها سخت می شود بخشی از زندگی‌مان را پیدا کنیم که با فناوری دیجیتال عجین نشده باشد! هر روز هم شاهد نوآوری های جدیدی در این حوزه هستیم. بخشی از این فناوری‌ها را با ما ببینید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تازه‌های فناوری دیجیتال


این روزها سخت می شود بخشی از زندگی‌مان را پیدا کنیم که با فناوری دیجیتال عجین نشده باشد! هر روز هم شاهد نوآوری های جدیدی در این حوزه هستیم. بخشی از این فناوری‌ها را با ما ببینید.

ربات بازیگر

ربات بازیگر

ترکیب دنیای واقعی و مجازی واقعا وسوسه‌انگیز است. ozobot که یک ربات کوچک 5.2 سانتی‌متری است، خطوط فیزیکی و دیجیتالی را که کاربران رسم می‌کنند، دنبال می‌کند تا این دو دنیا را با هم ترکیب و دنیای جدیدی خلق کند.

ربات ozobot هدفی جز تزریق روح جدیدی به کالبد دنیای بازی ها ندارد و برای سطوح مختلف مانند صفحه نمایش تلفن همراه، تبلت و حتی کاغذ بازی طراحی شده است. این دستگاه جیبی با استفاده از سنسورهای نوری برای خواندن سطوح مختلف، خاطره بازی های قدیمی و از مد افتاده دوران کودکی مان را دوباره زنده می کند.

خبردار شدن از تماس با جواهر هوشمند

خبردار شدن از تماس با جواهر هوشمند

این روزها گجت های پوشیدنی همه جا پیدا می شود حتی در جواهر فروشی ها. شرکت netatmo از دستبند جواهر هوشمندی رونمایی کرده که با درخشش و تلولو نور، کاربر را از تماس های تلفنی و... مطلع می کند. نمایش اطلاعات دستبند netatmo شبیه تاثیر نور خورشید روی یک جواهر است و می تواند با نورهای مختلف پنج پیام متفاوت مانند پیام کوتاه، تماس، تماس بی پاسخ، به روزرسانی های شبکه های اجتماعی و خالی شدن باتری را اطلاع دهد. این دستبند فقط با گوشی های آیفون کار می کند.

چشم در برابر چشم

چشم در برابر چشم

سال هاست که در فیلم های علمی- تخیلی تمام درها با حسگر چشم باز می شود، اما در دنیای واقعی این تکنولوژی آنقدر گران است که کمتر شرکتی سراغ آن می رود. شرکت آی لوک یک حسگر عنبیه چشم به نام myris طراحی کرده تا این تکنولوژی بیشتر از قبل در دسترس باشد. این دستگاه کوچک که شبیه ماوس کامپیوتر است، براحتی به کامپیوتر وصل می شود و می توانید از چشمتان به عنوان کد ورود به کامپیوتراستفاده کنید.

آیپد خود را به اسکنر تبدیل کنید

آیپد خود را به اسکنر تبدیل کنید

با یک داک ساده، آیپد خود را به اسکنر تبدیل کنید و از هر چیزی که دوست دارید اسکن بگیرید. داک iconvertor با استفاده از اپلیکیشن خود به آیپد وصل شده و فایل های اسکن شده مستقیم به آیپد منتقل می شود. Iconvertor قابلیت اسکن با حداکثر دقت 300dpi را دارد که برای سندهای چاپی بسیار مناسب است. این محصول 150 دلاری با همه مدل های آیپد هماهنگی کامل دارد.

گجت یابنده

گجت یابنده

اگر شما هم هنگام بیرون رفتن از منزل بیشتر زمان خود را صرف پیدا کردن گوشی، دسته کلید، کیف پول و دیگر وسایلتان می کنید باید بدانید دیگر دوران گم شدن وسایل تمام شده است. Stick-N-Find یک اختراع خلاقانه است که به شما اجازه می دهد هر وسیله ای را براحتی با گوشیتان جستجو کنید. این برچسب کوچک که کمتر از 30 گرم وزن دارد با قرار گرفتن روی وسایلتان و فرستادن امواج بلوتوث به تلفن همراه براحتی آنها را در اپلیکیشن همین وسیله به نمایش می گذارد.

تمیزکننده تلفن همراه

تمیزکننده تلفن همراه

آیا می دانید یکی از کثیف ترین وسایلی که روزانه با آن سروکار دارید چیست؟ تلفن همراهی که 24 ساعته همراه شماست، هجده برابر بیشتر از یک سنگ توالت باکتری و ویروس دارد! حتما می پرسید تلفن را که نمی توان شست پس چگونه تمیز می شود؟ راه حل یک جعبه کوچک است که تلفن همراه شما را تمیز و شارژ می کند. PhoneSoap Charger که با USB به تلفن شما وصل می شود، علاوه بر شارژ کردن آن، 99/ 99 درصد از باکتری ها را با استفاده از لامپ های UV پاک می کند.

نوزادان سه بعدی

نوزادان سه بعدی

بیشتر والدین دوست دارند بدانند نوزادانشان در آینده شبیه چه کسی می شوند؟ این روزها والدین، گزینه جدیدی برای یافتن شکل و شمایل کودکانشان دارند. 3-D Babies پیکر کوچک نوزاد را که در واقع ویژگی های صورت و بدن کودک شما را دارد خلق می کند. این فناوری با استفاده از تصاویر سونوگرافی سه و چهاربعدی، گرافیک کامپیوتر و تکنولوژی اعجاب انگیز چاپ سه بعدی یک نسخه از ویژگی های ظاهری کودک شما می سازد.

دسترسی به اندروید روی ابرها

دسترسی به اندروید روی ابرها

شرکت دل، بتازگی از یک دانگ HDMI رونمایی کرده که می تواند سیستم عامل اندروید تلفن همراه را با اتصال به یک مانیتور، ویدئو پروژکتور یا تلویزیون به نمایش بگذارد. محصول جدید دل که Wyse نام دارد از طریق سرویس های ابری، تلفن های اندرویدی نزدیک خود را پیدا کرده و به کاربر اجازه می دهد از تبلت یا تلفن خود در اندازه ای بسیار بزرگ تر استفاده کند. همچنین این پدیده کوچک امکان اتصال موس و کیبورد وایرلس را نیز فراهم کرده تا کار با آن بسیار آسان باشد.

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع: کلیک