تبیان، دستیار زندگی
موافقان و مخالفان توافق ژنو بخوانند؛ راه اصلی مبارزه با آمریکا چیز دیگری است که باید جدی تر بگیرند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهترین راه مبارزه با آمریکا


موافقان و مخالفان توافق ژنو بخوانند؛ راه اصلی مبارزه با آمریکا چیز دیگری است که  باید جدی تر بگیرند.

مبارزه با امریکا

دست دخالت امریکا در کشور ما از سال های دور حتی قبل از انقلاب در سیاست های استعماری دخیل در ایران دیده شده است. آمریکا دشمنی خود را بارها به این ملت ثابت کرده است و نشان داده که نمی توان در عرصه سیاسی به او اعتماد کرد حتی متحدهای چند ساله او در کشورهای عربی نیز آخرسر چوب اعتماد به آمریکا را خوردند. این کشور بر سر توافق ژنو هم نشان داد که روحیه استکباری خود را از دست نداده است و حتی مذاکره  نمی تواند در نیت از بین بردن  تاسیسات هسته ای ایران دخیل باشد.

ملت ایران تا به حال در عرصه های مختلف ضربات زیادی از ناحیه این کشور خورده است که البته گاهی این ضربات چون تحریم ها موجب پیشرفت و روشن بینی های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی شده است از دیگر ضرباتی که زخمی دیرینه بر سینه ملت ایران نشانده است جوانانی هستند که جان خود را در عرصه های مختلف در راه دفاع از وطن و دشمنی های امریکا و متحدانش از دست داده اند از شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تا شهدای ترور هسته ای و شهدای وحدت و فتنه 88.

این دشمنی ها دلایل مختلفی دارد که از جمله آن  می توان به این موارد اشاره کرد1/ پایبندی به اسلام ناب و ارزش های اسلامی،  2/استقلال طلبی جمهوری اسلامی3/ عدالت طلبی و پیشرفت نظام اسلامی4/   موج بیداری جهانی در پی انقلاب اسلامی. مقام معظم رهبری درباره مورد اول اینگونه می فرمایند: " والله آمریکا از ملت ایران از هیچ چیزشان به قدر مسلمان بودن و پایبند به اسلام ناب محمدی بودن ناراحت نیست او می خواهد شما از این پایبندی دست بردارید او می خواهد شما این گردن برافراشته و سرافراز را نداشته باشید"  (روزنامه جمهوری اسلامی , 12/2/69)

ملت ایران نشان داده اند که این دشمنی ها را درک کرده اند و با ایستادگی خود در عرصه های مختلف سیاسی اجتماعی اقتصادی و فرهنگی همواره یار و یاور نظام  بوده اند و روحیه ظللم ستیزی و استقلال طلبی خود را حفظ کرده اند. یکی از نشانه های این  دشمن ستیزی در درون ملت ما شعار مرگ بر آمریکا است مرگ بر آمریکا نه یک شعار دیکته شده بلکه شعاری است که از درون خود ملت رویده و رشد داشته است.

والله آمریکا از ملت ایران از هیچ چیزشان به قدر مسلمان بودن و پایبند به اسلام ناب محمدی بودن ناراحت نبست او می خواهد شما از این پایبندی دست بردارید او می خواهد شما این گردن برافراشته و سرافراز را نداشته باشید

این شعار نمودی از مبارزه های گوناگون ایرانی ها است که اینگونه نمود خاص خود را پیدا کرده است. هر یک از اقشار ملت در کنار رشته مبارزات خود در سردادن این شعار همگانی مشترک می شوند. در کنار اقشار مختلف مسئولین هم نیزهمواره سعی کرده اند که از ملت عقب نمانده و  نگذارند دست های زیاده خواه امریکا بار دیگر بر خاک این کشور گسترده شود

مسئولین در فعالیت های  سیاسی خود با موضع گیری ها بر علیه آمریکا و بسط شعار مرگ بر آمریکا و اتخاذ سیاست های مناسب همواره سعی کرده اند که به مقابله با استکبار این کشور و متحدینش بپردازد اما موردی مترقی تر از موضع گیری ها  و سخنرانی ها  و اجرای سیاست های ضد استکباری وجود دارد که مسئولین باید د رکنار مشی کنونی خود بدان توجه خاصی مبذول داشته باشند. روشی که برای  مبارزه با آمریکا بهترین روش است؛  هم مبارزه است، هم تبلیغ و رازش های انقلابی و موجب پیشرفت  آن و رضایت مردمی را نیزبه دنبال خواهد داشت و این عامل مترقی چیز نیست جز خدمت به مردم.

مبارزه با امریکا

این توصیه ای است از مقام معظم رهبری؛  " بهترین راه مبارزه با آمریکا خدمت به مردم است" مسئولین تا چه حد این رویکرد را  راه مبارزه با آمریکا محسوب می کنند؟

گرفتن موضع گیری ها و اتخاد سیاست های ضد استکباری به صورت منفرد، پرداختن به رقابت های سیاسی  جناحی  در راستای قدرت گیری، تهمت و افترا و  انگ سیاسی زدن و عدم میانه روی در رویکرد های سیاسی  و پرداخت همه جانبه به همه این امور باعث می شود تا مسائل از اصلی و فرعی خلط شده  و پرداخت به دغدغه و مشکلات مردم از مسیر  خود خارج شود. این موارد نباید باعث شود خط اصلی که خدمت به مردم است گم شود و یا جایگاه مسئولین بازدهی خود را از دست بدهد موردی که این روزها می بینیم گاهی درگیر های های جناحی میان سیاسیون و یا پرداخت بیش از حد از حد در یک مورد خاص باعث  شده است آرامش روانی جامعه امنیت آن و وضع معشیت مردم تحت حاشیه قرار گیرد.

اگر مسئولین صرف  جای شعار مرگ بر آمریکا که – باید حفظ شود- با خدمت به مردم رضایت و آرامش آنها  را  فراهم کنند ناخوداگاه اهداف و  ارزش های انقلاب جکم فرما خواهد شد. حتی کسانی که  دارای زاویه هستند با دیدن کارامدی بیشتر  نظام اسلامی بدان علاقه مند خواهند شد . ملت  با احساس  خط خدمت مسئولین خود و بیشتر از مسئولین در صف اول مبارزه با آمریکا قرار خواهند گرفت

خدمت به مردم نیازمند اصلی فرعی کردن مسائل، به عنوان فرصت نگریستن به اختلاف سلایق، عدم افراط و تفریط  در پرداخت به مسائل، دوری از بروکراسی های اداری و برگشت به ارزش عالی انقلاب درمسئولیت پذیری مسئولین است.

امیر رضوانی

بخش سیاست تبیان


مطالب مرتبط:

واکنش رهبری به تهدید اتمی آمریکا

سیطره لابی صهیونیسم بر آمریکا

چشم انداز سی سال روابط ایران و آمریکا