تبیان، دستیار زندگی
حسن روحانی رئیس جمهور در سخنرانی یوم الله 22 بهمن گفت :اگر کسانی در توهم هستند، که بر روی میز آنها تهدیدی علیه ملت ایران وجود دارد، می‌گویم: نیاز به عینک جدید دارند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روحانی در سخنرانی 22 بهمن:

سیاست خارجی جناحی و حزبی نیست


حسن روحانی رئیس جمهور در سخنرانی یوم الله 22 بهمن گفت: اگر کسانی در توهم هستند، که بر روی میز آنها تهدیدی علیه ملت ایران وجود دارد، می‌گویم: نیاز به عینک جدید دارند.


روحانی

اهم سخنان رئیس جمهور:

- امروز روز جشن ملی ایرانیان سراسر جهان و همه آزادی‌خواهان جهان است. امروز روز پیروزی اسلام در برابر کفرجهانی، روز پیروزی استقلال و روز پیروزی حاکمیت ملی است.

- پیروزی ما در سایه وحدت و اتحاد، پشت سر فقیهی عادل بود که هر زمان اینچنین شد نصرت الهی نیز ما را در برابر همه قدرتها پیروز کرد. 22 بهمن 57 روز پیروزی حرکت اعتدالی مردم سراسر ایران بود. می‌دانید در انقلاب ما شمشیر بر شمشیر پیروز نشد. در انقلاب ما خون بر شمشیر پیروز شد.

- می‌دانید در انقلاب ما گلوله بر گلوله پیروز نشد. گل بر گلوله پیروز شد. میدانید امام عزیز و بزرگوار ما در شرایطی انقلاب را به پیروزی رساند که فرهنگ و ندای مردم در برابر دژخیمان پیروز شد. اسلحه نبود که پیروز شد. کلام بود که پیروز شد. نوار ضبط صوت صدای امام بود که پیروز شد. سخنرانی ها بود که ما را پیروز کرد. فرهنگ ایستادگی و مقاومت ملت ایران بود که ما را به پیروزی رساند. ما می بینیم یک حرکت اعتدالی وحدت‌آفرین و پرشور و با استقامت، ملت ما را در برابر نه استبداد داخلی، بلکه حتی بر استعمار خارجی و استثمار خارجی پیروز نمود.

- این دولت معتقد است به هماهنگی میان قوا. تلاش دولت این است که تعامل بسیار نزدیک و خوبی با مجلس شورای اسلامی و با قوه قضائیه داشته باشد. همکاری دولت و مجلس نسبت به بررسی و تصویب بودجه سال 1393 نمایشی از تعامل و همکاری دو قوه برای رشد و توسعه کشور است.

همه باید بدانند مذاکره ما از سر حکمت و عزتمندی و در چارچوب غیرت ملی و در مسیر آرمانخواهی ملت بزرگ ایران است. ما همان آرمان 22 بهمن 57 را یکبار دیگر با صدای بلند تکرار می‌کنیم که استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی

- این دولت در فکر نظام اداری سالمتر و در پی مبارزه با فساد است. دولت را در زمینه فساد یاری کنید. همه‌ی قوا باید دست به دست هم دهیم. و همه‌ی مردم. مگر می توان تحمل کرد که یک فرد 9 هزار میلیارد تومان پول این ملت را ببرد. کجا برده است؟ کجا مصرف شده است؟ چه کسانی اجازه داده‌اند؟ ما باید مواظب فساد باشیم. ما باید در برابر مفسدان ایستادگی کنیم. ملت ما نمی‌پذیرد که پول بیت‌المال در جیب مفسدان و افراد خاصی باشد. مبارزه با فساد خواست این ملت بزرگ است. این دولت به تمام وعده‌هایی که در انتخابات داده است پایبند خواهد بود و به آن عمل خواهد کرد.

- این دولت اگر در مورد خاصی اشتباه کرد به صراحت به مردم خواهد گفت و عذرخواهی خواهد کرد. عذرخواهی در برابر مردم عزیز و خوب ما فخری برای دولت ما خواهد بود. ما امروز شاهد آن هستیم که وضع اقتصادی کشور از دیروز بهتر است. ما امروزدر طول این 6 ماه رشد تورم و تورم را کاهش داده‌ایم. در طول این 6 ماه تورم 43 درصد را به 35 درصد تقلیل داده‌ایم. دولت در سال آینده تورم را به حول و قوه الهی به 25 درصد خواهد رساند.

- دولت در برابر رکود ایستادگی خواهد کرد. رونق را به اقتصاد بازخواهد گرداند. اولین قدم این است که رشد منفی که پارسال منهای 5.8 بوده است تلاش کنیم به نزدیک صفر در پایان امسال برسانیم. پیش بینی ها این است که تا پایان سال ممکن است به منفی 7دهم درصد برسیم. این برای دولت یک افتخار بزرگ است که در زمینه‌ی اقتصاد در طول 6 ماه توانسته موفقیت‌های مطلوبی را به دست بیاورد.

- سیاست دولت در زمینه مسائل خارجی سیاست اعتدال است. یعنی نه تسلیم، نه سازش، نه انفعال، نه تقابل. دولت در فکر تعامل موثر و سازنده از موضع برابر، توام با عزت، حکمت، مصلحت، احترام متقابل و در چارچوب تدابیر مقام معظم رهبری است.

- دولت آرمان و واقعیت را در کنار هم می بیند و بین آنها توازنی برقرار خواهد کرد. خودباوری، هوشمندانه عمل کردن، واقع بین بودن برای ارتقای جایگاه و منزلت ایران و توسعه کشور مدنظر دولت است. سیاست خارجی ما هم جهانی است و هم منطقه ای است و هم دوجانبه.

راهپیمایی 22 بهمن

- ما برای روابط خارجی نسبت به کشورهای منطقه و بخصوص همسایگانمان اهمیت خاصی قائلیم و قدم های بسیار موثری را در این زمینه برداشته ایم. ما در فکر ایجاد ثبات و آرامش در منطقه هستیم و معتقدیم باید برعلیه تروریزم همه دست به دست هم دهیم و همه آنهایی که در سوریه برای ملت سوریه و در عراق برای ملت عراق و در افغانستان و دیگر کشورهای منطقه مشکل آفریدند. ما باید به فکر ثبات . آرامش و امنیت کل منطقه باشیم. ما باید ذهنیت منفی که دشمنان ما نسبت به چهره انقلاب اسلامی بوجود آورده‌اند را بزداییم.

- من به صراحت اعلام می کنم اگر کسانی در توهم هستند، که بر روی میز آنها تهدیدی علیه ملت ایران وجود دارد، می‌گویم: نیاز به عینک جدید دارند. روی هیچ میزی در جهان تهدید نظامی علیه ملت ما وجود ندارد. من با صراحت اعلام میکنم حرکت ملت ایران به سمت قله پیشرفت دانش و فناوری و از جمله فناوری صلح آمیز هسته‌ای دائمی خواهد بود.

- همه باید بدانند مذاکره ما از سر حکمت و عزتمندی و در چارچوب غیرت ملی و در مسیر آرمانخواهی ملت بزرگ ایران است. ما همان آرمان 22 بهمن 57 را یکبار دیگر با صدای بلند تکرار می‌کنیم که استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی.

برخی افراد بدانند که سیاست خارجی جناحی و حزبی نیست و در چارچوب منافع ملی ما خواهد بود. همه‌ی ما دست به دست هم دهیم و متحد باشیم و زیر پرچمدار واحد یعنی مقام معظم رهبری حرکت کنیم. همه‌ی ما بدانیم ما در برابر انواع توطئه ها پیروز خواهیم بود. این دولت در چارچوب وعده‌هایی که داده در طول این 6 ماه به وعده‌های خود عمل کرده و پایبند است

- من به کشورهای 5+1 به صراحت میگویم مذاکرات هسته‌ای یک آزمایش تاریخی برای اروپا و آمریکاست. اگر در مذاکرات اتمی در چارچوب قانون، حقوق ملت ایران، منافع مشترک و احترام مشترک و تعامل و همکاری حرکت کنند از طرف ملت بزرگ ایران پاسخ مثبت و مناسب خواهند شنید. اما اگر بخواهند شیوه‌های ناپسند و نادرست گذشته را تکرار کنند بدانند به ضرر ملت خودشان، به ضرر منطقه و به ضرر رفاه و ثبات جهانی قدم گذاشته‌اند و روشن می شود که تمام اتهاماتی که تا امروز علیه ملت ایران بر زبان جاری کرده‌‌اند نارواست. ایران به یک مذاکرات عادلانه و سازنده در چارچوب مقررات بین‌المللی مصمم است. امیدواریم چنین اراده‌ای از طرف مقابل هم در زمان مذاکره که در روزهای آینده شروع می شود شاهد باشیم. همه ‌ی دنیا بدانند که مردم ما از تهدید و تحریم هراسی نداشته و نخواهند داشت.

- آنچه برای دولت مهم است این که حرکت دولت در چارچوب منافع ملی مردم، حقوق ملت و مصالح ملت عزیز ما باشد. در سیاست خارجی یک رهبر، یک رئیس‌جمهور، یک دولت و منافع ملی واحد همه‌ی مردم مطرح است.

- برخی افراد بدانند که سیاست خارجی جناحی و حزبی نیست و در چارچوب منافع ملی ما خواهد بود. همه‌ی ما دست به دست هم دهیم و متحد باشیم و زیر پرچمدار واحد یعنی مقام معظم رهبری حرکت کنیم. همه‌ی ما بدانیم ما در برابر انواع توطئه ها پیروز خواهیم بود. این دولت در چارچوب وعده‌هایی که داده در طول این 6 ماه به وعده‌های خود عمل کرده و پایبند است. از مردم استمداد می طلبد آنچه تاکنون موفق بوده این دولت به خاطر حضور مردم در صحنه و حمایت مردم و نظارت مردم بوده و ما همچنان حمایت و نظارت مردم و وحدت و انسجام جامعه را می خواهیم. همه‌ی اقوام و گروه ها، زن و مرد و بویژه جوانان در صحنه باشند تا ما از مسیر دشوار بخوبی و با کمترین هزینه عبور کنیم.

- مردم عزیز ایران! ما به ایرانی بودنمان افتخار می کنیم. ما به مسلمان بودنمان افتخار می کنیم.ما به انقلابی بودنمان افتخار میکنیم. انقلاب ما، اسلام ما، کشور ما، برای همیشه سربلند و پاینده بود.

بخش سیاست تبیان


منبع: خبرانلاین