تبیان، دستیار زندگی
هر زندگی زناشویی یک داستان عشقی است که شباهتی نیز به داستان عشقی دیگر ندارد، هر یک از داستانها طرح داستانی خود را با فراز و فرودهای خاص خود دارد، هر یک لحظات حساس و صحنه های مهیج یا ترسناک خود را داراست.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جایگاه عشق در بازار کار

خلق یک داستان عاشقانه توسط زوجین شاغل


هر زندگی زناشویی یک داستان عشقی است که شباهتی نیز به داستان عشقی دیگر ندارد، هر یک از داستانها طرح داستانی خود را با فراز و فرودهای خاص خود دارد، هر یک لحظات حساس و صحنه های مهیج یا ترسناک خود را داراست. به ویژه در اوقات سخت و دشوار، وقتی همسرمان یادآور می شود که خیلی مورد علاقه اش هستیم و بی نهایت دوست مان دارد....


زنان شاغل

بخش اعظم شادی و خوشبختی ما... بستگی به خواست و آمادگی خودمان دارد و نه شرایط مان.

رابطه زناشویی خود را همچون یک فیلم یا داستان پلیسی فرض کنید که در آن دو فرد با کمک یکدیگر سعی می کنند معما و پازلی را حل کنند که در آن هر یک نیمی از قطعات پازل مورد نظر را در اختیار دارد. شما و همسرتان تلاش می کنید تا این تکه ها و قطعات را درست کنار هم قرار دهید، کاری که دشوار به نظر می رسد.

هر زندگی زناشویی یک داستان عشقی است که شباهتی نیز به داستان عشقی دیگر ندارد، هر یک از داستانها طرح داستانی خود را با فراز و فرودهای خاص خود دارد، هر یک لحظات حساس و صحنه های مهیج یا ترسناک خود را داراست. به ویژه در اوقات سخت و دشوار، وقتی همسرمان یادآور می شود که خیلی مورد علاقه اش هستیم و بی نهایت دوست مان دارد، تغییر چشمگیر و شگرفی می تواند رخ دهد. ببینید چطور می توانید داستان پلیسی خود را به یک داستان عاشقانه بی بدیل و پر شور و حرارت تبدیل کنید. زنده نگهداشتن عشق در یك رابطه و رمانتیك باقی ماندن، یك چالش بسیار مهم به ویژه برای كسانی است كه هر دو شاغل هستند.

وقتی كه هر دو زوجین شاغل هستند عاشق و رمانتیك باقی ماندن یك كار غیرممكن به نظر می رسد. در برخی موارد نیازهای مالی زوجین را مجبور می كند كه علی رغم میل شان هر دو ساعتهای طولانی مشغول كار شوند و یا در شرایط فعلی جامعه بسیار مشاهده می شود که برخی از مردان در اثر نوع رشته تحلیلی یا تخصصی شان مجبورند در شهری جدا از محل سکونت خانواده شان، مشغول به کار شوند. مهم نیست این كار چیست، زمانی كه هر دو شاغل هستند و یا زوجین روزهای طولانی از ماه یا سال را دور از هم زندگی کنند و ...همین اشتغال یك قید و محدودیت در روابط آنها ایجاد می كند زیرا كار و اشتغال می تواند بسیار وقت‌گیر باشد.

زوجینی كه كار را با خود به منزل می‌آورند بهانه ای خواهند داشت كه كمتر سراغی از هم بگیرند و به مرور پیوند و رابطه شان ضعیف می شود

در ادامه به برخی روشها جهت زنده نگهداشتن عشق در زندگی زوجینی كه هر دو شاغلند پرداخته می‌شود:

قرارهای شبانه: خوشبختانه تمام افراد شاغل حداقل یك شب (آخر هفته) می‌تواند فارغ از مسایل كاری در كنار خانواده‌ شان باشند. این بهترین فرصت برای با هم بیرون رفتن است. این زوجین باید برای تك تك این شبها برنامه‌ریزی داشته باشند حتی می توانند برنامه های غیریكنواخت و متنوعی را از قبل برای این ایام پیش‌بینی كنند. صرفنظر از اینكه چطور برای این زمانها برنامه‌ریزی می كنند آنها باید اطمینان کسب کنند كه می توانند به كارهای مفرح و لذت بخش بپردازند. تجدید حیات عاشقانه، خود یك گزینه خیلی مهم در این برنامه هاست.

ارسال پیامك‌های كوتاه و یا ایمیل: زوجینی كه به دلیل اشتغال زمان زیادی را دور از هم سپری می كنند می توانند از این گزینه نیز استفاده كنند. آنها می توانند خبرها و یا پیغام های كوتاه و فوری برای هم ارسال كنند و یا مطالبی را ارسال كنند كه بیانگر توجه و علاقه آنها به یكدیگر باشد. در صورت دسترسی داشتن به اینترنت ارسال ایمیل هم یك وسیله ارتباطی خوب در این زمینه است.

مردان شاغل

جدا نگهداشتن كار از زندگی: زوجینی كه دوست دارند علی رغم اشتغال شان، عشق و علاقه شان به هم مانند گذشته باقی بماند باید به یاد داشته باشند كه به كار و مسایل آن فقط در محیط كار فكر كنند و درگیر شوند. زوجینی كه كار را با خود به منزل می‌آورند بهانه ای خواهند داشت كه كمتر سراغی از هم بگیرند و به مرور پیوند و رابطه شان ضعیف می شود حتی آنهایی كه به هر حال مجبورند بخشی از كارشان را در منزل انجام دهند دیگر نباید اجازه ورود آنرا به اتاق خواب هم بدهند زیرا این امر سبب احساس استیصال در طرف مقابل و نپرداختن به جنبه های مهم و اساسی زندگی زناشویی می شود كه می تواند علاوه بر كیفیت و سلامت یك رابطه حتی اصل  آن را به خطر بیندازد. زوجین می توانند هر روز زمانی را صرف پرداختن به امور مهم زندگی زناشویی شان  كنند. در این فرصت ها باید سعی كنند صرفا درباره موضوعات غیركاری با هم حرف بزنند تا ارتباطات فردی شان بهبود یابد.

غیر قابل پیش بینی بودن (آنی بودن): زوجین شاغل برای حفظ شادابی و طراوت زندگی زناشویی شان لازم است كمی در لحظه غیرقابل پیش بینی باشند. این كار با خرید یك هدیه عاشقانه، گل، تماس با موبایل، ارسال پیامك های كوتاه و عاشقانه و یا یادداشت گذاشتن انجام شود. هر یك از این روشها خود یك روش عالی برای رساندن این پیام است كه حتی در محیط كار نیز به طرف مقابل تان فكر می كنید و به یادش هستید.

رفتن به تعطیلات و مسافرت با هم: زوجین شاغل باید تعطیلات خود را طوری با هم هماهنگ كنند كه به طور همزمان تعطیلات كاری شان فرا برسد و حتما طوری برنامه ریزی کنند که  با هم به مسافرت بروند. این كار باعث می‌شود برای مدتی خود را از مسایل كاری به كلی دور كنند و بدون نگرانی از كار به یك محل دنج و آرام بروند. در این ایام آنها فرصت دارند بیشتر به هم نزدیك شوند و شعله عشق اولیه ‌مابین خود را كه به وسیله كار در حال اطفا كردن است مجددا احیا و روشن كنند. زوجینی كه علی‌رغم اشتغال سعی می‌كنند علاقه و عشق شان به همدیگر را زنده نگهدارند كارشان را از خودشان جدا كرده‌اند. بهرحال با قرارهای شبانه، ارسال ایمیل های گاه به گاه، جا گذاشتن كار و مسایل آن در محل کار، غیرقابل پیش بینی بودن و رفتن به تعطیلات دو نفره و ... زوجین در مسیری قرار خواهند گرفت كه علی رغم پیچیدگی های شرایط كاری شان، بتوانند عاشق و دلباخته هم باقی بمانند.

مریم عطاریان

بخش خانواده ایرانی تبیان


مطالب مرتبط:

مردان احساساتی

با من قهر نکن

همسرانی چسبیده به خانواده پدری

زن و شوهر دعوا کنند و ...

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.