تبیان، دستیار زندگی
صبحانه یک وعده غذایی بسیار مهم تلقی می شود، چون روزه شبانه را می شکند، ذخیره گلوکز بدن را مجدداً پر کرده و مواد مغذی لازم برای بالا نگه داشتن سطح انرژی بدن در طول روز را تامین می کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مردم کشورهای مختلف صبحانه چه چیزی می‌خورند؟
صبحانه

صبحانه یک وعده غذایی بسیار مهم تلقی می شود، چون روزه شبانه را می شکند، ذخیره گلوکز بدن را مجدداً پر کرده و مواد مغذی لازم برای بالا نگه داشتن سطح انرژی بدن در طول روز را تامین می کند.

کسانی که صبحانه مناسب و سالم و حاوی غلات کامل می‌خورند تقریباً در همه روز قند خونشان در حد طبیعی باقی می‌ماند. صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی به حساب می‌آید و کسانی که این وعده غذایی را در برنامه روزانه خود می‌گنجانند، از سلامت بیشتری در طول زندگی خود برخودارند.

به گفته محققان صبحانه‌ای که از غلات کامل با فیبر غذایی کافی تشکیل شده باشد می‌تواند از نوسانات قند خون در طول روز جلوگیری کند و به این ترتیب مانع از آسیب‌های ناشی از بالا بودن قند خون گردد. مصرف چنین صبحانه‌ای موجب می‌شود تا حداقل تا ده ساعت قند خون در حد سالم باقی بماند.

شاید اگر بعضی از غذاهایی که مردم سایر کشورها به‌عنوان صبحانه ی‌خورند، مرور کنیم،تعجب کنیم که چه غذاهای سنگینی هستند ولی به طور کلی به نظر می‌رسد مردم اکثر کشورها به‌صورت سنتی، وعده غذایی کاملی را برای صبحانه در نظر گرفته‌اند.

با صبحانه‌ی مردم مختلف جهان آشنا شوید!

صبحانه ایرانی: معمولا در ایران صبحانه با انواع نان و کره و مربا است. در ایران میتوانید به عنوان صبحانه از حلیم استفاده کنید که مخلوطی از گندم دارچین کره و گوشتهای تکه شده است. در ایران از املت هم به عنوان صبحانه استفاده میکنند.

صبحانه

انگلیسی: این صبحانه از لوبیا ، سوسیس ، تخم مرغ ، قارچ  و نان تست و یک فنجان چای تازه دم  تشکیل شده است.

صبحانه

کوبایی: این وعده غذایی در کوبا معمولا با قهوه شیرین و کمی شیر همراه است.  یک نوع نان محلی هم سرو میشود که آن را معمولا در قهوه فرو برده و میل میکنند .

صبحانه
اسپانیایی: صبحانه در اسپانیا ساده اما واقعاخوشمزه است. نان با سیر تازه و مقدار زیادی از گوجه فرنگی رسیده، پس از آن اندکی روغن زیتون و نمک. میتوان مخلفاتی نظیر پنیر، ژامبون یا سوسیس را هم به آن افزود.
صبحانه
مراکشی: معمولا از نان های مختلف با برخی ازانواع ترشی، مربا ، پنیر یا کره تشکیل شده است.
صبحانه

سوئدی: که اغلب شامل نان شیرین و پهن سوئدی است. این یک کیک تخت نازک از خمیر و سرخ شده در روغن که معمولا تکه های میوه داخل آن است.

صبحانه

ایسلندی: این صبحانه دلچسب و گرم برای مبارزه با صبح های سرد ایسلند و شامل قهوه و شکر همراه کشمش و یا آجیل است .

صبحانه

پرتغالی: این صبحانه بسیار خوشمزه و ساده با مقدار زیادی قهوه است.

صبحانه
دانمارکی: روی میز صبحانه مردم دانمارکی شما اغلب نان، پنیر، کالباس، ژامبون ، مغز، عسل، مربا و گاهی اوقات حتی شکلات پیدا میکنید.
صبحانه

فیلیپینی: فیلیپینی ها حتما از میوه مخصوصا انبه در صبحانه خود شان استفاده میکنند. برنج ، تخم مرغ، گوشت و حبوبات هم میتواند انتخاب های دیگری برای یک صبحانه فیلیپینی باشد .

صبحانه

هندی: درهند سیب زمینی را با رزماری بو داده، همراه با عدس ، سوسیس گیاهی و نان برشته ، فلفل، موز میخورند. غذاهای صبحانه در هند درهر منطقه متفاوت است.

صبحانه

اسکاتلندی: این صبحانه  بسیار شبیه به صبحانه  انگلیسی هاست .قلب و کبد و ریه خرد شده گوسفند با تخم مرغ و ادویه جات و پیاز آرد نمک.

صبحانه

صبحانه مالزی: یک کاسه داغ از رشته فرنگی مخلوط شده با تخم مرغ، سبزیجات و ادویه جات ترشی جات خوشمزه.

صبحانه

صبحانه درترکیه: در ترکیه صبحانه معمولا از انواع چند پنیر ، کره ، زیتون، تخم مرغ، گوجه فرنگی ، خیار ، مربا ، عسل ، گوشت و ادویه دار تشکیل شده است.

صبحانه

فراوری: زهرا فرآورده

بخش کودک و نوجوان تبیان

منابع: ایران ویج- آفتاب- پزشکان

مطالب مرتبط:

چطور قد بلندی داشته باشیم؟

دانستنیهایی از بدن انسان

ای سرما برو وگرنه تو را خواهم خورد!

چی بخورم که سرما نخورم!

امضاء‌های طبیعی بدن شما

چطور مراقب دندان هایمان باشیم؟

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.