تبیان، دستیار زندگی
یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت که دولت باید به شیوه‌های دیگری نسبت به توزیع سبد کالا اقدام می‌کرد که یکی از آنها تحویل این سبد کالا درب منازل مردم است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نظر مطهری درباره سبد کالا


یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت که دولت باید به شیوه‌های دیگری نسبت به توزیع سبد کالا اقدام می‌کرد که یکی از آنها تحویل این سبد کالا درب منازل مردم است.

مطهری

علی مطهری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در آسیب‌شناسی از رفتار مردم در دریافت سبد کالا و اقدام دولت در توزیع این سبد گفت: دولت باید درنحوه توزیع سبد کالا دقت می‌کرد و آن را به شکل دیگری همچون تحویل در درب منازل اقدام می‌کرد.

وی افزود: ما مردم خود را می‌شناسیم پس باید دولت در نحوه توزیع سبد کالا تدبیری را اتخاذ می‌کرد که منجر به صف‌های طولانی نمی‌شد. به نظرم دولت مقداری بی‌تجربگی کرد و این کارش به خوبی انجام نشد.

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به این پرسش که با توجه به تدبیر دولت در اطلاع مردم مبنی بر قرار گرفتن نامشان در لیست افراد دریافت کننده سبد کالا دلیل حضور برخی از مردم در صف‌ها که اسم‌شان در این لیست نبوده است گفت: ما مردم خود را می‌شناسیم اگر الان بگوییم که فلان جا جارو توزیع می‌شود همه می‌آیند و صف می‌بندند.

مطهری با بیان اینکه ما همه فرهنگ مردم را می‌دانیم، به بیان خاطره‌ای در دوران جنگ تحمیلی پرداخت و گفت: یک سال در دولت مهندس موسوی در عید قربان اعلام شد که گوسفند در مکانی خاص ارزان‌تر توزیع می‌شود. بعد از این اعلام صف‌های طولانی تشکیل شد و خیلی‌ جاها کار به چاقوکشی کشید و مشکلاتی را درست کرد. باتوجه به این تجربه این نوع شیوه توزیع درست نیست.

ما مردم خود را می‌شناسیم پس باید دولت در نحوه توزیع سبد کالا تدبیری را اتخاذ می‌کرد که منجر به صف‌های طولانی نمی‌شد. به نظرم دولت مقداری بی‌تجربگی کرد و این کارش به خوبی انجام نشد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد دلیل این رفتار مردم گفت: این رفتار ریشه‌های فرهنگی دارد باید بررسی و ریشه‌یابی کرد علاوه بر آن نیز باید با عنایت به شناختمان از مردم ایران برنامه‌ریزی کنیم. زمانی ما برای مردم سوئیس برنامه‌ریزی می‌کنیم که طبیعتا آن برنامه با برنامه‌ریزی برای مردم خودمان فرق دارد دولت باید تمامی این موارد را در نظر می‌گرفت.

مطهری درباره اینکه آیا امکان توزیع سبد کالا در درب منازل وجود دارد؟ گفت: دولت به هر حال باید فکری می‌کرد یا سبد کالا را در درب منازل توزیع می‌کرد و یا اینکه مراکز توزیع سبد کالا را افزایش می‌داد. به هر حال باید دولت فکر دیگری می‌کرد.

وی با بیان اینکه نحوه اجرای دولت در توزیع سبد کالا بسیار بد بود گفت: این نحوه توزیع منجر شد که صف‌های طولانی تشکیل شود. زن و مرد در صف بایستند و مشکلاتی ایجاد شود. بعد از آن رسانه‌های بیگانه از این موضوع استفاده کردند که به هیچ وجه درست نبود.

بخش سیاست تبیان

منبع : ایسنا