تبیان، دستیار زندگی
اگر پیوستن آندرانیک تیموریان به لیگ قطر قطعی شود، رقابت‌های جام امیر این کشور به سدی بزرگ برای آماده‌سازی تیم ملی تبدیل خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لغو اردوی تیم ملی مانع بزرگ آماده‌سازی


اگر پیوستن آندرانیک تیموریان به لیگ قطر قطعی شود، رقابت‌های "جام امیر" این کشور به سدی بزرگ برای آماده‌سازی تیم ملی تبدیل خواهد شد.


اگر حضور آندرانیک تیموریان را با توجه به سفر بامداد امروزش به قطر قطعی بدانیم (که شواهد نشان می‌دهد قطعی است) تعداد ایرانی‌های حاضر در لیگ قطر به عدد سه خواهد رسید.

مجتبی جباری، آندرانیک تیموریان و پژمان منتظری سه ملی‌پوش ایران خواهند بود که تا پایان فصل در لیگ این کشور کوچک حوزه خلیج فارس بازی خواهند کرد. در حالی که بعد از جدایی منتظری و نکونام برخی ادعاها از سوی برخی مسئولان باشگاه استقلال نظیر حسن زمانی عضو هیات مدیره این باشگاه مطرح شد که ردپای کارلوس کی‌روش در این انتقال‌ها دیده می‌شود و او می‌خواهد با جدایی این بازیکنان از استقلال، شرایط را برای حضور زودهنگام آن‌ها در تیم ملی همزمان با آغاز اردو از 22 فروردین فراهم کند اما واقعیت چیز دیگری است.

ایران

با توجه به احتمال بسیار زیاد پیوستن آندو به الاهلی قطر، سرمربی تیم ملی نگران این وضعیت خواهد بود چرا که رقابت‌های جام امیر قطر درست چند روز بعد از پایان لیگ ستارگان این کشور آغاز می‌شود و عملا سرمربی تیم ملی نمی‌تواند از سه بازیکن اصلی تیمش در کمپ آفریقای جنوبی استفاده کند.

با این شرایط و با در نظر گرفتن برنامه رقابت‌های جام امیر قطر، کارلوس کی‌روش به علی کفاشیان پیشنهاد داده که به دلیل "بی‌فایده بودن" این اردو با توجه به غیبت سه بازیکن اصلی و همچنین احتمالا جواد نکونام این اردو برگزار نشود.

کی روش امروز صبح در جلسه اضطراری با کفاشیان پیشنهاد خود را مطرح کرده و رییس فدراسیون فوتبال هم با این پیشنهاد موافقت کرده است.

قرار بود تیم ملی 22 فروردین اردویی را در آفریقای جنوبی برگزار کند و طی آن به مصاف تیم ملی و سه تیم باشگاهی آفریقای جنوبی برود.

رقابت‌های جام امیر قطر سال گذشته 2 تا 28 اردیبهشت برگزار شد و اگر این برنامه زمانی امسال هم اجرا شود، مطمئنا سه ملی پوش ایرانی حاضر در لیگ قطر نمی‌توانند تیم ملی را در اردوی افریقای جنوبی همراهی کنند و این چیزی نیست که قطعا مطلوب کارلوس کی‌روش باشد. این دغدغه را به حضور جواد نکونام در لیگ کویت و درگیری‌اش در این رقابت‌ها اضافه کنید، متوجه وضعیت نابسامانی که برای تیم ملی ایجاد شده، خواهید شد.

بخش ورزشی تبیان


منبع: ایسنا