تبیان، دستیار زندگی
مدیرعامل بانک مسکن با اعلام اینکه بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر ۲۰ ساله شد، گفت: وام ۶۰ میلیونی برای مسکن به کسانی که برای اولین بار خانه می‌خرند تعلق خواهد گرفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

60میلیون وام برای کسانی که اولین بار خانه می‌خرند


مدیرعامل بانک مسکن با اعلام اینکه بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر 20 ساله شد، گفت: وام 60 میلیونی برای مسکن به کسانی که برای اولین بار خانه می‌خرند تعلق خواهد گرفت.

محمد هاشم بت شکن مدیرعامل بانک مسکن گفت: وام 60 میلیونی مسکن که الان به زوج‌های جوان داده می‌شود آزمایشی است و قرار است به زودی برای کسانی که برای اولین بار خانه می‌خرند نیز تعلق گیرد.

مسکن

وی گفت: هفته گذشته شورای پول و اعتبار مصوب کرد کل برداشت‌های بانک مسکن از بانک مرکزی به خط اعتباری 20 ساله تبدیل شود.

بت شکن با اعلام اینکه اضافه برداشت بانک مسکن از بانک مرکزی صفر شد افزود: شورای پول و اعتبار همچنین به بانک مسکن اجازه داد با تنفس سه ساله بازپرداخت اقساط خود  را آغاز کند. خط اعتباری در نظر گرفته شده 450 هزار میلیارد ریال است.

مدیرعامل بانک مسکن  گفت: بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر 20 ساله شده است.

بت شکن تصریح کرد :پیشنهاد افزایش مدت بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر را به بانک مرکزی دادیم و خوشبختانه با پیشنهاد ما برای رفع دغدغه هموطنان موافقت شد.

وی ادامه داد: بر این اساس بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر از 15 سال به 20 سال افزایش یافت و نگرانی ها در این باره برطرف شد.

بت شکن با تاکید بر اینکه مانده تسهیلات اعطای بانک مسکن بالغ بر 910 هزار میلیارد ریال است تصریح کرد: میزان معوقات این بانک کمتر از سایر بانک‌ها است چرا که تسهیلات بانک مسکن عموما خرد بوده و به منظور خرید و ساخت مسکن با وثیقه سند ملکی پرداخت می‌شود. همچنین با توجه به افزایش قیمت مسکن جایی که سند ملک در گرو بانک است سپرده گذار نمی‌تواند نسبت به فروش مسکن اقدام کند به همین خاطر معوقات این بانک کمتر از 2 درصد است.

مدیرعامل بانک مسکن در ادامه با اشاره به آزمایشی بودن وام مسکن برای زوج‌های جوان گفت: این وام با مصوبه شورای پول و اعتبار برای زوج‌های جوان به 50 میلیون تومان و 10 میلیون تومان جعاله افزایش یافت و بنا داریم این تسهیلات را برای سایر مردم نیز انجام دهیم

مدیرعامل بانک مسکن در ادامه با اشاره به آزمایشی بودن وام مسکن برای زوج‌های جوان گفت: این وام با مصوبه شورای پول و اعتبار برای زوج‌های جوان به 50 میلیون تومان و 10 میلیون تومان جعاله افزایش یافت و بنا داریم این تسهیلات را برای سایر مردم نیز انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه تسهیلات جدید مسکن با مبلغ جدید برای افرادی که برای اولین بار قصد خرید و تأمین مسکن را خواهند داشت پرداخت می‌شود افزود: همچنین طرح‌هایی را برای منطقه بندی  وام مسکن در دستور کار داریم ولی بانک مرکزی فعلا اجازه پذیرش آن‌ها را نمی‌دهد.

مسکن

مدیرعامل بانک مسکن گفت: از آنجایی که افزایش وام مسکن بعد از 8 سال انجام شد بانک مسکن پیشنهاداتی را برای منطقه‌ای شدن این وام به بانک مرکزی ارائه داده ولی بانک مرکزی اعلام کرده فعلا به صورت آزمایشی طرح فعلی انجام شود و  بعد درباره طرح‌های جدید تصمیم گیری می‌کنیم.

بت شکن با اشاره به اینکه بنا است در فاصله 3 ماهه گزارشی توسط بانک مسکن از پرداخت تسهیلات جدید و همچنین مانده منابع و مصارف به بانک مرکزی ارائه شود، گفت: تسهیلات جوانان طبق  بررسی‌هایی که شده در سال 94 به 45 میلیون تومان می‌رسد؛ البته این رقم به 77 میلیون تومان هم می‌تواند افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: اگر سپرده مسکن 15 سال در این بانک باشد سپرده گذار می‌تواند تا سقف 77 میلیون تومان وام مسکن دریافت کند ؛ الان رقم وام مسکن برای جوانان 35 میلیون تومان است.

بخش اقتصاد تبیان


منبع: تسنیم