تبیان، دستیار زندگی
موضوع کار درمورد تهیه کود گیاهی از طریق کرم های زباله خوار یا ورمی کمپوست می باشد. این کرم ها سرعت رشد زیادی دارند و در طول 2 ماه می توانند مقدار زیادی زباله مصرف کنند. پس از مصرف کردن این زباله ها بدن این کرم ها تجزیه می شود و آرام آرام اضافه بدن آنها که
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مصاحبه با دانش آموزان مدرسه راهنمایی سیمای نور

در هشتمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان

تهیه کود گیاهی از طریق کرم های زباله خوار (ورمی کمپوست)

تبیان: با سلام و وقت به خیر، لطفاً خودتان را معرفی کنید.

آیلا آلانی هستم که به همراه دوستم غزل محمد شاه علی از مدرسه راهنمایی سیمای نور واقع در منطقه 7 تهران در جشنواره دانش آموزی تبیان شرکت کرده ایم.

 مصاحبه با دانش آموزان مدرسه راهنمایی سیمای نور در هشتمین جشنواره

تبیان: کار پژوهشی شما در چه زمینه ای است؟

موضوع کار ما درمورد تهیه کود گیاهی از طریق کرم های زباله خوار یا ورمی کمپوست می باشد. این کرم ها سرعت رشد زیادی دارند و در طول 2 ماه می توانند مقدار زیادی زباله مصرف کنند. پس از مصرف کردن این زباله ها بدن این کرم ها تجزیه می شود و آرام آرام به کود تبدیل می شوند. که این کود امروزه در صنعت کشاورزی بسیار رایج است.

 مصاحبه با دانش آموزان مدرسه راهنمایی سیمای نور در هشتمین جشنواره

ما این کرم ها را تهیه کردیم و پرورش می دهیم. با خوردن زباله ها بزرگ می شوند و بدنشان به قسمت های کوچکی تقسیم می شود. سپس توسط آنزیم هایی که درون بدنشان ترشح می شود، تجزیه می شوند. اضافه بدن آنها که روی خاک باقی می ماند تبدیل به کود گیاهی ورمی کمپوست می شود.

تبیان: چه عواملی باعث شد شما این موضوع را برای جشنواره انتخاب کنید؟

هنوز در صنعت کشاورزی استفاده از این نوع کود برای برخی از افراد، جایگزین کودهای دیگر نشده است و ما گفتیم این فرصت مناسبی است تا این نوع کرم ها و کود حاصل از آنها را به مردم معرفی کنیم تا بیشتر با آن آشنا شوند و در صنعت کشاورزی و حتی در منازل برای گیاهان خانگی از آن استفاده کنند.

 مصاحبه با دانش آموزان مدرسه راهنمایی سیمای نور در هشتمین جشنواره

تبیان: چه کسانی مشوق شما در این کار بودند؟

دبیر علوم سرکار خانم رونقی مشوق ما در این کار بودند که به کمک ایشان توانستیم اطلاعات را جمع آوری کنیم و امروز اینجا ارائه دهیم.

تبیان: آیا از قبل با تبیان آشنایی داشتید و از سایت تبیان استفاده می کنید؟

بله ما از سال گذشته با تبیان آشنا هستیم. تمام اطلاعات و دستورهای لازم برای روند کار مثل تابلو نمایش و پوستر را از طریق سایت تبیان جمع آوری کردیم.

تبیان: خیلی ممنون که وقت خود را در اختیار ما گذاشتید، موفق و پیروز باشید.

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تهیه: نسیم گنجی منش

تنظیم: نسرین صادقی