تبیان، دستیار زندگی
بنا بر اعلام ادُلوجی ریسرچ، قریب 80 درصد از مشاغل کوچک اجتماعی درصدد هستند که هزینه‎های معادل تبلیغات متعارف یا حتی بیش¬تر از آن را صرف تبلیغ در شبکه¬‎های اجتماعی کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تمایل مشاغل برای تبلیغ در شبکه‌‎های اجتماعی


بنا بر اعلام ادُلوجی ریسرچ، قریب 80 درصد از مشاغل کوچک اجتماعی درصدد هستند که هزینه‎های معادل تبلیغات متعارف یا حتی بیش‌تر از آن را صرف تبلیغ در شبکه‌‎های اجتماعی کنند.

بنا بر اعلام Ad-ology Research، در حالی که بسیاری از مشاغل کوچک تا متوسط (SMB) به سرعت به ارسال پیام‌‎های رایگان در شبکه‌‎های رسانه‌‎ای اجتماعی روی آورده‎اند، انتظار می‌‎رود که یک‌ چهارم از مشاغل فعال در شبکه‌‎های اجتماعی در سال 2014 پول بیش‌تری صرف تبلیغات در سایت‌‎هایی چون فیس‌بوک، لینکدین و توییتر کنند.

شبکه های اجتماعی

پیش‌ بینی این شرکت در مورد بازاریابی مشاغل کوچک حاکی از آن بود که صاحبان مشاغل کوچک هنوز وقتی می‌‎خواهند حضور آنلاین داشته باشند باید دست به کارهای زیادی بزنند.

برای مثال، 31.1 درصد از صاحبان 1169 شغل کوچک و تصمیم‌ گیران بازاریابی که مورد نظرسنجی قرار گرفتند اعلام کردند که هنوز وب‌سایت ندارند، و از قریب 70 درصدی که وب‌ سایت دارند، بیش‌تر از 60 درصدشان فاقد امکانات بهینه‌ سازی‌ شده برای تلفن‌‎های هوشمند هستند.

علاوه بر این، هم‌ اکنون تنها 8.9 درصد از مشاغل کوچک تا متوسط از ویدئوی آنلاین یا موبایل استفاده می‌‎کنند، و نزدیک به 40 درصد اعلام کردند که هیچ برنامه‌‎ای برای استفاده از نظرات مشتریان‌شان در فعالیت‌‎های بازاریابی در سال 2014 ندارند.

به گفته‎ی سی لی اسمیت، رییس و مدیرعامل ادُلوجی ریسرچ، "هرچه مشاغل بزرگ‌تر باشند، استفاده از تبلیغات و تاکتیک‌‎های بازاریابی هدفمند، مانند ارسال ایمیل، بیش‌تر است. استفاده‎ی مشاغل کوچک با لااقل 25 کارمند از رسانه‌‎های اجتماعی لزوماً برای گریز از تبلیغات نیست بلکه در واقع آن‌ها عملاً در این شبکه‌‎ها تبلیغ می‌‎کنند."

بنا بر این گزارش، نزدیک به 80 درصد از مشاغل کوچک اجتماعی برنامه‌‎هایی برای صرف هزینه‎ی تبلیغاتی در شبکه‌‎های رسانه‌‎ای اجتماعی دارند. در حالی که قریب 41 درصد از آن‌ها در حال حاضر از پیام‌‎های ترویجی یا توییت‌‎های تحت حمایت مالی استفاده نمی‌‎کنند، 13.8 درصد از صاحبان مشاغل کوچک در صدد هستند که در سال 2014 هزینه‎ی بیش‌تری صرف این پلت فرم‌‎ها کنند.

حدود 40 درصد از صاحبان مشاغل کوچک که لااقل 1000 دلار در سال صرف تبلیغات می‌کنند به این نکته اشاره کردند که در سال 2014 هزینه‎ی بیش‌تری صرف تبلیغات خواهند کرد. و نزدیک به 21 درصد از صاحبان مشاغل کوچک نیز اعلام کردند که سرمایه‎ی بیش‌تری صرف نامه‌‎های مستقیم تبلیغاتی خواهند کرد.

انتظار می‌‎رود که در سال 2014، سایر قالب‌‎های تبلیغات، مانند بنرهای تبلیغی، ویدئوی آنلاین، تبلیغات موبایل، و روزنامه‌‎های اجتماعات و حومه، بیش‌ترین رشد را شاهد باشند.

نزدیک به 80 درصد از مشاغل کوچک اجتماعی برنامه‌‎هایی برای صرف هزینه‎ی تبلیغاتی در شبکه‌‎های رسانه‌‎ای اجتماعی دارند. در حالی که قریب 41 درصد از آن‌ها در حال حاضر از پیام‌‎های ترویجی یا توییت‌‎های تحت حمایت مالی استفاده نمی‌‎کنند، 13.8 درصد از صاحبان مشاغل کوچک در صدد هستند که در سال 2014 هزینه‎ی بیش‌تری صرف این پلت فرم‌‎ها کنند

این نظرسنجی نشان می‌‎دهد که بازاریابی ایمیلی همچنان از اولویت‌‎های مشاغل کوچک است. بیش‌تر از سه‌ چهارم (78 درصد) پاسخگویان در طی سال گذشته برای مشتریان ایمیل تبلیغاتی فرستادند و نزدیک به 20 درصد نیز تصمیم دارند ارسال ایمیل‌‎های تبلیغی را در سال 2014 افزایش دهند.

استفاده از خدمات یا پلت‎فرم ایمیلی چون کانستنت کانتکت (Constant Contact) یا میل‌ چیمپ (MailChimp) همچنان افزایش خواهد یافت و قریب 42 درصد از پلت‎فرم‌‎های ایمیل استفاده خواهند کرد. این رقم در سال گذشته 31 درصد بود.

گزارش مشابهی که بی‌آی‌اِی/ کلسی (BIA/Kelsey) در ماه اوت سال 2013 منتشر کرد نشان می‌‎داد که مشاغل کوچک تا متوسط به طور روزافزونی در پلتفرم‌های رسانه‌‎ای اجتماعی همچون فیس‌بوک، فورسکوئر (Foursquare)، و توییتر حضور می‌‎یابند تا کار خود را تبلیغ کنند.

نزدیک به 72 درصد مشاغل کوچک تا متوسط مورد بررسی اعلام کردند که از این پلتفرم‌ها استفاده می‎‌کنند، و بیش از نیمی از آن‌ها (52 درصد) صفحه‎‌ای در فیس‌بوک دارند. یک‌ چهارم دیگر اعلام کردند که در گوگل ‌پلاس صفحه دارند.

بخش ارتباطات تبیان

منبع : سیتنا

مطالب مرتبط:

23 نوع رسانه اجتماعی راببینید