تبیان، دستیار زندگی
خمیر بازی از آن دست اسباب بازی‌هایی‌ است که بچه‌ها خیلی دوست دارند؛ اما پدر و مادرها به خاطر شیمیایی و مضر بودن، از تهیه آن امتناع می‌کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طرز تهیه خمیر بازی خانگی برای بچه‌ها

خمیر بازی


خمیر بازی از آن دست اسباب بازی‌هایی‌ است که بچه‌ها خیلی دوست دارند؛ اما پدر و مادرها به خاطر شیمیایی و مضر بودن، از تهیه آن امتناع می‌کنند.


با این دستوری که امروز در این مطلب قرار می‌دهیم، می‌توانید به راحتی خمیر بازی را در خونه و با لوازم خوراکی و غیر شیمیایی درست کنید و با خیال راحت در اختیار بچه‌ها بگذارید. حتی اگر تکه‌ای از خمیر را بخورند هم مشکلی برای سلامت‌ آن‌ها پیش نمی‌آید و از نظر قیمت نیز مقرون به صرفه است.

مواد لازم برای تهیه خمیر بازی خانگی

* 1 فنجان آرد

* 1/4 فنجان نمک

* 2 قاشق غذاخوری کرم تارتار

* 1 فنجان آب

* 2 قاشق غذاخوری روغن (گیاهی)

* رنگ ژلی خوراکی

* طرز تهیه خمیر بازی خانگی

خمیر بازی

برای تهیه این خمیر، ابتدا مواد خشک یعنی آرد و نمک و کرم تارتار را با هم مخلوط می‌کنیم و در قابلمه نچسب می‌ریزیم. بعد هم روغن و آب و مقداری رنگ را اضافه می‌کنیم. بعد از اینکه این مواد با هم مخلوط شدند، روی حرارت متوسط قرار می‌دهیم و شروع به هم زدن می‌کنیم. رنگ را در ابتدا به مقدار کم اضافه کنید و کم کم مقدار آن را زیاد کنید تا به رنگ دلخواهتان برسید. ممکن است که در ابتدا با دیدن مایع داخل قابلمه احساس کنید چیزی را اشتباه کردید، چون هیچ شباهتی به خمیر بازی ندارد، ولی شما به هم زدن ادامه بدهید، آنقدری که مواد به شکل یک توپ خمیری در گوشه قابلمه جمع شود. حالا خمیر را داخل ظرفی بگذارید تا کمی خنک شود. بعد هم حدود 5 دقیقه خمیر را کاملاً ورز بدهید. حالا خمیر بازی شما آماده است.

منبع: دونفره


باشگاه کاربران تبیان - ارسالی از: heaven_h

برگرفته از انجمن: زن ریحانه آفرینش