تبیان، دستیار زندگی
پس از دستور ویژه رئیس جمهور، وزرای نیرو و راه و شهرسازی صبح امروز به استان‌های گیلان و مازندران اعزام شدند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آخوندی و چیت چیان به مازندران رسیدند


پس از دستور ویژه رئیس جمهور، وزرای نیرو و راه و شهرسازی صبح امروز به استان‌های گیلان و مازندران اعزام شدند. عباس آخوندی صبح امروز برای بازدید از استان های شمالی به مازندران سفر کرد.
وی در این سفر که از جاده چالوس آغاز شده است بر ساماندهی گروه های راهداری نظارت داشت. وی با اشاره به اینکه همکاران ما از ابتدای ساعت بارش برف در جاده ها مستقر بودند، گفت: استان های گلستان، قزوین، تهران، البرز و خراسان شمالی ماشین آلات راهداری را برای بازگشایی جاده های استان های شمالی اعزام کردند که با فعالیت آنها هم اکنون تمام راه های اصلی باز است.

چیت چیان

وزیر را و شهرسازی با اشاره به اینکه 30 دستگاه برف روب از استان های یاد شده به مناطق  شمالی کشور اعزام شدند، اظهار داشت: بازگشایی در راه های روستایی استان های مازندران و گیلان همچنان ادامه دارد.

وی با تشکر از مردم که بنا به درخواست وزارت راه و شهرسازی شب گذشته تردد کمتری در جاده های شمالی کشور داشتند افزود: امروز بازگشایی در راه های روستایی تنکابن انجام می شود.

در همین حال، وزیر نیرو هم صبح امروز (چهارشنبه) برای رسیدگی به وضعیت تامین آب و برق مناطق برفگیر شمال ایران، عازم این مناطق شد.

"حمید چیت چیان" در جریان این سفر از نزدیک شرایط تامین خدمات آب و برق در مناطق شمالی کشور بویژه مناطق برفگیر را پیگیری و رسیدگی می کند.

براساس برنامه ریزی انجام شده، وزیر نیرو در این سفر ابتدا وارد چالوس شده و سپس در نشستی با مدیران عامل شرکت های مادر تخصصی توانیر و آب و فاضلاب کشور و نیز مدیران عامل شرکت های زیرمجموعه وزارت نیرو در استان های شمالی، آخرین وضعیت تامین خدمات آب و برق در این مناطق را بررسی می کند.

چیت چیان در ادامه این سفر، به تنکابن، رامسر و سپس استان گیلان خواهد رفت.

به دنبال بارش شدید برف در استان‌های شمالی کشور بویژه غرب استان مازندران و استان گیلان، مدیران عامل شرکت توانیر و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از روز یکشنبه هفته جاری به دستور وزیر نیرو برای رسیدگی به وضعیت تامین آب و برق در مناطق برفگیر شمال کشور به این مناطق سفر کرده اند.

رئیس‌ جمهور نیز شب گذشته به وزیران راه و شهرسازی و نیرو دستور عزیمت به این مناطق را صادر کرد تا در اسرع وقت ضمن رسیدگی به مسایل و مشکلات ناشی از بارش سنگین برف، از نزدیک پیگیری های‌ لازم برای بهبود شرایط مردم را به عمل آورند.

عباس آخوندی صبح امروز برای بازدید از استان های شمالی به مازندران سفر کرد. وی در این سفر که از جاده چالوس آغاز شده است بر ساماندهی  گروه های راهداری نظارت داشت. وی با اشاره به اینکه همکاران ما از ابتدای ساعت بارش برف در جاده ها مستقر بودند، گفت: استان های گلستان، قزوین، تهران، البرز و خراسان شمالی ماشین آلات راهداری را برای بازگشایی جاده های استان های شمالی اعزام کردند که با فعالیت آنها هم اکنون تمام راه های اصلی باز است

آماده باش وزارت نیرو در حاشیه خزر

وزیر نیرو با تشریح آخرین وضعیت تامین آب و برق شهرها و روستاهای حاشیه دریای خزر از حل و فصل مشکلات حدود 120 شهر و روستای استان‌های حاشیه دریای خزر خبر داد و اعلام کرد: هم اکنون تمامی امکانات لجستیکی، تیم‌های عملیاتی و مدیریتی وزارت نیرو برای تسریع در حل مشکلات آب و برق شهرهای برف زده بسیج شده است.

حمید چیت چیان امروز درباره آخرین وضعیت تامین آب و برق مورد نیاز شهرهای برف زده حاشیه دریای خزر گفت: به دلیل بارش شدید برف از هفته گذشته تاکنون، آب و برق 14 شهر و بیش از 150 روستا قطع شده و یا اختلالاتی در ارائه خدمات به وجود آمده بود.

وزیر نیرو با اعلام اینکه از ابتدای هفته جاری با اعزام تیم‌های ویژه امداد صنعت آب و برق به استان گیلان و مازندران مشکلات آب و برق شهرها و روستاهای برف زده به حداقل کاهش یافته است، تصریح کرد: در حال حاضر آب و برق 10 شهر برف زده استان گیلان و مازندران به طور کامل تامین شده است.

برف

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید با یادآوری اینکه در حال حاضر تنها شهرهای رامسر، تنکابن، نشتارود و شیرود با اختلالات تامین آب و برق روبرو هستند، اظهار داشت: پیش بینی می شود تا چند روز آینده با توجه به فعالیت تیم‌های مختلف امداد و نجات، مشکلات تامین آب و برق این 4 شهر هم به طور کامل حل شود.

این مقام مسئول همچنین در خصوص تامین آب و برق مورد نیاز 150 روستای گرفتار در برف استان گیلان و مازندران توضیح داد: هم اکنون مشکلات 109 روستا به طور کامل حل شده است و روستاهای باقیمانده هم تا چند روز آینده به طور کامل خدمات آب و برق را دریافت می کنند.

چیت چیان در پایان با یادآوری اینکه در شرایط فعلی تمام امکانات و ظرفیت لجستیکی، مدیریتی و عملیاتی صنعت آب و برق کشور برای حل و فصل مشکلات تامین آب و برق شهرها و روستاهای برف زده استان‌های حاشیه ای دریای خزر بسیج شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اعزام تیم‌های ویژه از استان های همجوار، مشکلات باقیمانده در چند شهر و روستای دیگر هم تا چند روز آینده به طور کامل مرتفع خواهد شد.

بخش اقتصاد تبیان


منبع : مهر