تبیان، دستیار زندگی
تیم فوتبال پرسپولیس تهران بعد از سه روز اعتصاب تمرینش را امروز (جمعه) برگزار کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پایان اعتصاب سرخپوشان با حضور پروین


تیم فوتبال پرسپولیس تهران بعد از سه روز اعتصاب تمرینش را امروز (جمعه) برگزار کرد.


تمرین پرسپولیس

پرسپولیس بعد از جلسه یک و نیم ساعته خود با علی پروین به تمرینات باز گشتند. این جلسه از ساعت 12 شروع شده بود.

کادر فنی و بازیکنان پرسپولیس بعد از سه روز اعتصاب از ساعت 14 امروز (جمعه) و در فاصله یک روز مانده به بازی حساس با شهید سپاسی فجر شیراز تمرین خود را شروع کردند.

علی پروین نیز بعد از جلسه وارد زمین شد و از روی نیمکت تمرین تیم را زیر نظر گرفت. بازیکنان در تمرین امروز ابتدا دور یکدیگر جمع شدند و بعد از شنیدن صحبت‌های علی دایی به دور زمین دویدند.

تیم فوتبال پرسپولیس تهران در هفته‌ بیست و ششم لیگ برتر یکشنبه در شیراز به مصاف فجر شهید سپاسی خواهد رفت.

انتقاد دایی از وزارت ورزش

علی دایی در حاشیه تمرین پرسپولیس در جمع خبرنگاران در مورد اینکه با حضور علی پروین مشکلات حل شده است، گفت: با یک آمدن مشکل حل می‌شود؟ منظورتان چیست؟ دنبال چی هستید؟ سوالی که پرسیدید جهت دار بود. من به خاطر همین موضوع دیگر حرف نمی‌زنم. هر کاری دوست دارید بکنید. مگر مسخره بازی است.

دایی بعد از گفتن این جملات جمع خبرنگاران را ترک کرد. پس از پایان تمرین بار دیگر خبرنگاران به سمت علی دایی رفتند و او اینبار پاسخ سوالات خبرنگاران را داد.

علی دایی پس از تمرین امروز (جمعه‌) تیمش که پس از سه روز اعتصاب بازیکنان با حضور علی پروین انجام شد، گفت: از وزارت ورزش و جوانان بپرسید که چرا این تیم را به امان خدا رها کرده است؟ دست آقای پروین درد نکند که امروز به تمرین ما آمد. اما صحبت‌هایی که ایشان کرده بودند این بود که تنها هستند.

سرمربی پرسپولیس: آقای وزیر! اگر پرسپولیس برای شما نیست، بگویید چون ما رفقای زیادی داریم که خیلی راحت می‌توانند تیم را بخرند. اما تا روزی که دولت بالای سر تیم است وظیفه دارید به آن کمک کنید نه این که منت بگذارید

سرمربی پرسپولیس افزود: تصمیم هم که امروز گرفتیم و تمرین کردیم به عشق مردم بود. بازیکنان ما می‌خواهند حداقل تا دو بازی باقی مانده تا تعطیلات لیگ تمام تلاش خود را بکنند. ما روزهای بدی را سپری می‌کنیم. تنهاییم و این مساله به ما خیلی ضربه می‌زند.

دایی همچنین گفت: اکنون حس می‌کنم که اوایل فوتبالم است و مانند آن روزها فقط خودمانیم. از این به بعد سعی می‌کنیم که فقط به مردم فکر کنیم و به عشق آنها هر کاری که از دستمان بر می‌آید انجام دهیم.

سرمربی سرخپوشان در پاسخ به این سوال که دلیل بروز این وضعیت و اظهار نظر وزارت ورزش مبنی بر این که پولی به استقلال و پرسپولیس نخواهد داد چیست؟ گفت: اگر احساس مسئولیت وجود داشته باشد چنین حرفی زده نمی‌شود. اگر این تیم‌ها متعلق به دولت نباشند، این حرف‌ها درست است و مشکلات ما ربطی به وزارتخانه ندارد، اما وقتی تیم مستقیما زیر نظر دولت است پس دولت هم باید پاسخگوی مردم باشد.

دایی ادامه داد: شاید ایشان از فوتبال آگاهی ندارند و چیزی از فوتبال، استقلال و پرسپولیس، هواداران و مردم نمی‌دانند، شاید البته شاید هم مشاوران ایشان اطلاعات غلطی به او می‌دهند. چون اگر کسی در این مقام باشد و اطلاعات درست هم داشته باشد چنین حرفی نمی‌زند.

سرمربی پرسپولیس در ادامه خطاب به وزیر ورزش و جوانان گفت: آقای وزیر! اگر پرسپولیس برای شما نیست، بگویید چون ما رفقای زیادی داریم که خیلی راحت می‌توانند تیم را بخرند. اما تا روزی که دولت بالای سر تیم است وظیفه دارید به آن کمک کنید نه این که منت بگذارید.

وی افزود: وزیر ورزش، رییس مجمع استقلال و پرسپولیس است. این صحبت‌ها از کسی مثل ایشان که تحصیلات آکادمیک دارند و مدتی رییس دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران بودند بعید است و ایشان باید اساسی فکر کنند.

دایی بار دیگر تاکید کرد: همین جا می گویم که اگر دولت آمادگی واگذاری پرسپولیس را دارد، خیلی‌ها هستند که همین الان می‌توانند تیم را بخرند تا ما دیگر به دنبال وزیر و وکیل نرویم.

علی پروین: هر تصمیمی که بازیکنان بگیرند با آنها هستم. زمانی هم که کار مربی‌گری می‌کردم با بازیکنان بودم بنابراین من را روبه‌روی بازیکنان و دایی نگذارند زیرا هر تصمیمی که بچه‌ها بگیرند من هم همان گونه عمل می‌کنم

در میانه‌های تمرین امروز پرسپولیس یکی از خبرنگاران صدا و سیما قصد داشت با دایی مصاحبه کند،‌ اما سرمربی پرسپولیس با شنیدن سوال آن خبرنگار از مصاحبه منصرف شد که این مساله درگیری کوچکی بین آن خبرنگار و چند تن از لیدرهای پرسپولیس به وجود آورد.

دایی درباره این اتفاق گفت: هر کسی که دوربین در دست می‌گیرد نباید به خودش اجازه دهد که هر سوالی را طرح کند. ببینید که ایشان چه سوالی پرسیده است. گفتم که دست آقای پروین درد نکند که به تمرین آمد، اما او امروز آب پاکی را روی دستمان ریخت و با تایید حرف من گفت که قول‌هایی به او داده شد، ولی اجرایی نشد. اگر بازیکنان می‌خواستند تمرین نکنند این کار را نمی‌کردند و آمدن پروین در تصمیم آنها تاثیری نداشت.

وی ادامه داد: نباید از موقعیت‌هایمان سوء استفاده کنیم. من هم با پاسخ ندادن به آن فرد به او بی‌احترامی نکردم. اما سوالی که او با خنده مطرح کرد خیلی بی‌جا بود، چون ما سه ماه است که تنها کار می‌کنیم.

پروین

پروین: مشکلات حل نشود پرسپولیس را رها می‌کنم

علی پروین در حاشیه تمرین پرسپولیس در مورد مصاحبه دایی و ناراحتی او گفت: دایی ناراحت است و مصاحبه می‌کند. من هم دو، سه روز است می‌خواستم به تمرین بیایم اما نمی‌شد. قصه پرسپولیس را برای بچه‌ها گفتم، سه، چهار سال است که می‌خواهند پرسپولیس را به پیشکسوتان بدهند و ما هم 5 عضو هیأت مدیره بگذاریم و با دو، سه میلیارد کمکی که از وزارت ورزش می‌گیریم آن را اداره کنیم و بقیه هزینه‌ها را خودمان تقبل کنیم که متأسفانه در مورد این مسئله مدام امروز و فردا شد.

وی ادامه داد: بچه‌ها حق دارند چند روز دیگر که فصل تمام شود کسی نیست که به دادشان برسد. امروز هم آنها به خاطر مردم و علی دایی قبول کردند تا تمرین کنند و برای مسابقه به شیراز بروند آنها به خاطر علی پروین این کار را نکردند به خاطر مردم چنین اقدامی انجام دادند.

علی پروین تصریح کرد: هر تصمیمی که بازیکنان بگیرند با آنها هستم. زمانی هم که کار مربی‌گری می‌کردم با بازیکنان بودم بنابراین من را روبه‌روی بازیکنان و دایی نگذارند زیرا هر تصمیمی که بچه‌ها بگیرند من هم همان گونه عمل می‌کنم.

وی در مورد اینکه وزارت ورزش اعلام کرده کمکی به پرسپولیس نمی کند و با این شرایط نتیجه‌ای نخواهید گرفت گفت: بالاخره یک اتفاقی می‌افتد، ان‌شاءالله بازیکنان پرسپولیس یکشنبه دست پر از شیراز برمی‌گردند و شرایط درست می‌شود اما من هیچ قولی به بازیکنان نداده‌ام و نمی‌دهم. یک بار سازمان ورزش قول داد دو، سه میلیارد بدهد من هم با علی دایی جلسه گذاشتم اما دیگر هیچ قولی نمی‌دهم.

پروین: حسین هدایتی به من می گوید وزیر ورزش گفته این دو تیم دولتی هستند خب ما برای چه باید پول بدهیم. من از شما می‌پرسم آیا شما بودید پول می‌دادید بحث یک قران و دو زار هم نیست

سرپرست باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه اگر مشکلات حل نشود چه خواهد کرد گفت: من با بچه‌ها هستم هر تصمیمی که آنها بگیرند من هم همان تصمیم را می‌گیرم اگر مشکلات حل نشود پرسپولیس را رها می‌کنم.

وی ادامه داد: قرار بود پرسپولیس را چهار ساله به پیشکسوتان بدهند و 5 یا 7 عضو هیأت مدیره انتخاب کنیم و دو، سه میلیارد هم وزارت ورزش بدهد و بقیه پول را خودمان در بیاوریم اگر این کار را بکنند ما توانایی اداره پرسپولیس را داریم.

وی در مورد اینکه در گذشته پرسپولیس چگونه اداره می‌شد گفت: قدیم پول اینجوری نبود، حسین هدایتی به من می گوید وزیر ورزش گفته این دو تیم دولتی هستند خب ما برای چه باید پول بدهیم. من از شما می‌پرسم آیا شما بودید پول می‌دادید بحث یک قران و دو زار هم نیست.

پروین در مورد اینکه میزان بدهی‌های پرسپولیس چقدر است گفت: دقیق آن را نمی‌گویم اما آنطور که حسابرسی اعلام کرده فقط تا پایان فصل 14 میلیارد تومان بدهی به بازیکنان داریم. عاشوری قرار است حسابرسی کند و این رقم را اعلام کند.

وی در پاسخ به این که ظاهراً پرسپولیس 60 میلیارد بدهکاری دارد گفت: فکر می‌کنم بدهی پرسپولیس در همین حدود است.

پروین در مورد اینکه آیا اسناد مالی باشگاه گم شده است گفت: سۆال پیچشی می‌کنید اما مثل اینکه همین گونه است.

فرآوری: حسین محمدی

بخش ورزشی تبیان


منبع: ایسنا