تبیان، دستیار زندگی
3000 دانش‌آموز استان ایلام با حضور در نمایشگاه، با دیدن محصولات تجاری شده در حوزه‌های مختلف فناوری نانو، شرکت در سمینار آشنایی با نانو، تماشای فیلم سربازان آینده، تیزر چهارمین المپیاد نانو و فیلم آشنایی با ستاد نانو و گفتگو با مدرسان و کارشناسان باشگاه..
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بیست و دومین نمایشگاه استانی در استان ایلام برگزار شد

ایران هفتمین کشور برتر دارنده نانوتکنولوژی جهان
بیست و دومین نمایشگاه استانی با عنوان «هفته نانو»،7 تا 9 بهمن سال 1392 در تالار فرهنگیان شهرستان ایلام برگزار شد.

3000 دانش‌آموز استان ایلام با حضور در نمایشگاه، با دیدن محصولات تجاری شده در حوزه‌های مختلف فناوری نانو، شرکت در سمینار آشنایی با نانو، تماشای فیلم سربازان آینده، تیزر چهارمین المپیاد نانو و فیلم آشنایی با ستاد نانو و گفتگو با مدرسان و کارشناسان باشگاه نانو، با مفاهیم، محصولات و کاربردهای فناوری نانو آشنا شدند.

از جمله برنامه‌های آموزشی که در ایام برپایی نمایشگاه‌ برای دانش‌آموزان این استان در نظر گرفته شده‌بود، می‌توان به برگزاری سمینار آشنایی با مبانی علوم و فناوری نانو، نمایش محصولات فناوری نانو در هفت صنعت مختلف مانند نساجی، کشاورزی، لوازم خانگی و بهداشت و غیره، سینمای نانو و انجام آزمایش‌های ساده (روش‌های تولید نانوذرات به همراه تولید هم‌زمان نانوذرات Fe3O4 با استفاده از روش احیا) اشاره کرد.

یکی دیگر از فعالیت‌های انجام شده در نمایشگاه، ثبت نام 150 نفر از بازدیدکنندگان علاقمند به شرکت در پنجمین المپیاد نانو بود، همچنین منابع المپیاد و انتشارات باشگاه نانو برای علاقمندان ارایه شد. نانو از نو، آزمایش‌های نانو، 9-10، بچه‌ها می‌دانید فناوری نانو چیست، نمونه سوالات المپیاد نانو، شبیه‌سازی در فناوری نانو و مجموعه مقالات سایت باشگاه نانو از جمله کتبی بود که در بخش انتشارات نمایشگاه برای عموم مخاطبان ارایه شد.

هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه استانی، سمینارهای آشنایی با فناوری نانو در شهرستان‌های دره‌شهر، ایوان، آبدانا، سیروان، دهلران و مهران برگزار شد. در مجموع 2400 دانش‌آموز دختر و پسر در این سمینارها حضور داشتند و با علوم و فناوری نانو آشنا شدند.

شایان ذکر است آقای شریفی، مدیر کل آموزش پرورش استان (آقای شریفی) و معاونان وی، معاون سیاسی استانداری، آقای درویش، معاون آموزش پرورش کل استان، آقای بساطی، رییس مرکز استعدادهای درخشان استان و تعدادی از مدیران مدارس و مسئولین دیگر آموزش و پرورش از نمایشگاه بازدید کردند.

گفتنی است، هم‌زمان با اجرای نمایشگاه، سمیناری آموزشی با موضوع فناوری نانو و کاربردها و محصولات برای جمعی از اساتید دانشگاه آزاد ایلام برگزار شد.

منبع: باشگاه نانو

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تنظیم: نسرین صادقی