تبیان، دستیار زندگی
هفته به هفته به روزهای پایانی لیگ دهم نزدیک تر می شویم و تیم ها در تلاش هستند برای بالا بردن جام قهرمانی در پیچ های آخر قهرمانی گوی سبقت را دیگری بربایند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شانس بالای پرسپولیس برای قهرمانی

پرسپولیس

هفته به هفته به روزهای پایانی لیگ دهم نزدیک تر می شویم و تیم ها در تلاش هستند برای بالا بردن جام قهرمانی در پیچ های آخر قهرمانی گوی سبقت را دیگری بربایند.


مسابقات فوتبال قهرمانی باشگاه های ایران جام خلیج فارس به روزهای حساس و سرنوشت ساز خود رسیده است.

باوجود گرمای فراوان در بالا و پایین جدول رده بندی متاسفانه استقبال قابل توجهی از این رقابت ها نمی شود که با توجه به دیدارهای حساس در 6 هفته پایانی به نظر می رسد از این پس شاهد حضور بیش از پیش تماشاگران روی سکوها باشیم. در جمع تیم های بالای جدول 6 تیم امیدهای فراوانی را برای قهرمانی جستجو می کنند.

در حال حاضر استقلال و فولاد در صدر جدول هستند و تیم های نفت، سپاهان، پرسپولیس و تراکتور سازی سایه به سایه این دو تیم حرکت می کنند. با نگاهی به امتیازات کسب شده در جدول اگرچه شانس و اقبال استقلال و فولاد بیش از سایر رقباست اما بازی های باقیمانده می تواند ماجرای دیگری رقم بزند.

تاکنون استقلال و فولاد 46 امتیاز دارند. نفت با 44 امتیاز، سپاهان با 43 امتیاز، پرسپولیس با 41 امتیاز و تراکنور سازی با 38 امتیاز در جدول رده های اول تا ششم را دارند و این در حالی است که این 6 تیم در 6 بازی آینده اغلب باید رودر روی هم قرار بگیرند.

برای تحلیل از آینده لیگ و پیش بینی قهرمان این فصل قطعا باید به نکاتی مهم چون توانایی مدیران برای ایجاد آرامش روانی و بالابردن انگیزه در نزد بازیکنان هم نظر داشت که در این بخش به نظر می رسد تیم هایی چون فولاد ، سپاهان سابقه بهتری دارند

به این ترتیب بازی های 6 امتیازی بسیاری روی خواهد داد که چنین شرایطی می تواند رو شدن چهره قهرمان را به ثانیه های پایانی لیگ بکشاند. اگر استقلال و فولاد چشم به شرایط خوب امروز خود دارند اما پرسپولیس که تاحدودی هم با بحران روبروست می تواند امیدهای فراوانی داشته باشد. قرمزها با 5 امتیاز اختلاف با داشتن تفاضل گل مناسب از امتیاز ویژه ای برخوردارند. اینان که در نیم فصل اول به قهرمانی رسیدند بازهم امیدوارند که با استفاده از نتایجی که در 6 هفته پایانی رقم خواهد خورد فاصله خود را با صدرنشین جبران کنند. با نگاهی به نتایج 6 هفته پایانی نیم فصل اول به این نتیجه می رسیم که این امید قرمزها بی دلیل هم نیست.

در این میان قرمزها برای قهرمانی با دو مشکل اساسی روبروست. اول این که بر بحران این روزهای خود غلبه کنند و نتایج خوبی در 6 بازی آینده بگیرند و از سوی دیگر چشم انتظار نتایج سایر رقبا باشند. رقبایی که بر خلاف نیم فصل اول اکنون با امیدواری به قهرمانی و یا واهمه از سقوط می توانند نمایشی متفاوت از دیدارهای دور رفت داشته باشند. از سوی دیگر با نگاهی به حاشیه تیم های مدعی به راحتی می توان دریافت که فولاد، نفت و سپاهان با مشکلات کمتری به لحاظ روحی و روانی مواجه هستند. تیم های پرطرفداری چون پرسپولیس، استقلال و تراکتور سازی در روزهای پایانی با تغییرات مدیریتی، کادر فنی و رفتن بازیکنان کارساز به شدت با بحران روبرو هستند.

برای تحلیل از آینده لیگ و پیش بینی قهرمان این فصل قطعا باید به نکاتی مهم چون توانایی مدیران برای ایجاد آرامش روانی و بالابردن انگیزه در نزد بازیکنان هم نظر داشت که در این بخش به نظر می رسد تیم هایی چون فولاد ، سپاهان سابقه بهتری دارند.

فوتبال به عنوان رشته ای غیرقابل پیش بینی حکم می کند تا بدون پیش داوری منتظر حضور تیم ها درون زمین و رقم خوردن نتایج باشیم اما فراموش نکنیم که بازی های آخر تیم ها در نیم فصل اول که در فاصله کوتاهی با امروز برگزار شده حکایت از امیدهای بیشتر پرسپولیس دارد. تیمی که اگر فاصله 5 امتیازی با صدرنشینان را نداشت می توانست به راحتی جام را لمس کند. اتفاقی که امروز برای تحقق آن باید چون همیشه فوتبال ایران حکایت اما و اگر ها رازیر لب زمزمه کند.

با هم نگاهی به 6 بازی باقیمانده تیم ها می اندازیم.

پرسپولیس: سپاهان،فجرسپاسی،صبای قم،داماش، راه آهن و استقلال خوزستان

استقلال: مس کرمان، سایپا،ملوان،نفت،فولاد خوزستان و تراکتورسازی

فولاد: سایپا ، ملوان،نفت،تراکتورسازی،استقلال و گسترش فولاد

نفت: ملوان، تراکتورسازی،فولاد،استقلال،گسترش فولاد و سپاهان

سپاهان: پرسپولیس، ذوب آهن، مس کرمان، سایپا، ملوان و نفت

تراکتور سازی: داماش، نفت، راه آهن، فولاد، استقلال خوزستان و استقلال تهران

حسین نصیری نمین

بخش ورزشی تبیان