تبیان، دستیار زندگی
مصرف زیاد سبزیجات معطر، میوه‌های ریز، انگور، کرفس و کلا میوه‌ها و سبزیجات قرمز یا آبی رنگ باعث کنترل ترشح انسولین و التهاب‌های بدن می‌شود و به این ترتیب از ابتلا به دیابت نوع 2 پیشگیری می‌کند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از جعفری تا میوه‌های ریز برای پیشگیری از دیابت


مصرف زیاد سبزیجات معطر، میوه‌های ریز، انگور، کرفس و کلا میوه‌ها و سبزیجات قرمز یا آبی رنگ باعث کنترل ترشح انسولین و التهاب‌های بدن می‌شود و به این ترتیب از ابتلا به دیابت نوع 2 پیشگیری می‌کند.

دیابت

داشتن رژیم غذایی سرشار از فلاوونوئیدها برای پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع 2 مفید است. این ترکیبات مغذی در میوه‌های ریز بی‌دانه، انگور و سبزیجات معطری مانند جعفری و غیره وجود دارند.

مصرف زیاد فلاوونوئیدها حالت مقاومت سلول‌ها به انسولین را کاهش داده و به کنترل قند خون کمک می‌کند.

نتایج پژوهش جدیدی که در Journal of Nutrition به چاپ رسیده است نشان می‌دهد مواد غذایی مانند سبزیجات معطر (جعفری، آویشن)، میوه‌های ریز بی‌دانه و انگور همچنین باعث کاهش التهاب‌های بدن می‌شوند.

باید بدانید که رنگ میوه‌ها و سبزیجات مدیون وجود همین فلاوونوئیدها می‌باشد. این مولکول‌های مغذی خواص آنتی‌اکسیدانی دارد که برای سلامت بدن لازم است.

محققان انگلیسی روی میزان مصرف فلاوونوئیدها و حالت مقاومت سلول‌های بدن به انسولین بررسی‌هایی انجام دادند. در این پژوهش حدود 1997 زن بین 18 تا 76 ساله و سالم شرکت داشتند.

محققان میزان فلاوونوئیدهای دریافتی این شرکت‌کننده‌ها و همچنین قند خون و میزان التهاب‌های بدنشان را مورد بررسی قرار دادند.

مصرف زیاد سبزیجات معطر، میوه‌های ریز، انگور، کرفس و کلا میوه‌ها و سبزیجات قرمز یا آبی رنگ باعث کنترل ترشح انسولین و التهاب‌های بدن می‌شود و به این ترتیب از ابتلا به دیابت نوع 2 پیشگیری می‌کند

محققان معتقدند که مقاومت بدن در برابر انسولین باعث ابتلا به بیماری دیابت نوع 2 می‌شود. خوشبختانه مصرف زیاد سبزیجات معطر، میوه‌های ریز، انگور، کرفس و کلا میوه‌ها و سبزیجات قرمز یا آبی رنگ باعث کنترل ترشح انسولین و التهاب‌های بدن می‌شود و به این ترتیب از ابتلا به دیابت نوع 2 پیشگیری می‌کند. متأسفانه التهاب‌های مزمن می‌توانند باعث بروز مشکلات متعددی مانند دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان، زوال عقل و غیره شوند.

حرف آخر اینکه محققان معتقدند مصرف هر چه بیشتر ترکیبات آنتی‌اکسیدانی مانند فلاوونوئیدها از طریق مصرف مواد غذایی مناسب باعث کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 به خصوص در خانم‌ها می‌شود.

ترجمه: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: lanutrition

مطالب مرتبط:

میوه‌های خوب و بد برای دیابتی‌ها

دیابتی‌ها و باید و نبایدهایی در آشپزی

13 ماده‌ی غذایی برای تنظیم قند خون دیابتی‌ها

دیابت را با مواد غذایی از خود دور کنید

ارتباط بین گوشت قرمز و دیابت

کنترل دیابت نوع 2 با آجیل‌ها

خوراکی‌های مفید برای دیابت (1)

خوراکی‌های مفید برای دیابت (2)

گیاه‌خواری برای دیابتی‌ها مفیده؟

چربی‌های مفید در دیابتی‌ها

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.