تبیان، دستیار زندگی
رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: آزادگان آبروی ملت اسلامی هستند و باید خاطرات آن‌ها در جهت شناسایی و معرفی جایگاه واقعی‌شان به جامعه مخصوصاً نسل جوان ضبط و ثبت شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راست قامتان جاوید تاریخ


رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: آزادگان آبروی ملت اسلامی هستند و باید خاطرات آن‌ها در جهت شناسایی و معرفی جایگاه واقعی‌شان به جامعه مخصوصاً نسل جوان ضبط و ثبت شود.

راست قامتان جاوید تاریخ

مریم مجتهدزاده، رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، طی نشستی، با فاطمه مهدوی، مسئول جمعیت بانوان آزاده دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این نشست تخصصی به مسائل و مشکلات همسران و خانواده‌های آزادگان پرداخته شد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس ضمن اشاره به این مطلب که آزادگان آبروی ملت اسلامی هستند، بر لزوم ضبط و ثبت خاطرات این عزیزان در جهت شناسایی و معرفی جایگاه واقعی آنان به جامعه مخصوصاً نسل جوان تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه آزادگان در اسارت شرایط سختی گذراندند یادآور شد: آزادگان، راست قامتان جاوید تاریخ هستند و در عین حفظ دین و اعتقادات و دلبستگی خود به اسلام، امام و انقلاب موجب افتخار و آبرومندی ملّت خود در برابر دشمن شدند.

مریم مجتهدزاده افزود: همسران آزادگان روحیه مقاومت را در آزادگان نگاه داشته و در غیاب ایشان، در کنار ایفای نقش مادری، مسئولیت خطیر پدری را نیز به خوبی انجام داده و فرزندان شایسته‌ای را به جامعه اسلامی تحویل دادند.

وی خاطرنشان کرد: نگرش تخصصی مربوط به خانواده‌های معزز شاهد، ایثارگر و همچنین معرفی همسران و خانواده‌های آزادگان گرامی و ارتقاء جایگاه آنان در اولویت برنامه‌های این سازمان قرار دارد.

مجتهدزاده در پایان سخنان خود بر تعاملات و همفکری سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با تشکل‌های خاص حوزه ایثار و دفاع مقدس تاکید و ابراز امیدواری کرد موضوع زنان آزاده، همسران و خانواده‌های آزادگان بیش از پیش مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

در ادامه این نشست خانم فاطمه مهدوی، همسر آزاده جانباز و دبیر جمعیت زنان آزادگان دفاع مقدس، به تشریح فعالیت‌های این دفتر پرداخت و ارسال پیام تبریک به خانواده آزادگان در اعیاد مختلف، برنامه‌ریزی برای ملاقات اعضا با مسئولین به منظور تعامل و همکاری با سازمان‌ها، برگزاری همایش‌ها، انجام مشاوره‌های مختلف، بازدید از خانواده معظم شهدا و جانبازان آزاده، همکاری با بسیج بانوان تهران را از جمله فعالیت‌های آن اعلام کرد.

مهدوی شعار جمعیت زنان آزادگان دفاع مقدس، را همان شعار معروف «پاک باش و خدمت‌گزار» آزاده شهید سید علی اکبر ابوترابی اعلام کرد

وی افزود: در این دفتر مهارت‌های لازم به همسران آزادگان و خانواده‌های آنان به منظور ارتباط مناسب و موثر با یکدیگر ارائه می‌شود.

این همسر آزاده، با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه آزادگان الماس و ذخیره‌هایی هستند که نسل‌ها نمی‌توانند آن‌ها را آن گونه که شایسته است، بشناسند؛ اظهار کرد: آزادگان ذخیره بزرگ الهی و یک ثروت عظیم انسانی در بطن جامعه هستند.

وی افزود: ما با تاسیس این جمعیت بر آن شدیم تا با همسران آزاده همدلی کرده و در جهت تعالی هر چه بیشتر یکدیگر تلاش نماییم و از داشته‌های همدیگر بهرمند شویم.

مهدوی شعار جمعیت زنان آزادگان دفاع مقدس، را همان شعار معروف «پاک باش و خدمت‌گزار» آزاده شهید سید علی اکبر ابوترابی اعلام کرد و گفت: خدمت‌گزاری به همسرانی که همپای آزادگان و دوشادوش آنان حرکت کردند و روحیه مقاومت را در آنان نگاه داشتند، وظیفه انسانی و شرعی تلقی می‌شود.

فاطمه مهدوی در پایان، با اشاره به اینکه این جمعیت با حدود 200 همسر آزاده در تهران ارتباط دارد؛ ساماندهی بانک اطلاعات خانم‌های آزاده را یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این جمعیت خواند.

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منبع: خبرگزاری ایکنا