تبیان، دستیار زندگی
هفته هجدهم از رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول با پیروزی سیاه‌جامگان، شهرداری یاسوج، فولاد یزد و توقف صنعت نفت در گروه الف و برتری پیکان تهران، سایپا شمال و نفت مسجد سلیمان و شکست ایرانجوان و نفت و گاز گچساران در گروه ب پیگیری شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روزهای سرنوشت ساز در لیگ دسته اول


هفته هجدهم از رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول با پیروزی سیاه‌جامگان، شهرداری یاسوج، فولاد یزد و توقف صنعت نفت در گروه "الف" و برتری پیکان تهران، سایپا شمال و نفت مسجد سلیمان و شکست ایرانجوان و نفت و گاز گچساران در گروه "ب" پیگیری شد.


لیگ برتر

هفته هجدهم از رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور با برگزاری 10 دیدار و لغو یک بازی پیگیری شد که در گروه "الف" پس از تعویق 24 ساعته مسابقه پدیده مشهد و گیتی پسند اصفهان، سیاه‌جامگان موفق شد در زمین گهر دورود قعرنشین به پیروزی دست یافته و به رده سوم این گروه صعود کند.

در دیگر بازی‌های این گروه شهرداری یاسوج در خانه به پیروزی ارزشمندی برابر شهرداری بندرعباس دست یافت و باعث سقوط این تیم بندرعباسی از رده پنجم به رده هفتم شد. فولاد یزد نیز در خانه توانست الوند همدان را تا این تیم همدانی را به جمع دو تیم پائین جدول بفرستد. گل‌گهر سیرجان نیز هرچند در خانه برابر نیروی زمینی تهران به تساوی رضایت داد اما با کسب همین یک امتیاز به رده پنجم جدول صعود کرد.

در آخرین بازی این گروه هم صنعت نفت آبادان نتوانست پیروزی خانگی را برابر استقلال اهواز حفظ کند و به خاطر تساوی در این بازی، در رده چهارم این گروه باقیماند و نتوانست شانس صعود به رده سوم را بدست آورد.

نتایج دیدارهای هفته هجدهم از رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور در گروه "الف" به شرح زیر است:

* شهرداری یاسوج 2 - شهرداری بندرعباس صفر

* گل‌گهر سیرجان یک - نیروی زمینی یک

* فولاد یزد 2 - الوند همدان صفر

* گهر دورود یک - سیاه‌جامگان مشهد 2

* صنعت نفت آبادان یک - استقلال اهواز یک

* پدیده مشهد - گیتی پسند اصفهان (این بازی با 24 ساعت تاخیر برگزار می‌شود)

جدول‌ رده‌بندی گروه الف:

1- پدیده مشهد 29 امتیاز

2- سیاه جامگان مشهد 28 امتیاز (یک بازی بیشتر)

3- نساجی مازندران 27 امتیاز

4- صنعت نفت آبادان 26 امتیاز

5- گل‌گهر سیرجان 23 امتیاز

.

.

.

12- الوند همدان 16 امتیاز

13- گهر دورود 11 امتیاز

در گروه "ب" سایپا شمال قعرنشین برابر نفت و گاز گچساران، تیم دوم جدول به پیروزی ارزشمند 2 بر یک رضایت داد تا ضمن امیدواری به بقا در لیگ دسته اول، باعث سقوط دو پله‌ای این تیم گچسارانی در جدول این گروه شد. پیکان هم از شکست نفت و گاز به خوبی استفاده کرد و با کسب پیروزی و 3 امتیاز مهم در زمین پاس همدان، به رده سوم جدول صعود کرد و گچسارانی‌ها را به رده چهارم فرستاد.

پارسه هم در خانه برابر البدر بندکنگ به تساوی بدون گل رضایت داد و نتوانست به جایگاه بهتر از ششمی دست یابد.  آلومینیوم هرمزگان نیز در خانه برابر راهیان کرمانشاه به تساوی بدون گل رسید تا همچنان در بین دو تیم قعرنشین گروه قرار داشته باشد.

در مهمترین و آخرین بازی این گروه تیم نفت مسجد سلیمان برابر ایران‌جوان بوشهر به پیروزی یک بر صفر دست یافت تا به خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به تیم پیکان به رده دوم صعود کرد و اختلاف خود را با بوشهری‌های صدرنشین به یک امتیاز رساند.

نتایج دیدارهای هفته هجدهم از رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور در گروه "ب" به شرح زیر است:

* پارسه تهران صفر - البدر بندرکنگ صفر

* سایپا شمال 2 - نفت و گاز گچساران یک

* پاس همدان صفر - پیکان تهران 2

* آلومینیوم هرمزگان صفر - راهیان کرمانشاه صفر

* نفت مسجد سلیمان یک - ایران‌جوان بوشهر صفر

جدول‌ رده‌بندی گروه ب:

1- ایرانجوان بوشهر 28 امتیاز

2- نفت مسجد سلیمان 27 امتیاز - تفاضل گل 5+

3- پیکان تهران 27 امتیاز - تفاضل گل 4+

4- نفت و گاز گچساران 25 امتیاز (یک بازی کمتر)

5- راهیان کرمانشاه 24 امتیاز

.

.

.

12- آلومینیوم هرمزگان 14 امتیاز

13- سایپا شمال 12 امتیاز

بخش ورزشی تبیان


منبع: سایت سازمان لیگ