تبیان، دستیار زندگی
رییس جمهوری در دیدار دبیر کل جدید سازمان همکاری های اسلامی گفت: امروز حفظ دماء مسلمین جلوگیری از خشونت و کشتار مسلمانان، اصلی ترین وظیفه سازمان همکاری اسلامی است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دیدار دبیرکل سازمان همکاری اسلامی با روحانی


رییس جمهوری در دیدار دبیر کل جدید سازمان همکاری های اسلامی گفت: امروز حفظ دماء مسلمین جلوگیری از خشونت و کشتار مسلمانان، اصلی ترین وظیفه سازمان همکاری اسلامی است.

دیدار روحانی با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در دیدار ایاد مدنی دبیر کل جدید سازمان همکاری های اسلامی با بیان اینکه در سیاست خارجی ایران، رابطه با کشورهای اسلامی از جمله همسایگان، از اولویت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: دنیای اسلام توقعات زیادی از سازمان همکاری اسلامی دارد و باید همه تلاش کنیم و دست به دست هم دهیم تا توقعات امت اسلامی را برآورده سازیم.

روحانی با اشاره به ایام الله دهه فجر و بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به معنی پیروزی فکر و ایده اسلامی است، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی، پیروزی جهان اسلام است که با وحدت ملت ایران به دست آمد.

وی با بیان اینکه در سیاست خارجی ایران، رابطه با کشورهای اسلامی از جمله همسایگان، از اولویت بالایی برخوردار است، افزود: دنیای اسلام توقعات زیادی از سازمان همکاری اسلامی دارد و باید همه تلاش کنیم و دست به دست هم دهیم تا توقعات امت اسلامی را برآورده سازیم.

ری با برشمردن ویژگی های سازمان همکاری اسلامی و با اشاره به نقش دبیرخانه این سازمان در تعامل فعال تر با کشورهای موثر سازمان، اظهار داشت: همه کشورهای عضو سازمان باید بطور فعال در تصمیم گیری ها حضور داشته باشند.

روحانی با اشاره به اینکه انگاره ای در جهان پدید آورده اند که اسلام دین خشونت است، گفت: سازمان همکاری اسلامی باید این انگاره نادرست را اصلاح کند و چهره رحمانی اسلام و پیامبر رحمه للعالمین را برای جهانیان تبیین کند زیرا دشمنان اسلام، اسلام هراسی را تبلیغ کرده و افراطیون نیز در مقام عمل، اهداف آنان را تامین می کنند.

دیگر اهداف اصلی سازمان همکاری اسلامی رهایی قدس شریف و سرزمین فلسطین از زیر یوغ تجاوزگران و تلاش برای بازگرداندن ملت فلسطین به ویژه آوارگان به سرزمین اصلی آنان است، چرا که قدس شریف و موضوع فلسطین از حلقه های وحدت آفرین جهان اسلام است

رییس جمهوری با تاکید براینکه احترام به عقاید اسلامی در جهان اسلام یکی از ضروریات وحدت امت اسلامی است تصریح کرد: سازمان همکاری اسلامی باید صدای رسای وحدت امت اسلامی را به گوش همگان رسانده و از توهین به عقاید امت اسلامی جلوگیری بعمل آورد.

روحانی در تشریح یکی دیگر از اهداف مهم سازمان همکاری اسلامی گفت: از دیگر اهداف اصلی سازمان همکاری اسلامی رهایی قدس شریف و سرزمین فلسطین از زیر یوغ تجاوزگران و تلاش برای بازگرداندن ملت فلسطین به ویژه آوارگان به سرزمین اصلی آنان است، چرا که قدس شریف و موضوع فلسطین از حلقه های وحدت آفرین جهان اسلام است.

ایاد مدنی شب گذشته وارد تهران شد و مورد استقبال سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه قرار گرفت.

بخش سیاست تبیان

منبع : تابناک