تبیان، دستیار زندگی
دبیر دومین جشنواره تبیان قم گفت: طرح شبکه یکپارچه مجازی در بیش از 50 مسجد قم اجرا شده و در حال حاضر 67 مسجد دارای سایت اینترنتی هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دبیر دومین جشنواره تبیان قم:

67 مسجد در قم سایت اینترنتی دارند

اختتامیه دومین جشنواره تبیان قم

دبیر دومین جشنواره تبیان قم گفت: طرح شبکه یکپارچه مجازی در بیش از 50 مسجد قم اجرا شده و در حال حاضر 67 مسجد دارای سایت اینترنتی هستند.

به گزارش روابط عمومی، حمید کریم خانی در اختتامیه دومین جشنواره تبیان قم که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد اظهار کرد: موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان بر اساس تقویت و توسعه دامنه فعالیت‌های فرهنگی تبیان در استان‌ها و تعامل هر چه بیشتر با فرهیختگان و نخبگان بومی، تشکیل تبیان‌های استانی در ادارات کل تبلیغات اسلامی را مورد توجه قرار داد.

وی گفت: سایت تبیان قم که از سال 90 توسعه یافته، بر روی 10 موضوع کلان و 60 زیرموضوع تخصصی در حال فعالیت است و اکنون بیش از 30 هزار مطلب بر روی خروجی آن قرار گرفته و روزانه 5 هزار نفر از این سایت بازدید می‌کنند.

کریم خانی از راه اندازی 13 سایت اقماری در سایت تبیان قم خبر داد و گفت: سایت‌های شورای هیئت‌های مذهبی استان، اوقات فراغت، مجتمع فرهنگی نور، کانون شاعران و مداحان آئینی، جمعیت بانوان فرهیخته، پژوهش و آموزش، گفتمان‌های دینی، دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا و ادارات تابعه قم از جمله این سایت‌ها هستند.

دبیر جشنواره تبیان قم، راه اندازی شبکه یکپارچه مساجد استان قم با عنوان شبکه محراب را یکی دیگر از فعالیت‌های مهم اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم ذکر کرد و افزود: این طرح با حمایت‌های مقام معظم رهبری به صورت پایلوت در استان قم در حال اجرا است و تاکنون 50 مسجد به زیرساخت‌های ارتباطی مبتنی بر تکنولوژی رادیویی مجهز شده‌اند.

به گفته کریم خانی تاکنون در 67 مسجد شهر قم، سایت فرهنگی و مذهبی ایجاد شده و به حدود 200 رابط مسجد آموزش داده شد.

وی در مورد دومین جشنواره تبیان قم اظهار کرد: نخستین جشنواره تبیان قم با رویکرد وبلاگ نویسی برگزار شد ولی این جشنواره در چهار رشته وبلاگ نویسی، مقاله نویسی، عکس و پوستر برنامه ریزی شده است.

تنظیم: هومن بهلولی