تبیان، دستیار زندگی
مجلس نمایندگان آمریکا طی هفته گذشته لایحه افزایش 1/1 تریلیون دلاری بودجه دولت را به تصویب رساند. بر مبنای این لایحه، با استفاده از منابع حاصل از کسر شدن اعتبارات بخش بیمه بازنشستگان و فقرا، اعتبارات برخی دستگاه‌ها و بخش‌های دولت آمریکا که طی چند سال گذشته
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بودجه آمریکا برای حملات سایبری


مجلس نمایندگان آمریکا طی هفته گذشته لایحه افزایش 1/1 تریلیون دلاری بودجه دولت را به تصویب رساند. بر مبنای این لایحه، با استفاده از منابع حاصل از کسر شدن اعتبارات بخش بیمه بازنشستگان و فقرا، اعتبارات برخی دستگاه‌ها و بخش‌های دولت آمریکا که طی چند سال گذشته به علت کسری بودجه شدید، کاهش ‌یافته بود، با افزایش مواجه شد. یکی از این بخش‌ها که بودجه آن افزایش یافته، بخش نظامی سایبری است.

بودجه امریکا

کنگره آمریکا سالانه بودجه های کلانی را برای پیاده سازی پروژه های براندازانه خود درایران تصویب می”‹ کند که این بودجه در موارد گوناگونی از جمله عملیات های مربوط به جنگ های نرم و سخت هزینه می شود. با توجه به این که تحقیقات و تجربیات کارشناسان سازمان جاسوسی ایالات متحده نشان دهنده این حقیقت است که ناتو همواره در رابطه با پیاده سازی عملیات نظامی و جنگ سخت در برابر ایران ناتوان خواهد بود ، سیاسیون این کشور با وارد شدن در فضای جنگ نرم بر علیه کشورمان سعی دارد تا با ایجاد فضای فاسد فرهنگی و فشار های اقتصادی و اجتماعی انقلاب ایران را فلج سازند.

یکی از نمونه های مشهود اختصاص بودجه های چند میلیاردی برای کارشکنی در امور ایران، بودجه ای است که سنای آمریکا در زمان تصدی خانم "رایس" بر وزارت خارجه این کشور و به پیشنهاد خود وی برای کار شکنی در امور فرهنگی ایران اختصاص داده شده بود ، بودجه ای 75میلیون دلاری که به عقیده بسیاری از کارشناسان بی سابقه بوده است.

بر اساس اسناد موجود، از چگونگی هزینه شدن این مبالغ کلان در ایران، یک پنجم این مبالغ که حدود 15میلیون دلار می شود، تا کنون برای ترجمه متون نویسندگان منحرف غربی به زبان فارسی برای رواج بی بند و باری در میان جوانان ایرانی اختصاص داده شده است. گفتنی است ، کتب مذکور که متاسفانه اغلب هم توسط ناشران داخلی تجدید چاپ می شوند ، با قبضه کردن بازار فرهنگی کشور، این روزها نقشی کلیدی را در ایجاد انحراف فکری در میان جوانان کشورمان ایفا می کنند که با بی توجهی مسئولین فرهنگی به نظر می رسد ، دامنه این انحرافات با روی آوردن ناشران بیشتر به چاپ اینگونه کتاب ها گسترده تر شود.

ضمن اینکه کمیته‌ نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا (HASK) در لایحه بودجه سال 2010 پنتاگون برای نفوذ در ایران، مقابله با فیلترینگ سایت‌های ضد ایرانی، تحریک قربانیان سانسور در ایران، آموزش الکترونیکی ایرانیان مخالف نظام برای براندازی نرم و شبکه سازی اینترنتی برای اغتشاشگران بعد از انتخابات ریاست جمهوری، ارائه آموزش‌های لازم رسانه‌ای و کامپیوتری برای راه اندازی سایت‌ها جهت اطلاع رسانی، بودجه 55 ملیون دلاری تصویب کرد.

طی چند سال اخیر، فرماندهی سایبری پنتاگون بیش از چهارهزار نفر جدید استخدام کرده است. این کارکنان جدید، سبب افزایش هزینه‌ های واحد نیروی سایبری شده‌اند به طوری که بودجه این سازمان در سال 2014 نسبت به سال قبل، دو برابر افزایش یافته است

در این راستا اخیرا واشنگتن پست طی گزارشی اعلام کرد، مجلس نمایندگان آمریکا طی هفته گذشته لایحه افزایش 1/1 تریلیون دلاری بودجه دولت را به تصویب رساند. بر مبنای این لایحه، با استفاده از منابع حاصل از کسر شدن اعتبارات بخش بیمه بازنشستگان و فقرا، اعتبارات برخی دستگاه‌ها و بخش‌های دولت آمریکا که طی چند سال گذشته به علت کسری بودجه شدید، کاهش ‌یافته بود، با افزایش مواجه شد. یکی از این بخش‌ها که بودجه آن افزایش یافته، بخش نظامی سایبری است.

حمله

آمریکا بودجه فرماندهی سایبری را افزایش داداین گزارش آورده است: به عنوان مثال، «فرماندهی سایبری» Cyber Command که یکی از مراکز اصلی فعالیت وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در عرصه سایبر بوده و در سال 2010 تاسیس شده، با افزایش بودجه روبرو شده است. فرماندهی سایبری پنتاگون در طراحی ویروس استاکس‌نت برای حمله اینترنتی به سانتریفیوژهای هسته‌ای ایران، نقش داشته است. فرماندهی سایبری پنتاگون، زیر نظر واحدی فعالیت می‌ کند که وظیفه محافظت از زرداخانه هسته ‌ای آمریکا را نیز بر عهده دارد و این حقیقت، اهمیت این واحد را نشان می ‌دهد.

گزارش واشنگتن پست در ادامه می‌ افزاید: طی چند سال اخیر، فرماندهی سایبری پنتاگون بیش از چهارهزار نفر جدید استخدام کرده است. این کارکنان جدید، سبب افزایش هزینه‌ های واحد نیروی سایبری شده‌اند به طوری که بودجه این سازمان در سال 2014 نسبت به سال قبل، دو برابر افزایش یافته است.

این گزارش ادامه می ‌دهد: البته بودجه این سازمان هیچ‌ گاه به طور علنی و رسمی اعلام نمی‌ شد،‌ ولی در بودجه امسال دولت آمریکا رقم اعتبار این سازمان برای اولین بار اعلام شد که 447 میلیون دلار است. این در حالی است که سخنگوی این سازمان، بودجه آن در سال گذشته را 212 میلیون دلار اعلام کرده است. بودجه این سازمان نوپا طی عمر چهارساله آن، 4 برابر شده است که با توجه به کسری بودجه شدید دولت آمریکا در این مدت که به کاهش شدید اعتبارات حمایتی از اقشار نیازمند منجر شد، جالب توجه است

فرآوری : آزاده مرنی

بخش ارتباطات تبیان


منابع: مشرق / آفتاب / پایگاه تریبون

مطالب مرتبط:

جنگ نرم فوق تخصصی شد!

تشكیل فرماندهی سایبری علیه ایران

آمریکا فرمانده جنگ سایبری شد!