تبیان، دستیار زندگی
مراسم اختتامیه دومین جشنواره تبیان قم و جشنواره محراب در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در تبلیغات اسلامی قم؛

جشنواره سراسری تبیان قم برترین‌های خود را شناخت

دومین جشنواره تبیان قم

مراسم اختتامیه دومین جشنواره تبیان قم و جشنواره محراب در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، این مراسم پیش از ظهر شنبه با سخنرانی حجت‌الاسلام آقامیری رئیس حوزه علمیه خواهران استان تهران و قائم مقام موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، حجت‌الاسلام عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم و حمید کریم خانی دبیر جشنواره برگزار شد.

دومین جشنواره تبیان قم با موضوعات نماز، سبک زندگی، انقلاب اسلامی و حجاب و عفاف در رشته‌های وبلاگ‌نویسی، عکس، پوستر و مقاله‌نویسی برگزار شده و به گفته حمید کریم خانی، در این جشنواره 1100 شرکت کننده از 30 استان کشور تعداد 1600 اثر را به دبیرخانه ارسال کردند.

به گفته دبیر دومین جشنواره تبیان قم، استان‌های تهران، خراسان رضوی، قم و اصفهان بیشترین تعداد ارسال آثار را به خود اختصاص داده اند.

در پایان این مراسم از برترین های بخش های چهارگانه جشنواره و نفرات برتر جشنواره محراب با اهدای جوایزی قدردانی شد.

در بخش مقاله نویسی معصومه صابری از قم، جعفر کریمی از اصفهان، علیرضا کتابی از کرمانشاه، اسماعیل خارستانی از تهران، فاطمه سادات آقاسیدمحمدقاری از هرمزگان و شریف لک زایی از قم رتبه های ممتاز را کسب کردند.

در رشته وبلاگ نویسی عقیل مصطفوی مجد از قم، عالیا نراقی از اراک و رضا اصغری از آذربایجان غربی حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند و در همین بخش مریم علیزاده آرانی از قم، امین ادریسی از قم، حسن فینی زاده از تهران، معصومه مرادیان از خراسان رضوی و محمد اسماعیلی از گلستان به عنوان نفرات ممتاز معرفی شدند.

دومین جشنواره تبیان قم

در رشته عکس آنیتا حسنعلی زاده از خراسان رضوی موفق به کسب رتبه اول شد. در این بخش نبی الله ابراهیمی از خراسان رضوی دوم شد و مجید خالقی مقدم از اردبیل و حامد نیرومند قوچانی نژاد مشترکا سوم شدند.

در رشته پوستر علی عباس نیا از اصفهان، مهسا سادات هزاویان از تهران و مهرداد پورمشکی از تهران به ترتیب حائز رتبه های اول تا سوم شدند.

در جشنواره محرب که ویژه سایت‌های مساجد استان قم برگزار شد، از محمدعلی یزدی اصل، حجت‌الاسلام بندانی نیشابوری، زینب شکارچی، منصوره مروی، مجید محرابی، حسین مولوی، مهدی دولتخوانی، حجت‌الاسلام معصوم اسماعیل زاده، عباسعلی امامی نیا، حجت‌الاسلام حمید ناصحین، مهدی رحمانی و حجت‌الاسلام نوروزعلی دیابی به عنوان نفرات برتر تجلیل شد.

این جشنواره اهدافی مانند تشویق و حمایت از تولید محتوا و تجمیع اطلاعات و مفاهیم اسلامی، جریان سازی اعتقادی، اخلاقی، اجتماعی و خنثی‌سازی جریان‌های غلط و انحرافی، ارتقای محتوای دینی فرهنگی با بهره‌گیری از تکنولوژی و هنر روز، حمایت از ایده‌ها و استعدادهای خلاق را دنبال می‌کند.

از دیگر اهداف این جشنواره می‌توان به گسترش فرهنگ در زمینه‌های مختلف دینی و فرهنگی، ترغیب به تولید محتوای غنی و منحصر به فرد در مقابل نشر بی‌هدف محتوا، تقویت پاسخگویی به نیازها و دغدغه‌های قشر جوان و فرهیخته، اطلاع‌رسانی فعالیت‌های علمی، هنری و رسانه‌ای در حوزه دین و فرهنگ، تقویت اخلاق و باورهای دینی با استفاده از فن بیان و هنر در رسانه اشاره کرد.

نخستین جشنواره وبلاگ نویسی دینی تبیان قم شهریور ماه امسال با تجلیل از 48 وبلاگ نویس برتر برگزار شد.

تنظیم: هومن بهلولی