تبیان، دستیار زندگی
۵ دیدار پایانی هفته بیست و ششم لیگ برتر روز یکشنبه برگزار می‌شود که پرسپولیس در شیراز میهمان فجرسپاسی است و استقلال برای حفظ صدرنشینی باید سایپا را شکست دهد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اعتصاب‌کنندگان سرخ‌پوش مقابل سرهنگ


5 دیدار پایانی هفته بیست و ششم لیگ برتر روز یکشنبه برگزار می‌شود که پرسپولیس در شیراز میهمان فجرسپاسی است و استقلال برای حفظ صدرنشینی باید سایپا را شکست دهد.


پرسپولیس - فجر

پنج دیدار پایانی هفته بیست و ششم لیگ برتر روز یکشنبه برگزار می‌شود. جایی که چهار مدعی اصلی قهرمانی به میدان می‌روند. شاید در پایان این بازی‌ها گره صدر جدول کمی باز شود. روی کاغذ سه تیم پرسپولیس، نفت، و فولاد شانس صدرنشینی در پایان هفته بیست و ششم را دارند. آنها تلاش می‌کنند صدر را از استقلال بگیرند. نگاهی به این پنج مسابقه می‌اندازیم؛

فجرسپاسی - پرسپولیس؛ سرهنگ مقابل اعتصاب کنندگان سرخپوش

نتیجه دیدار رفت: پرسپولیس یک - فجر صفر

پرسپولیس در روزهای گذشته اسیر حاشیه و مشکلات درونی بود. بازیکنان این تیم به دلیل پرداخت نشدن مطالبات‌شان دست به اعتصاب زدند و دو روز تمرین نکردند و در آخر هم بدون اینکه نتیجه‌ای از اعتصاب‌شان بگیرند به تمرینات بازگشتند. این اتفاق‌ها در حالی برای پرسپولیس رخ داده که هواداران این تیم در نظر سنجی برنامه هفته گذشته 90 این تیم را مدعی اصلی قهرمانی دانستند و بیش از 50 درصد از مخاطبان این برنامه پرسپولیس را قهرمان دانستند!

سرخپوشان روی کاغذ هم کار سختی برابر تیم پانزدهم جدول ندارند ولی شاگردان محمود یاوری همچنان برای بقا می‌جنگند و در بازی با پرسپولیس هم چیزی برای از دست دادن ندارند. مساوی یک قدم دیگر آنها را به سقوط نزدیک می‌کند و بازیکنان فجر اگر بتوانند پیروز شوند به آینده امیدوار خواهند شد. بنابراین سرهنگ یاوری تیمش را با روش کاملا هجومی به میدان می‌فرستد و باید دید بازیکنان اعتصاب کرده پرسپولیس که قاعدتا نباید از نظر روحی در شرایط مناسبی باشند چگونه می‌خواهند مقابل فجر بازی کنند. پرسپولیس اگر در این بازی پیروز شود در صورت باخت استقلال و فولاد مقابل حریفان شانس صدرنشینی را دارد، آنها نیز شاید به خاطر دل هواداران برای برد بجنگند و امیدوار باشند اگر با سه امتیاز از شیراز برگردند مسئولان باشگاه و وزارت ورزش فکری به حال اوضاع وخیم مالی باشگاه بکنند. در هر صورت پرسپولیس هم انگیزه‌های زیادی برای این بازی دارند انگیزه‌هایی که هیچکدام مادی نیست.

گسترش فولاد تبریز - مس کرمان؛ فینالیست ته جدولی

نتیجه دیدار رفت: مس یک - گسترش 2

گسترش خیالش بابت بقا در لیگ برتر راحت است و با 30 امتیاز در رده نهم جدول قرار دارد. با این وجود مهدی تارتار دوست ندارد یک بازی خانگی را به راحتی از دست بدهد و سه امتیازش را به مس کرمان تقدیم کند. مسی که اکنون فینالیست جام حذفی است و فقط یک قدم دیگر با لیگ قهرمانان آسیا فاصله دارد! مس که برای رسیدن به فینال حذفی توانست استقلال را در یک روز برفی در ورزشگاه آزادی حذف کند باید مقابل گسترش فولاد سه امتیاز را بگیرد. شاید پیروزی در این مسابقه برای مس از قهرمانی در جام حذفی هم مهم‌تر باشد. به همین دلیل اگر شاگردان بوناچیچ مثل بازی با استقلال کم و اشتباه و پرانگیزه و دونده حاضر شوند پیروزی دور از دسترس مس نخواهد بود و شاید آنها با یک برد بتوانند رویای ماندن در لیگ برتر را به واقعیت نزدیک کنند.

استقلال که جام حذفی را در سرمای زیر صفر و بارش برف تهران از دست داده حالا باید در لیگ برتر قهرمان شود. سرنوشت لیگ در دست شاگردان امیر قلعه‌نویی است اگر آنها بتوانند بازی‌های باقیمانده را با پیروزی پشت سر بگذارند قهرمان لیگ خواهند شد اما بازی‌های سختی در پیش دارند.

نفت تهران - تراکتورسازی تبریز؛ سرخپوشان به دنبال برد قبل از فینال

نتیجه دیدار رفت: تراکتورسازی یک - نفت صفر

نفت هم در صورت باخت فولاد، استقلال و پرسپولیس مقابل رقبا شانس صدرنشینی در این هفته را دارد البته به شرطی که بتواند تراکتورسازی را در تهران شکست بدهد. نفت در این بازی عملا میهمان است و هواداران پرشور و پرشمار تبریزی قطعا برای حمایت تیم‌ محبوب‌شان به ورزشگاه خواهند آمد. تراکتورسازی که با حضور تونی اولیویرا توانست به فینال جام حذفی هم برسد، می‌خواهد در لیگ برتر هم جایگاهی بهتر از ششمی داشته باشد. ضمن اینکه پیروزی مقابل نفت می‌تواند یک پیروزی روحیه‌بخش برای شاگردان تونی اولیویرا قبل از فینال در روز جمعه باشد. شاگردان یحیی گل‌محمدی کار سختی برابر تراکتورسازی دارند.

فولاد - ملوان؛ قوی سپید قربانی جنتلمن!

نتیجه دیدار رفت: ملوان یک فولاد 2

فولاد که مقابل تراکتورسازی در نیمه نهایی جام حذفی شکست خورد و برای رسیدن به فینال ناکام ماند اکنون تمام عزمش را برای قهرمانی در لیگ برتر جذب کرده است. فولاد که با یک گل کمتر نسبت به استقلال در رده دوم است می‌خواهد قوی سپید را قربانی کند تا شاید در صورت توقف استقلال مقابل سایپا به صدر جدول لیگ برسد. ملوان این روزها یک تیم خوب و آماده است و به راحتی به هیچ حریفی امتیاز نمی‌دهد. دراگان اسکوچیچ که حسین فرکی را جنتلمن مربیان ایرانی می‌داند، می‌خواهد با شکست دادن او باز هم توانایی‌های فنی خودش را ثابت کند. ملوان در این فصل دغدغه سقوط ندارد و برای رسیدن به رتبه‌ای بالاتر از هفتمی تلاش می‌کند. بنابراین باید دید قوی سپید فولاد را از رسیدن به صدر بازمی‌دارد یا اینکه این قو قربانی جنتلمن مربیان ایرانی می‌شود.

استقلال - سایپا

استقلال - سایپا؛ حفظ صدرنشینی با شکست نارنجی‌پوشان

نتیجه دیدار رفت: سایپا صفر  استقلال یک

استقلال که جام حذفی را در سرمای زیر صفر و بارش برف تهران از دست داده حالا باید در لیگ برتر قهرمان شود. سرنوشت لیگ در دست شاگردان امیر قلعه‌نویی است اگر آنها بتوانند بازی‌های باقیمانده را با پیروزی پشت سر بگذارند قهرمان لیگ خواهند شد اما بازی‌های سختی در پیش دارند. دیدار با تیم‌های فولاد و تراکتورسازی در دو هفته پایانی می‌تواند تعیین کننده باشد هرچند پیش از آن آبی‌پوشان باید حریفان دیگر را شکست بدهند. سایپا تیم جوان و خوش ساختی است که می‌خواهد در پایان فصل هم نتایج مطلوبی بگیرد تا شاید به رتبه‌ای بهتر از هشتمی برسد. استقلال با 17 گل خورده بهترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد اما سایپا هم آقای گل آسیا را در اختیار دارد. کاوه رضایی که توانست با وجود حذف ایران عنوان آقای گلی مسابقات آسیایی زیر 22 سال را به دست بیاورد می‌خواهد خودش را مقابل این خط دفاع مستحکم محک بزند. هرچند کاوه رضایی در لیگ زیاد گل نزده است. سجاد شهباز‌زاده بازیکن 8 گله سایپا هم در رسانه‌ها از استقلال پیشنهاد دریافت کرده تا صدای اعتراض مدیران سایپا بلند شود و این مسئله را کاری غیراخلاقی عنوان کنند. در نهایت استقلال برای تداوم صدرنشینی باید از نارنجی‌پوشان سایپا که سازندگان خودروهایی مثل پراید هستند سه امتیاز بگیرد وگرنه ممکن است در عصر روز یکشنبه صدر جدول لیگ را هم مثل جام حذفی از دست بدهد.

نتایج سه بازی انجام شده:

* سپاهان یک - ذوب آهن صفر

گل: یعقوب کریمی (دقیقه 65) برای سپاهان

* داماش یک - راه آهن یک

گل‌ها: روح الله سیف اللهی (دقیقه 55) برای داماش و بهادر عبدی (دقیقه 74) برای راه آهن

* صبای قم یک - استقلال صنعتی یک

گل‌ها: ابراهیم صالحی (دقیقه 2) برای استقلال صنعتی و رضا عنایتی (دقیقه 78 - پنالتی ) برای تیم صبا

حسیت محمدی

بخش ورزشی تبیان