تبیان، دستیار زندگی
معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرد: این بنیاد از پایان‌نامه‌های دانشجویی در مقطع دکتری و کارشناسی‌ارشد با محوریت ایثار و شهادت حمایت می‌کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حمایت از پایان‌نامه‌های ایثار و شهادت


معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرد: این بنیاد از پایان‌نامه‌های دانشجویی در مقطع دکتری و کارشناسی‌ارشد با محوریت ایثار و شهادت حمایت می‌کند.

حمایت از پایان‌نامه‌های ایثار و شهادت

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مازنی، معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره حمایت از پایان‌نامه دانشجویی با محوریت ایثار و شهادت گفت: معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران از تمامی پایان‌نامه‌های دانشجویی در مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری که موضوع آن‌ها مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت باشد، حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: در این راستا از پایان‌نامه‌های دانشجویی که به زندگی و سیره شهدا و مأموریت‌های مورد نظر بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور بپردازد نیز حمایت می‌شود. بنابراین علاقه‌مندان می‌توانند به ادارات بنیاد شهید در سراسر کشور مراجعه کنند و نسبت به چگونگی همکاری در این زمینه آشنایی بیشتری کسب کنند.

حجت‌الاسلام مازنی با تأکید بر لزوم اهمیت دادن به مسائل پژوهشی در سطح جامعه، تصریح کرد: پژوهشگران باید از منزلت اجتماعی ویژه‌ای برخوردار باشند. از سویی نباید برای صرف هزینه‌های پژوهشی خساست به خرج داد. پژوهشگران، عاملان توسعه و پیشرفت کشور هستند؛ بنابراین بنیاد شهید نیز در همین راستا قدم برداشته و از تمامی پژوهشگرانی که در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فعال باشند، حمایت می‌کند.

حجت‌الاسلام مازنی با تأکید بر لزوم اهمیت دادن به مسائل پژوهشی در سطح جامعه، تصریح کرد: پژوهشگران باید از منزلت اجتماعی ویژه‌ای برخوردار باشند. از سویی نباید برای صرف هزینه‌های پژوهشی خساست به خرج داد

عامل رشد و توسعه یک ملت

وی با بیان اینکه بسیاری از پروژه‌های پژوهشی که ما به آن‌ها نیاز داشتیم، از طریق پایان‌نامه‌ها به نتیجه رسیده است، افزود: آرشیو دفتر توسعه و پژوهش بنیاد شهید تعداد قابل توجهی از گزارش یافته‌های پژوهشی اندیشمندان و دانشجویان را در خود ذخیره دارد که در مواقع لزوم، از آن‌ها بهره گرفته می‌شود. البته باید در نظام برنامه‌ریزی از یافته‌های پژوهش‌محور استفاده کرد؛ بر این اساس نباید این یافته‌ها در بایگانی‌ها نگهداری شوند و سال به سال مورد استفاده قرار نگیرند.

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه رشد و توسعه یک ملت مرهون پژوهش و تحقیق است، یادآور شد: اگر بر روی پژوهشگران سرمایه‌گذاری کنیم، در واقع بر دوام، رشد و توسعه یک ملت سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.

غنی‌ترین مرکز اسناد شهدا

حجت‌الاسلام مازنی با اشاره به اینکه پرمحتواترین و غنی‌ترین مرکز مربوط به اسناد شهدا در بنیاد شهید ثبت شده است، تصریح کرد: تا به امروز بیش از هشت میلیون سند درباره نوشته‌های شهدا، مناجات‌نامه‌ها، مقالات، یادداشت‌ها و آثار، در بایگانی بنیاد شهید به ثبت رسیده و کتابخانه ایثار و شهادت نیز برای استفاده پژوهشگران آماده شده است.

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منبع: خبرگزاری ایکنا