تبیان، دستیار زندگی
کارگردان فیلم سینمایی درخصوص اینکه «آرایش غلیظ» نسبت به فیلم قبلی او «بی‌پولی» یک بازگشت به عقب محسوب می‌شود، گفت: به هیچ وجه چنین فکری نمی‌کنم و معتقدم فیلم «آرایش غلیظ» کامل‌تر است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«آرایش غلیظ» کامل‌تر از «بی‌پولی»

نشست خبری فیلم سینمایی«آرایش غلیظ»


کارگردان فیلم سینمایی درخصوص اینکه «آرایش غلیظ» نسبت به فیلم قبلی او «بی‌پولی» یک بازگشت به عقب محسوب می‌شود، گفت: به هیچ وجه چنین فکری نمی‌کنم و معتقدم فیلم «آرایش غلیظ» کامل‌تر است.

«آرایش غلیظ» کامل‌تر از «بی‌پولی»

نشست نقد و بررسی فیلم «آرایش غلیظ» با حضور حمید نعمت‌الله کارکردان، سعید سعدی تهیه‌کننده، هادی مقدم دوست نویسنده، سهراب پورناظری آهنگساز، همایون شجریان خواننده، حامد بهداد بازیگر و حبیب رضایی بازیگر امشب در تالار سعدی مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

حمید نعمت‌الله با اشاره به اینکه «آرایش غلیظ» همان شیوه فیلم‌سازی سابق را قوام داده است، گفت: فکر می‌کنم نکته عظیمت فیلم یک داستان پرانرژی باشد و نکته شروع تمایز به ساختن چنین فیلمی نیاز به هیجان داشتن بود.

وی در پاسخ به سۆالی مبنی براینکه مخاطب در انتهای فیلم خسته می‌شود، گفت: «آرایش غلیظ» با یک جریان فکری ساخته شده است و فکر می‌کنم فیلم جذاب باشد علاوه براینکه باید به این نکته اشاره کنم در اکران تغییراتی به وجود می‌آید تا داستان پرکشش‌تر شود.

وی همچنین با اشاره به بازی حامد بهداد در فیلم گفت: درخواست بازی خوب باید اصیل باشد تا بازی متفاوت که حامد بهداد به خوبی از پس آن برآمد.

وی همچنین با تمجید از حبیب رضایی گفت: رضایی بازیگری باسواد و فوق‌العاده است و در مورد بازیگری فرصت‌های بسیاری را در اختیار ما گذاشت.

نعمت‌الله در پاسخ به سۆالی مبنی براینکه «آرایش غلیظ» نسبت به فیلم قبلی او «بی‌پولی» یک بازگشت به عقب محسوب می‌شود، گفت: به هیچ وجه چنین فکری نمی‌کنم و معتقدم فیلم «آرایش غلیظ» کامل‌تر است.

وی افزود: فکر می‌کنم در سینما از موفقیت بیشتری نسبت به کارهای تلویزیونی که انجام داده‌ام برخوردار خواهم بود.

وی با اشاره به بازی خوب طناز طباطبایی گفت: شخصیت طباطبایی در فیلم بیش از حد پردازش نشده و فکر می‌کنم شکل‌گیری این شخصیت‌ها همین حدود کافی باشد.

«آرایش غلیظ» با یک جریان فکری ساخته شده است و فکر می‌کنم فیلم جذاب باشد علاوه براینکه باید به این نکته اشاره کنم در اکران تغییراتی به وجود می‌آید تا داستان پرکشش‌تر شود.

نعمت‌الله در پاسخ به انتقادی مبنی براینکه پوستر فیلم «آرایش غلیظ» شباهات عجیبی به لولیتای اسفندی کوبلیک دارد، گفت: به هیچ وجه چنین چیزی وجود ندارد علاوه براینکه این پوستر، پوستر رسمی فیلم نبوده است و با اطمینان می‌گویم که طراح این پوستر از خلاقیت خودش استفاده کرده است.

وی همچنین در پاسخ به انتقادی مبنی بر شباهت فیلم‌نامه به فیلم‌نامه‌های غربی گفت: به هیچ وجه چنین چیزی صحت ندارد و هنگام نگارش فیلم‌نامه به هیچ فیلمی فکر نکردیم علاوه براینکه اگر چنین چیزی هم رخ داده شده باشد کار اشتباهی صورت نگرفته است.

نعمت‌الله با اشاره به سمبل شخصیت دکتر در فیلم آرایش غلیظ گفت: شخصیت دکتر جمعیت پریشان‌احوال را نشان می‌دهد که عمرشان به بطالت رفته است و راهی برای جبران ندارند که البته اینگونه افراد نیز بسیار است.

شجریان: استفاده از سازهای الکتریکی تجربه متفاوتی را ایجاد کرد

همایون شجریان خوانند تیتراژ نهایی فیلم «آرایش غلیظ» با اشاره به کار متفاوتی که با همکاری سهراب پورناظری انجام داده است، گفت: هدف این بود که یک هدف پرانرژی داشته باشیم تا با فیلم هماهنگ شود.

وی افزود: برای به دست آوردن این هیجان به شعری از مولانا و موسیقی رسیدیم که در آن از سازهای الکتریکی کمک گرفته بودیم. همچنین از تحریرهای مناسب و اوج‌های بالا کمک گرفته شد که من از همه آنها راضی هستم.

سهراب پورناظری آهنگساز فیلم «آرایش غلیظ» نیز با اشاره به موسیقی متفاوت این فیلم گفت: نمی‌دانستیم در ابتدا موسیقی فیلم می‌خواهد به کجا برسد و این کار بسیار سختی بود.

وی افزود: برای به سرانجام رساندن این کار مشکل از سازهای الکتریکی استفاده کردیم و با تلفیقی از صدای شجریان با این نوع سازها انجام دادیم یک ملودی مناسب ایرانی به وجود آوردیم.

پورناظری با اشاره به اینکه موسیقی در برخی از قسمت‌ها با تأکید بر ریتم بود، اظهار داشت: وقت برای آهنگسازی بسیار کم بود و همچنین صداگذاری نیز با فرصت چندان همراه نبود که این باعث شد این موسیقی را برای اولین‌بار بشنوم.

«آرایش غلیظ» کامل‌تر از «بی‌پولی»

بهداد: خودخواسته بازی نکردم

حامد بهداد بازیگر فیلم «آرایش غلیظ» در پاسخ به سۆالی مبنی براینکه بعضی از بازی‌ها در این فیلم خودخواسته بوده است، گفت: به این نکته تأکید می‌کنم این نوع فیلم بسیار مورد نیاز است اما گمان نمی‌کنم کارگردان فیلمی بسازد و اجازه بدهد بازیگر از اندازه‌های فیلم بیرون بیاید پس کارگردان چه وظیفه‌ای را دنبال می‌کند؟

وی با اشاره به اینکه در یک سکانس از بدلکار استفاده نشد، گفت: تجربه بسیار خطرناکی بود اما ترجیح دادم این صحنه را خودم بازی کنم تا ببینم می‌توان از پس چنین نقشی برآیم یا خیر.

سعدی: امیدوارم فیلم در نوروز اکران شود

سعید سعدی تهیه کننده فیلم «آرایش غلیظ» در پاسخ به سۆالی مبنی براینکه هزینه‌های فیلم به چه صورت بوده است، گفت: تمام هزینه‌های فیلم برعهده بخش خصوصی بوده است همچنین من و آقای ملکان دوست داشتیم در کنار آقای نعمـت‌الله کار کنیم.

وی افزود: تولید این فیلم 8 ماه به طول انجامید و با توجه به زمان کم فشار زیادی را تحمل کردیم تا فیلم به جشنواره برسد.

وی با اشاره به هزینه‌های این فیلم گفت: با توجه به اینکه در 5 شهر فیلم‌برداری داشتیم و همچنین از پروداکشن‌های سنگینی نیز بهره بردیم هزینه‌های فیلم نسبت به عرف بالاتر رفته است.

سعدی با اشاره به اینکه اسم خانم مهناز افشار به عنوان سرمایه‌گذار مطرح است، گفت: قرار بود خانم افشار در «آرایش غلیظ»سرمایه‌گذاری کند اما این امر تا امروز محقق نشده است.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد: تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا فیلم در نوروز اکران شود.

هادی مقدم‌دوست نویسنده فیلم «آرایش غلیظ» در پاسخ به سۆالی مبنی براینکه برخی از شخصیت‌های فیلم بدون شناسنامه‌ هستند، گفت: ما سعی کردیم این اتفاق نیفتد و همچنین بر این نکته تأکید می‌کنم صرفاً با وقت گذاشتن بر روی یک شخصیت بدون شناسنامه آن شخصیت شکل نمی‌گیرد.

مقدم‌دوست همچنین با اشاره به لزوم نگاه کردن به نقطه‌های مختلف برای نوشتن فیلم‌نامه گفت: برای فیلم‌نامه «آرایش غلیظ» به نقطه‌های متفاوتی نگاه کردیم و سعی کردم از یک زاویه جدید و باورپذیر فیلم‌نامه نوشته شود.

بخش سینما و تلویزیون تبیان


منبع : خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط:

هشدار با «فصل فراموشی فریبا»  

«پنجاه قدم آخر»؛ فیلم دفاع‌مقدس یا هجو جنگ؟