تبیان، دستیار زندگی
رضا میرکریمی با بیان اینکه در فیلم «امروز» قصد داشته قهرمان که خودش را بی‌نیاز از قضاوت دیگران می‌داند به نمایش بگذارد، گفت:‌فیلم‌هایم گازوئیلی است و دیر موتورش گرم می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

میرکریمی: فیلم‌هایم گازوئیلی است


رضا میرکریمی با بیان اینکه در فیلم «امروز» قصد داشته قهرمان که خودش را بی‌نیاز از قضاوت دیگران می‌داند به نمایش بگذارد، گفت:‌فیلم‌هایم گازوئیلی است و دیر موتورش گرم می‌شود.

میرکریمی: فیلم‌هایم گازوئیلی است

نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «امروز» با حضور رضا میرکریمی کارگردان، شادمهر راستین نویسنده، هومن بهمنش مدیر فیلمبرداری، محموددهقانی چهره پرداز، مرجان گلزار طراح صحنه و لباس، شبنم مقدمی بازیگر و سعید قطبی زاده منتقد و مجری در تالار سعدی مرکز نمایش های برج میلاد برگزار شد.

در ابتدای این نشست میرکریمی در پاسخ به این سۆال که چرا این فیلم را ساختید، گفت: قهرمانی که خودش را بی نیاز از قضاوت دیگران می داند برایم عجیب و در عین حال جذاب بود. دنبال یک نوع عفت می گشتم که تظاهر و شعار در آن نباشد و بدون آنکه بخواهد مانند قهرمان خیلی دور خیلی نزدیک شهر را ترک کند و تنهایی را انتخاب کند، این شخصیت در تعامل نزدیک با مردم است و مردم را به مقصد می رساند.

میرکریمی ادامه داد: ممکن است فیلم از نظر شما الکن بوده من هیچ دفاعی ندارم اما اگر در زمان اکران فیلم مصاحبه مفصلی انجام شود، همه آنها را توضیح می دهم. لحن فیلم کم گوی و به گزیده گوی است و با دو دسته مخاطب مواجه هستیم، یک گروه که فیلم را می فهمند و با آن همراه می شوند و گروهی که با فیلم همراه نمی شوند. من می خواستم فیلمی بسازم که ارتباط مستقیم با تم قصه داشته باشند.

میرکریمی درباره اینکه آیا فیلمش جذابیت داشت مخاطب را با خود ببرد، گفت: بله، داشت و قطبی زاده خطاب به میرکریمی گفت: دیالوگ های شما مثل دیالوگ های آقای پرستویی در فیلم است که این جمله با تشویق حاضران در سالن مواجه شد.

میرکریمی درباره اینکه آیا فیلم می فروشد، گفت: متخصص اکران نیستم، اما فکر می کنم نسبت به فیلم های قبلی در اکران موفق تر باشم. در خصوص ریتم فیلم نیز گفت: ریتم برای این فیلم خیلی خوب است و این ریتم برای فیلم فوق العاده است.

قهرمانی که خودش را بی نیاز از قضاوت دیگران می داند برایم عجیب و در عین حال جذاب بود. دنبال یک نوع عفت می گشتم که تظاهر و شعار در آن نباشد و بدون آنکه بخواهد مانند قهرمان خیلی دور خیلی نزدیک شهر را ترک کند و تنهایی را انتخاب کند، این شخصیت در تعامل نزدیک با مردم است و مردم را به مقصد می رساند.

کارگردان فیلم «به همین سادگی» در خصوص پایان بندی فیلم «امروز» گفت: به نظرم دغدغه های زن در دیالوگ ها با مرد است که یک حجت شرعی است که کودک را با خود می برد و بقیه اش برایش مهم نیست که آیا پلیس او را دستگیر می کند یا خیر.

قطبی زاده در واکنش به این جواب اظهار داشت: فکر می کنم بردن این بچه به خانه و توضیح اینکه او از کجا آمده می تواند فیلم کمدی از آب درآید.

میرکریمی درباره این اظهارنظر گفت: اصلا اینطور نیست. مشکل ما این است که با وضعیتی که در آن هستیم آدم ها را توصیف می کنیم و سخت است آدم استثنایی را دیدن.

میرکریمی: فیلم‌هایم گازوئیلی است

در ادامه این نشست میرکریمی در پاسخ به این سۆال که آیا جواب اعتمادتان را به چهره پرداز گرفتید گفت: بله، گرفتم.

قطبی زاده خطاب به میرکریمی گفت: دلیل حضور هیچکاکی تان در وهله اول چه بود، وی پاسخ داد، جوانی مان را از دست دادیم گفتم یک جا ثبت شود. قطبی زاده گفت: آخر، فلو بود.

در ادامه این نشست آنتونیو شرکا منتقد مجله فیلم در سۆالی عنوان کرد: چه بر سر میرکریمی آمده است. جریان و روند «یک حبه قند» با ریتم کند و دیالوگ های تصنعی فیلم «امروز» کاملا در تضاد است.

میرکریمی در پاسخ به این سۆال گفت: اتفاق خاصی برایم نیفتاده فقط به روز شده ام و کارم را دوست دارم ممکن است یک دیالوگ تصنعی در فیلم مثال بزنی، آنتونیو شرکا گفت: دیالوگ های ابتدایی فیلم و میرکریمی گفت: من اصولا عادت ندارم اگر مخاطبی با یک جای فیلمم مشکل دارد فیلم را توضیح دهم چون این کار غلط است، من هنوز آدم خوشبین و علاقه مندی هستم و اینقدر فیلم می سازم تا کسی نباشد که از فیلم هایم خوشش نیاید.

وی درباره اینکه چرا اسم فیلمش «امروز» است، گفت: چون قهرمان فیلم امروز تصمیم می گیرد و با گذشته زن کاری ندارد بدون پرسش حاضر می شود کمک کند. یک کم توصیه به اینکه امروز تکلیفمان چیست.

وی درباره اینکه شاید مخاطب فیلم شما را نمی فهمد، گفت: من فیلمی می سازم که مخاطب درک کند و سادگی را دوست دارم.

بخش سینما و تلویزیون تبیان


منبع : خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط:

"شهابی از جنس نور" گرفتار قضاوت زودهنگام شد  

متروپل، متروپل که می‌گفتن این بود؟!