تبیان، دستیار زندگی
در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که مورد تایید مقام معظم رهبری و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و تجویز مجلس شورای اسلامی و محور برنامه های عملیاتی دولت یازدهم است، فرمانده جبهه فرهنگی دستگاه تعلیم و تربیت است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صدا و سیما باید در خدمت آموزش و پرورش باشد

صدا و سیما باید در خدمت آموزش و پرورش باشد


در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که مورد تایید مقام معظم رهبری و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و تجویز مجلس شورای اسلامی و محور برنامه های عملیاتی دولت یازدهم است، فرمانده جبهه فرهنگی دستگاه تعلیم و تربیت است.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه مدارس قرارگاه دفاع فرهنگی کشور است، گفت: صدا و سیما و دیگر دستگاه ها، باید در خدمت آموزش و پرورش باشند و تکلیف بر دستگاه های فرهنگی کشور است که عقبه این دفاع فرهنگی را پشتیبانی کنند.

"اسفندیار چهاربند" در نشست صمیمی که در محل سالن شهید پیچک منطقه 4 و باحضور مدیران مدارس این منطقه برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیار زیادی به همراه داشته و در هیچ دوره ای نظام سلطه ما را به حال خودمان رها نکرده است اما با هوشیاری امام راحل و مقام معظم رهبری و به ویژه با حضور مردم در همه صحنه ها، یکی پس از دیگری این ترفند ها نقش برآب شده است.

انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیار زیادی به همراه داشته و در هیچ دوره ای نظام سلطه ما را به حال خودمان رها نکرده است اما با هوشیاری امام راحل و مقام معظم رهبری و به ویژه با حضور مردم در همه صحنه ها، یکی پس از دیگری این ترفند ها نقش برآب شده است.

وی یادآور شد: دشمن می خواهد با ایجاد تزلزل در نسل جوان و نوجوان و هویت زدایی از آنان به اهداف خود برسد و در این زمینه از همه فناوری های روز دنیا استفاده می کند.

چهاربند با اشاره به اینکه جامعه فرهنگیان در هر مقطعی متناسب با شرایط کشور، حضور گسترده و موثر داشته و دادن 36000 معلم شهید نشان از حضور جامعه بزرگ فرهنگیان در عرصه دفاع مقدس دارد، ادامه داد: امروز هم فرهنگیان در شرایط سخت اقتصادی با مشکلات می سازند و با عزت و شرافت و سربلندی، مدارس را اداره می کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با تاکید بر اینکه مقابله با تهاجم فرهنگی حوزه ماموریت ماست اضافه کرد: امروز ما مسئول دفاع در جبهه تهاجم فرهنگی هستیم و فرهنگیان افسران این جنگ هستند و باید دستگاه های دیگر به کمک و همراهی آموزش و پرورش بیایند تا مدارس به طور موثر برای مقابله آماده باشند و در این رزم فرهنگی موفقیت بدست بیاوریم.

وی افزود: امروز دشمن در قلب شهر ها، خانه ها و مدارس با امواج ماهواره ای و رسانه های مختلف با فرهنگ ایرانی و اسلامی مقابله می کند و هویت دانش آموزان ما را هدف قرارداده اند.

امروز دشمن در قلب شهر ها، خانه ها و مدارس با امواج ماهواره ای و رسانه های مختلف با فرهنگ ایرانی و اسلامی مقابله می کند و هویت دانش آموزان ما را هدف قرارداده اند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تهاجم فرهنگی دشمن جدی است افزود: امروز پشت سر دستگاه آموزش و پرورش، بقیه دستگاه ها باید به عنوان سرباز باشند، زیرا اولویت با جنگ فرهنگی است.

چهاربند تصریح کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که مورد تایید مقام معظم رهبری و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و تجویز مجلس شورای اسلامی و محور برنامه های عملیاتی دولت یازدهم است، فرمانده جبهه فرهنگی دستگاه تعلیم و تربیت است. ابتدا این را باید به عنوان یک باور بپذیریم و خودمان هم بدانیم که مدارس قرارگاه دفاع فرهنگی کشور هستند.

نگاه ما در عصر حاضر باید اینگونه باشد که امروز مدرسه سنگر است و فرمانده آن مدیر مدرسه است که اقتدار این فرمانده اقتدار این سنگر است.


منبع: خبرگزاری ایلنا

بخش سفیران تبیان