تبیان، دستیار زندگی
تنیس حالا یکی از رشته هایی است که مانند فوتبال از ورزشکاران به اصطلاح دورگه در ترکیب خود استفاده می کند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دورگه جدید این بار در تنیس


تنیس حالا یکی از رشته هایی است که مانند فوتبال از ورزشکاران به اصطلاح دورگه در ترکیب خود استفاده می کند.


حضور ورزشکاران به اصطلاح دو رگه که از طرف پدر یا مادر اصالتاً ایرانی هستند یا سال های زیادی را به همراه خانواده خود در خارج از کشور زندگی کرده اند، در تیم های ایرانی، اتفاقی است که از چند سال پیش با پیوستن فریدون زندی بازیکن ایرانی – آلمانی به تیم ملی فوتبال کشورمان آغاز شد و او در جام جهانی 2006 آلمان، تیم کشورمان را همراهی کرد اما این موضوع در ادامه و با مربیگری کارلوس کی روش در تیم ملی فوتبال به صورت پررنگی ادامه پیدا کرد و بازیکنان دیگری مانند اشکان دژاگه، رضا قوچان نژاد، دانیال داوری، مهرداد بیت آشور، امید نظری و ... ادامه پیدا کرد. با این حال، این اتفاق تنها به فوتبال منتهی نمی شود و رشته های مختلف دیگر نیز در پی جذب ورزشکاران ایرانی حاضر در خارج از کشور هستند.

پس از حضور البرز اخوان، تنیسور ایرانی ساکن در آلمان در تیم ملی تنیس در سال گذشته که البته مدت زیادی نیست حضور این ورزشکار ادامه پیدا نکرد و او نتوانست به جمع ملی پوشان راه پیدا کند، حالا یک تنیسور خارج نشین دیگر، این بار به اردوی تیم ملی تنیس بانوان دعوت شده است.

تنیس

سارا امیری تنیسوری است که به همراه پدر و مادرش در سوئد زندگی می کند و فدراسیون تنیس پس از دیدن فیلم بازی های او و نیز حضورش در ایران، او را به تیم ملی ایران دعوت کرد. امیری در حال حاضر به همراه تیم ملی تنیس بانوان ایران، در مسابقات فدکاپ قزاقستان حضور پیدا کرده است تا به همراه صدف صادق وزیری، سحر نجعی، غزاله ترکمن و غزل پاک باطن و با هدایت پروانه خیلتاش، در این رقابت ها شرکت کند.

سارا امیری در حالی به عضویت تیم ملی تنیس بانوان ایران درآمده است که ارغوان رضایی تنیسور ایرانی است که چند سالی است به عضویت تیم ملی تنیس فرانسه درآمده و توانسته خود را به عنوان یکی از چهره های مطرح تنیس بانوان در سطح جهان مطرح کند.

فدراسیون تنیس چند بازیکن به اصطلاح دورگه دیگر را نیز در نظر دارد تا در صورت نیاز و به وجود آمدن شرایط مناسب، از حضور آنها در ترکیب تیم های ملی استفاده کند.

بخش ورزشی تبیان


منبع: برنا