تبیان، دستیار زندگی
وال استریت درباره توانایی فیس‌ بوک در کسب درآمد از طریق کاربران موبایلی این شرکت ابراز تردید کرده بود. در این نشست مدیر اجرایی فیس ‌بوک گفت که بخش تبلیغات فیس‌ بوک در حال رشد خوبی است و بسیاری از بازاریاب‌ ها در حال افزایش هزینه ‌های خود در فیس ‌بوک هستند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اپلیکیشن های موبایلی فیس بوک


وال استریت درباره توانایی فیس‌ بوک در کسب درآمد از طریق کاربران موبایلی این شرکت ابراز تردید کرده بود. در این نشست مدیر اجرایی فیس ‌بوک گفت که بخش تبلیغات فیس‌ بوک در حال رشد خوبی است و بسیاری از بازاریاب‌ ها در حال افزایش هزینه ‌های خود در فیس ‌بوک هستند.

فیس بوک

بنیانگذار فیس ‌بوک اعلام کرد که در سال گذشته اولویت اول وی موبایل خواهد بود. مارک زوکربرگ که در آستانه عرضه اولیه سهام فیس ‌بوک در بازارهای سهام اهداف خود را برای سرمایه ‌گذاران تشریح می‌ کرد گفت که اولویت اول وی در سال جاری بهبود اپلیکیشن‌ های موبایل در فیس ‌بوک خواهد بود. در این نشست بیش از 200 سرمایه ‌گذار حضور داشته و این فرصت را پیدا کردند تا درباره ورود فیس ‌بوک به بازار سهام سوالات خود را از مارک زوکربرگ بپرسند.

این نشست در حالی برگزار شد که وال استریت درباره توانایی فیس‌ بوک در کسب درآمد از طریق کاربران موبایلی این شرکت ابراز تردید کرده بود. در این نشست زوکربرگ و سریل سندبرگ ـ مدیر اجرایی فیس ‌بوک ـ گفتند که بخش تبلیغات فیس‌ بوک در حال رشد خوبی است و بسیاری از بازاریاب‌ ها در حال افزایش هزینه ‌های خود در فیس ‌بوک هستند.

در این راستا فیس ‌بوک اپلیکیشن «کاغذ» یا همان Paper را برای مرور اخبار به صورت اجتماعی راه ‌اندازی کرد. به زبان ساده، پیپر شبیه به فیلبورد و زایت است. Facebook Paper app  در واقع فیس ‌بوک صفحه ویژه ‌ای برای Pepar در سایت خود ایجاد کرده است که در آن می ‌توانید عکس‌ ها و ویدیوی این اپلیکیشن را مشاهده کنید که چطور کار می ‌کند.

اپلیکیشن Paper از اخبار فیس ‌بوک و دیگر منابع مورد علاقه کاربر استفاده کرده و آنها را به صورت افقی به نمایش می‌ گذارد. شیوه‌ ی جدیدی نیز برای ارسال پست در فیس‌بوک توسط اپلیکیشن Paper ارائه شده است، کاربران می ‌توانند با استفاده از ویرایش ‌گر سیستمی است که در آن محتوای متنی یا تصویری‌ که هنگام ویرایش دیده می‌ شود.

فیس ‌‌بوک اخیرا گزارش سه‌ ماهه چهارم سال 2013 خود را منتشر کرد که می ‌گوید، در حال حاضر 1,23 میلیارد کاربر فعال ماهانه (16 درصد بیشتر از سال گذشته)، 945 کاربر ماهانه موبایلی و 757 میلیون کاربر روزانه (22 درصد بیشتر از سال گذشته) دارد

این در حالی است که فیس ‌‌بوک اخیرا گزارش سه‌ ماهه چهارم سال 2013 خود را منتشر کرد که می ‌گوید، در حال حاضر 1,23 میلیارد کاربر فعال ماهانه (16 درصد بیشتر از سال گذشته)، 945 کاربر ماهانه موبایلی و 757 میلیون کاربر روزانه (22 درصد بیشتر از سال گذشته) دارد. مارک زاکربرگ، مدیرعامل و یکی از بنیان ‌گذاران این شبکه اجتماعی می ‌گوید، فیس ‌بوک در سه‌ ماهه چهارم سال 2013 به درآمد 2,59 دست پیدا کرد که از این رقم 523 میلیون دلار سود خالص کسب کرده است.

تبلیغات موبایلی 53 درصد درآمد تبلیغاتی فیس ‌بوک را شامل می ‌شود. این درحالیست که در مدت مشابه این عدد به 23 درصد از درآمد تبلیغاتی کل فیس‌ بوک بوده است و نشنان می ‌دهد، پنجره ی جدیدی به روی روش‌ های درآمدی فیس ‌بوک باز شده است و برای اولین بار تبلیغات موبایلی از تبلیغات وب پیشی گرفته است. زاکربرگ می ‌گوید: "این یک پایان عالی برای سال فیس ‌بوک بود. زیرا سهام این شرکت در سال 2013 دوبرابر شده است و این درحالی است که هفته ی بعد جشن 10 سالگی فیس ‌بوک برگزار می ‌شود.

مارک زوکربرگ، اعلام کرده که درآمد حاصله از این شبکه در سال گذشته به 7 میلیارد و 900 میلیون دلار بالغ گردید و رسانه‌ های معروف بین المللی پس از گذشت 4 ماه از اظهارات بنیان گذار این شبکه، برای اولین بار ادعای ‌های مالی این جوان 30 ساله ی آمریکایی را تایید کردند

حائز اهمیت آن که مارک زاکربرگ انقلابی بزرگ در دنیای ارتباطات آنلاین و آفلاین پدید آورده و امروز بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان از سرویسی که او پایه‌ گذارش بوده بهره می ‌برند؛ دنیای بدون فیس ‌بوک دیگر حتی قابل تصور هم نیست.  مارک زوکربرگ، اعلام کرده که درآمد حاصله از این شبکه در سال گذشته به 7 میلیارد و 900 میلیون دلار بالغ گردید و رسانه‌ های معروف بین المللی پس از گذشت 4 ماه از اظهارات بنیان گذار این شبکه، برای اولین بار ادعای ‌های مالی این جوان 30 ساله ی آمریکایی را تایید کردند.

فرآوری : آزاده مرنی

بخش ارتباطات تبیان


منابع: خبرگزاری دانشجو / رسانه های اجتمایی / ویکیپدیا

مطالب مرتبط:

پرونده فیس بوک

زمان دقیق مرگ فیس بوک!

استفاده تبلیغاتی فیس بوک از عکس های شما