تبیان، دستیار زندگی
شبه جزیره‌ی مالزی، به دلیل داشتن سواحل مختلف و متنوع، یکی از بزرگ‌ترین مراکز غواصی دنیاست و آب‌های شفاف‌اش، هر سال در فصل غواصی، علاقمندان این ورزش را به سمت خود می‌کشاند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تمام آسیا در یک شهر
مالزی


شبه جزیره‌ی مالزی، به دلیل داشتن سواحل مختلف و متنوع، یکی از بزرگ‌ترین مراکز غواصی دنیاست و آب‌های شفاف‌اش، هر سال در فصل غواصی، علاقمندان این ورزش را به سمت خود می‌کشاند. طبیعت زیبا، جنگل‌های استوایی بی‌نظیر به همراه معابد باستانی و ساختمان‌های مدرن و جدید، مالزی را تبدیل کرده به یکی از متنوع‌ترین جاذبه‌های توریستی دنیا که برای هر سلیقه و هر مسافری، چیزی در آستین دارد.


در این بین، کوالالامپور به عنوان پایتخت و بزرگترین شهر مالزی می تواند مقصد خوبی برای سفر شما باشد.

کجا گردش کنیم؟

کوالالامپور ماکت مینیاتوری قاره آسیاست که فرهنگ چینی هندو و اسلامی را در هم تنیده است. بیشترین لذت در این شهر را می‌توان در پرسه در خیابان‌ها، مراکز و بازار‌های خرید و در رستوران‌ها یافت. هوای کوالالامپور گرم و شرجی است پس در طول روز زمانی را برای آرام گرفتن در مراکز خرید با سیستم‌های خنک‌کننده در نظر بگیرید. بسیاری از جاذبه‌های دیدنی شهر در آخر هفته‌ها و تعطیلات شلوغ و در طول روز‌های هفته خلوت هستند.

آکواریوم کوالالامپور

یکی‌ از اماکن توریستی در مالزی اکواریوم کوالالامپور است. یک آکواریوم بسیار بزرگ که میزبان 5000 گونه مختلف آبزیان مناطق حاره‌ای است. مجموعه شامل یک تونل شیشه‌ای زیر آب به طول 90 متر، نمایشگاه‌های مختلف پوشش‌های گیاهی و جانوران، آبزیان و گیاهان دریایی، کیوسک‌های اطلاع‌رسانی چندرسانه‌ای و فروشگاه هدایا است. برنامه‌های گوناگون آموزشی نیز بخشی از خدمات این مجموعه است. تماشای غذا دادن به کوسه‌ها یکی از جذاب‌ترین برنامه‌های این آکواریوم است که همه روزه ساعت 15 اجرا می‌شود.

برج‌های دوقلو

برج‌های دوقلو نماد شهر کوالالامپور هستند تا همین اواخر بلند‌ترین برج جهان بودند. معمار آرژانتینی، سزار پلی، این برج‌ها را با الهام و بهره‌گیری از تلفیق نماد‌های جشن‌های سنتی و هنر اسلامی خلق کرده است. بنای ستاره‌ای هشت وجهی از کاشی‌های دوره اسلامی می‌آیند، پنج قسمت بنا از پنج رکن اسلام حکایت دارند و تاج برج‌ها نیز مناره‌های مساجد را به یاد می‌آورند. این برج‌های دوقلو با احتساب آنتن بالای آن‌ها، 452 متر ارتفاع دارند. تعداد طبقات هر برج 88 طبقه است و جمعا 78 آسانسور در این دو ساختمان فعال هستند.

مالزی

پارک پروانه کوالالامپور

مجموعه‌ای حیرت‌انگیز از بیش از 6هزار پروانه از 120 گونه مختلف در بوم طبیعی خود. پارک پروانه همچنین بیش از 15 هزار گیاه و گونه‌های گیاهی گوناگون برای بازآفرینی فضای جنگل‌های بارانی را شامل می‌شود. برخی از پروانه‌های رنگین کمانی که در قفس‌ها پرواز می‌کنند هیولاوار بزرگ هستند. گالری حشرات نیز بخشی دیگر از مجموعه است، جایی که از هیبت هزارپاها و عنکبوت‌های مالزیایی به لرزه می‌افتید. فروشگاه پارک پروانه‌ها و سایر حشرات خشک‌شده را به فروش می‌رساند.

مسجد نگارا

مسجد بزرگ نِگارا، یا مسجد ملی مالزی، اصلی‌ترین نمازخانه مسلمانان کوالالامپور است. این مسجد در 1965 تأسیس شد و طرح بنای آن از مسجد بزرگ مکه الهام گرفته شده. این مسجد گنجایش 5000 نیایشگر را دارد و در میان 13 هکتار باغ واقع شده‌است. گنبد چتری شکل و آبی رنگ آن هجده گوشه دارد که نشانی از 13 ایالت مالزی و پنج رکن اصلی اسلام هستند. یک مناره 74 متری بر فراز مسجد قرار دارد و صدای اذان آن را می‌توان در تمامی چاینا‌تاون نیز شنید. غیرمسلمانان نیز می‌توانند خارج از زمان‌های نمازگذاری از مسجد بازدید کنند. پوشش مناسب برای ورود به مسجد اجباری است. در نزدیکی این مسجد آرامگاه بزرگان مالزی به نام مقام پهلوان قرار دارد.

برج کی ال یکی‌ از برجسته‌ترین بناهای کشور مالزی است. این برج مخابراتی که در بالای منطقه بوکیت ناناس قرار دارد به لحاظ ارتفاع، چهارمین برج مرتفع دنیا می‌باشد. در این برج می‌توانید از ارتفاع 421 متری شاهد منظره ای زیبا از شهر کوالالامپور باشید

محله چینی ها

چاینا تاون یکی‌ از جذاب‌ترین مراکز خرید و از نقاط دیدنی‌ مالزی است. محله چینی ها یا همان خیابان پتالینگ یکی از شلوغ ترین و پر رفت و آمد ترین مکانهای خرید شهر کوالالامپور است. این بازار محل فروش اجناس بدلی و ارزان قیمت بوده و شما می توانید بدل خیلی از اجناس مارک دار و معروف در جهان را آنجا بیابید. انواع ساعت های مچی، پوشاک، لوازم تزئینی، کیف، کفش و... از عمده اجناس ارزه شده در این بازار است. چانه زنی شیوه همیشگی و رسم معمول محله چینی هاست، فروشنده ها بابت اجناس خود هر قیمتی به شما پیشنهاد کردند و هر چقدر هم به نظر شما ارزان بود باز هم جای چانه زدن و ارزانتر خریدن هست، خریداران این اجناس بیشتر خارجی ها و بخصوص جهانگردان هستند چون برای خریدن یادگاری و سوغاتی با نرخ های ارزان ایده آل است.

بوکیت بینتانگ

اصلی ترین خیابان توریستی کوالالامپور که اکثر هتلها، رستورانهای بین المللی و مراکز خرید را در آن می توان یافت. منطقه اطراف تقاطع خیابان های بوکیت بینتانگ و سلطان اسماعیل جایی است که گردشگران معمولا با هر نوع توان مالی، همانند بسیاری از مردم محلی، مدتی را جهت قدم زدن در آن صرف می کنند. تعداد زیاد مراکز خرید در این منطقه امکانات خرید فراوانی را ارایه می کنند و این در حالیست که پیاده رو اطراف مرکز خرید Lot10 در شرق تقاطع، مسیر بینتانگ یا Bintang Walk را به وجود آورده که جایگاه ردیفی از کافه های مجلل با فروشندگانی خوش برخوردمی باشد.

مالزی

برج کی ال

برج کی ال یکی‌ از برجسته‌ترین بناهای کشور مالزی است. این برج مخابراتی که در بالای منطقه بوکیت ناناس قرار دارد به لحاظ ارتفاع، چهارمین برج مرتفع دنیا می‌باشد. در این برج می‌توانید از ارتفاع 421 متری شاهد منظره ای زیبا از شهر کوالالامپور باشید. برج مخابراتی کی ال همه روزه پذیرای بازدید کنندگانی است که می توانند با آسانسورهای پر سرعت به بالای برج رفته و با دوربین های نصب شده در بالای برج تمام شهر را تماشا کنند.

غار میمون‌ها

یکی‌ از مراکز توریستی مالزی باتو کیو یا غار میمون‌ها است. این مکان از اماکن مقدس هندو هاست با پله های بسیار و منظره زیبا با یک مجسمه بزرگ از الهه ای هندو و چند معبد کوچک. این غار که در سال 1881 میلادی به وسیله یک جستجوگر آمریکایی کشف شد، در شمال شهرکوالالامپور و درحدود 11 کیلومتری مرکز آن واقع گردیده. این مکان در طول دوران استعمار به عنوان یک منطقه تفریحی و پس از آن مخفیگاهی برای کمونیست ها بود و امروزه به عنوان محل مهمی برای عبادت، پرستش و تجمع هندوها است.

شهر آبی سان وی لاگون

مجموعه تفریحی سان وی لاگون که بیشتر به خاطر پارک آبی آن معروف می باشد یک مجموعه تفریحی و توریستی بزرگ می باشد که در سال 1993 افتتاح شده و در چند سال گذشته همواره رتبه اول درجذب گردشگر در مالزی را به خود اختصاص داده است و توصیه می کنیم حتما در سفر به مالزی یک روز کامل وقت خود را به این مجموعه اختصاص دهید. مجموعه توریستی سان وی لاگون از 3 بخش مجزا تشکیل شده و در مجاورت آن یک مرکز فروشگاهی بسیار بزرگ و مدرن قرار دارد که در بخش جدید این مجتمع اکثر برندهای معروف و معتبر عرضه می شوند.

مالزی

ارتفاعات گنتینگ

ارتفاعات و شهر بازی گنتینگ یکی از نقاط تفریحی و دیدنی مالزی در قسمت شمالی پایتخت این کشور كوالالامپور می‌باشد. مجموعه گنتینگ با پنج هتل متفاوت از یک مجموعه با بیش از ده هزار اتاق یکی از بزرگترین مجموعه هتل‌های جهان است. در این مجموعه پارک بازی در فضای باز و همچنین پارک بازی در فضای بسته وجود دارد. تعداد زیادی فروشگاه و رستوران متنوع در این مجموعه وجود دارد که روزانه میهمان هزاران گردشگراز نقاط مختلف دنیا و بویژه آسیای شرقی هستند.برای رسیدن به ارتفاعات گنتینگ می‌توان ازتله كابین مجموعه استفاده کرد که حدود 3,38 کیلومتر طول دارد و بلندترین و سریع‌ترین تله کابین آسیای جنوب شرقی قلمداد شده است. سیرك بزرگ گنتینگ, نمایشگاه دنیای سنگ‌ها و نیز امکاناتی بسیار متنوع دیگر در این مجموعه به جذابیتهای آن می افزاید.

کی برویم؟

مالزی آب و هوایی نسبتاً گرم، بارانی و مرطوب دارد. باران‌های موسمی مالزی، معمولاً با رعد و برق همراه‌اند و یکی دو ساعتی بیشتر طول نمی‌کشند. در ماه‌های آوریل و نوامبر، بارندگی بیش از سایر وقت‌هاست و از مه تا اگوست، کم‌تر.

در مناطق اقامتی کوهستانی و تفریح‌گاه‌ها، هوا معمولاً خنک‌ است، مناطق کوهستانی و سرسبز کامرون، سواحل زیبای پنانگ و جزایر لنکاوی از جمله مناطق توریستی مالزی هستند با آب و هوایی خنک و مناظر طبیعی و چشم‌اندازهای زیبا.

فراوری: الهام مرادی

بخش گردشگری تبیان


برگرفته از: زورق، سفر آنلاین