تبیان، دستیار زندگی
رییس هیئت مدیره‌ انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران اعلام کرد: وزارت اطلاعات شکایت خود را از انجمن صنفی روزنامه‌نگاران پس گرفته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وزیر اطلاعات شکایتش را پس گرفت


رییس هیئت مدیره‌ انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران اعلام کرد: وزارت اطلاعات شکایت خود را از انجمن صنفی روزنامه‌نگاران پس گرفته است.

شمس الواعظین

ماشاءالله شمس‌الواعظین با بیان این‌که من پیش از اعلام وزیر ارشاد در گفت‌وگو با یکی از سایت‌ها مبنی بر پس گرفته شدن شکایت وزارت اطلاعات از انجمن صنفی روزنامه‌نگاران، از این موضوع اطلاع داشتم، اظهار کرد: با وجود اطلاعم از این ماجرا‌، ترجیح دادم این موضوع از زبان مقامات مربوط که رییس‌جمهور این مأموریت را به آن‌ها واگذار کرده بود، اعلام شود، چون وقتی این موضوع به‌صورت رسمی اعلام می‌شود، دیگر از جنبه صنفی خارج و به موضوع ملی تبدیل می‌شود.

او درباره‌ جزییات این تصمیم، توضیح داد: به‌وسیله‌ سه وزیر و معاونان آن‌ها که از طرف رییس‌جمهور برای بازگشایی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران مأموریت داشتند،‌ توافق‌هایی مبنی بر بازگشایی این انجمن شده است.

شمس‌الواعظین با بیان این‌که ما از طرف اعضای انجمن وعده‌ برگزاری فوری مجمع عمومی را به‌منظور برگزاری انتخابات عمومی و انتخاب اعضای هیئت مدیره می‌دهیم، تصریح کرد: یکی از وظایف ما در حال حاضر به‌عنوان اعضای قانونی هیئت مدیره‌ انجمن صنفی روزنامه‌نگاران، برپایی مجمع عمومی، برگزاری انتخابات هیئت مدیره و اصلاح برخی مواد اساسنامه و گسترش حوزه‌ی عضویت روزنامه‌نگاران در انجمن صنفی است. مثلا طبق اساسنامه صرفا روزنامه‌نگارانی می‌توانستند عضو این انجمن باشند که کار مکتوب در یک نشریه انجام می‌دادند، در صورتی که این بخش باید اصلاح شود.

او تأکید کرد:‌ امیدواریم بعد از دهه‌ فجر انقلاب اسلامی، شاهد بازگشایی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران باشیم. خوشبختانه امیدی در دل روزنامه‌نگاران زنده شده است و حدود 800 نفر نامه‌ای را خطاب به رییس‌جمهور برای بازگشایی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران امضا کرده‌اند. با توجه به این اتفاق‌ها، امیدواریم انجمن صنفی روزنامه‌نگاران بازگشایی شود.

یکی از وظایف ما در حال حاضر به‌عنوان اعضای قانونی هیئت مدیره‌ انجمن صنفی روزنامه‌نگاران، برپایی مجمع عمومی، برگزاری انتخابات هیئت مدیره و اصلاح برخی مواد اساسنامه و گسترش حوزه‌ی عضویت روزنامه‌نگاران در انجمن صنفی است. مثلا طبق اساسنامه صرفا روزنامه‌نگارانی می‌توانستند عضو این انجمن باشند که کار مکتوب در یک نشریه انجام می‌دادند، در صورتی که این بخش باید اصلاح شود

رییس هیئت مدیره‌ انجمن صنفی روزنامه‌نگاران با اشاره به این‌که تلاش‌های وزرای سه وزارتخانه برای حل شدن مشکل این انجمن، گفت: من از مقامات وزارت اطلاعات که شاکی انجمن بود و با پس گرفتن شکایت خود، اقدام مثبتی برای بازگشایی انجمن انجام داد و همچنین وزیر کار و امور اجتماعی که کمیته‌ای را در وزارتخانه‌ مطبوع خود در این مورد تشکیل داد و همچنین وزیر ارشاد که در راستای کاهش تصدی‌گری دولتی، بویژه در مسائلی مانند صدور پروانه‌ی خبرنگاری و برگزاری جشنواره‌ها حرکت می‌کند، تشکر می‌کنم.

او افزود: به‌نظر می‌رسد جای انجمن صنفی روزنامه‌نگاران به‌عنوان فراگیرترین و مشروع‌ترین انجمن روزنامه‌نگاری ایران بین تشکل‌های مطبوعاتی خالی است که امیدواریم به‌زودی شاهد فعالیت دوباره‌ی این انجمن باشیم.

بخش ارتباطات تبیان

منبع : همشهری آنلاین