تبیان، دستیار زندگی
ملی پوش دو و میدانی ایران گفت: از اینکه مدال طلای ماده 1500 متر بازی های آسیایی گوانگجو به من می رسد، خوشحالم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طلای عربستان به ایران رسید


ملی پوش دو و میدانی ایران گفت: از اینکه مدال طلای ماده 1500 متر بازی های آسیایی گوانگجو به من می رسد، خوشحالم.

سجاد مرادی

سجاد مرادی ملی پوش ماده های 800 و 1500 متر تیم ملی دو و میدانی ایران، تمرینات خود را در حالی برای حضور در بازی های آسیایی 2014 اینچئون پیگیری می کند که حالا خبر رسیده، دوپینگ رقیب اصلی او در بازی های آسیایی 2010 گوانگجو یعنی محمد شاوین دونده عربستانی ماده 1500 متر که به مدال طلای آن رقابت ها دست یافت مثبت اعلام شده است و حالا قرار است مدال طلای او به مرادی داده شود.

مرادی در این خصوص گفت: خودم هم این خبر را به تازگی متوجه شده ام و آن موقع اصلاً فکر نمی کردم که این ورزشکار دوپینگ کرده باشد اما حالا که مدال طلا به من رسیده، خیلی خوشحال هستم و مثل همان موقع برایم ارزش دارد.

وی ادامه داد: البته اگر چهار سال پیش من این مدال طلا را کسب کرده بودم، از لحاظ مادی به نفعم می شد و می توانستم جایزه بیشتری را دریافت کنم. هرچند که آن موقع هم به عنوان پرافتخارترین ورزشکار کاروان ایران معرفی شدم اما با این حال از اینکه حق به حقدار رسیده و مدال طلا به من تعلق می گیرد، خوشحالم.

مرادی درباره اینکه با این شرایطی که پیش آمده، پیش بینی اش از بازی های آسیایی 2014 اینچئون چیست؟ افزود: از اینکه دوپینگ یکی از رقبای اصلی ام مثبت اعلام شده، خوشحالم اما فکر می کنم این موضوع بیشتر به پا قدم سمیر خدار مربی الجزایری ام برمی گردد. من خوشبختانه تمرینات بسیار خوبی را با او پشت سر می گذارم و امیدوارم که بتوانم نتیجه این زحمات را در بازی های آسیایی اینچئون بگیرم.

مرادی در این خصوص گفت: خودم هم این خبر را به تازگی متوجه شده ام و آن موقع اصلاً فکر نمی کردم که این ورزشکار دوپینگ کرده باشد اما حالا که مدال طلا به من رسیده، خیلی خوشحال هستم و مثل همان موقع برایم ارزش دارد

پرافتخارترین ورزشکار کاروان ایران در بازی های آسیایی دوره قبل، درباره کم شدن بودجه وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک، خاطرنشان کرد: بله من هم این خبر را شنیده ام و از اینکه این اتفاق افتاده ناراحت هستم و باید بگویم که قطعاً ما در بازی های آسیایی آینده از این موضوع متضرر خواهیم شد و مسئولان و نمایندگان مجلس می فهمند که در مورد کم کردن بودجه وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک، اشتباه کرده اند. بازی های آسیایی رقابت های بسیار بزرگی است که بعد از المپیک برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد و به اعتقاد من کم شدن بودجه ورزش، اثر معکوس و منفی در نتایج ما خواهد داشت.

بخش ورزشی تبیان


منبع: برنا