تبیان، دستیار زندگی
مهدی محسنیان راد، جامعه شناس ایرانی بر جمع‌آوری دیوار نوشته‌های زمان شکوفایی انقلاب اسلامی اهتمام ورزید تا پیام انقلاب را در قالب کتاب انقلاب ارزش‌ها و مطبوعات به نسل‌های آینده هدیه دهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دیوار نوشته‌های انقلابی


مهدی محسنیان راد، جامعه شناس ایرانی بر جمع‌آوری دیوار نوشته‌های زمان شکوفایی انقلاب اسلامی اهتمام ورزید تا پیام انقلاب را در قالب کتاب انقلاب ارزش‌ها و مطبوعات به نسل‌های آینده هدیه دهد.

دیوار نوشته‌های انقلابی

ورود حضرت امام خمینی(ره) به کشور و شکوفایی انقلاب اسلامی علاوه بر اینکه از جنبه‌های درونی موجب تحول جامعه شده بود، چهره شهر را نیز دستخوش تغییراتی کرده بود که شاید در زمان شکوفایی انقلاب اسلامی آنطور که باید نظرها را به سمت خود جلب نکرده بود اما امروز مرور آنها بیانگر پیام‌های انقلابی افرادی است که با قلم سرخ خود انقلاب را رقم زدند.

دیوار نوشته‌های‌ زمان انقلاب اسلامی با ابزارهای گوناگونی مانند اسپری، رنگ، ماژیک ... نوشته شده‌اند و حتی بعضی از آنها با خون نقش بسته‌اند که فراتر از ظرفیت یک دیوار نوشته رهگذر را متاثر می‌ساختند.

شعارها و دیوار نوشته‌های دوران انقلاب اسلامی اوج احساسات و هیجانات درونی و خواسته‌های واقعی اقشار مختلف مردم بود که در سراسر کشور با لهجه‌ها و گویش‌های مختلف سر داده و یا نگاشته می‌شدند.

مهدی محسنیان‌راد، از جمله اساتید دانشگاه در زمان انقلاب اسلامی بود که در جمع آوری دیوار نوشته‌های انقلاب اسلامی اهتمام ورزید و در نهایت اثر وزینی را در قالب « کتاب انقلاب ارزش‌ها و مطبوعات» از خود به یادگار گذاشت.

در دانشگاه مشغول تدریس بودم که ندای انقلاب اسلامی از مردم سر داده شد و دانشگاه‌ها تعطیل شد؛ بر همین اساس به عده‌ای از دانشجویان خود گفتم که در زمانی که دانشگاه‌ها تعطیل شده، خوب است که فعالیتی ارتباطی داشته باشند به گونه‌ای که در خیابان‌‌ها تقسیم شوند و دیوار نوشته‌ها را جمع آوری کنند

محسنیان‌راد درباره چگونگی بروز چنین ایده‌‌ای به ذهنش در زمان برپا خواستن ملت در مقابل جور و ستم رژیم شاهنشاهی اظهار داشت: در دانشگاه مشغول تدریس بودم که ندای انقلاب اسلامی از مردم سر داده شد و دانشگاه‌ها تعطیل شد؛ بر همین اساس به عده‌ای از دانشجویان خود گفتم که در زمانی که دانشگاه‌ها تعطیل شده، خوب است که فعالیتی ارتباطی داشته باشند به گونه‌ای که در خیابان‌‌ها تقسیم شوند و دیوار نوشته‌ها را جمع آوری کنند.

دیوار نوشته‌های انقلابی

به گزارش فارس،‌ مهدی محسنیان‌راد (متولد 1324) جامعه‌شناس ایرانی‌ است. آثار او عمدتاً در حوزه ارتباطات است. وی نخستین دانشجوی علوم ارتباطات در ایران و شاگرد پروفسور کاظم معتمدنژاد پدر علوم ارتباطات ایران است. محسنیان‌راد در سال 1350 لیسانس روزنامه‌نگاری و رادیو خود را اخذ کرد و مدرک کارشناسی ارشد خود در رشته تحقیق در ارتباط جمعی را از مدرسه عالی تلویزیون و سینما در 1356 دریافت کرد. وی همچنین مدرک دکترای جامعه شناسی خود را در سال 1369 از دانشگاه آزاد اخذ کرد. در اردیبهشت سال 1391 همزمان با هفتمین همایش روابط‌‌عمومی‌ها و در آستانه روز ارتباطات، از دکتر محسنیان‌راد به پاس 30 سال خدمت در حوزه روابط عمومی تجلیل شد. محسنیان‌راد مبدع مدل ارتباطی منبع معنی است. کتاب ارتباط‌ شناسی او، سال‌هاست که برای دانشجویان علوم ارتباطات و رسانه تدریس می‌شود.

بخش ارتباطات تبیان

منبع :فارس

مطالب مرتبط:

كدام ابزارهای تبلیغاتی در ایران موثرترند؟