تبیان، دستیار زندگی
دومین جلسه شورای ترویج فرهنگ مقاومت تهران عصر روز یکشنبه 6 بهمن ماه در باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت و با حضور صاحب نظران حوزه فرهنگ ایثار و مقاومت تشکیل شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ترویج ایثار  دستور کار شد


دومین جلسه شورای ترویج فرهنگ مقاومت تهران عصر روز یکشنبه 6 بهمن ماه در باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت و با حضور صاحب نظران حوزه فرهنگ ایثار و مقاومت تشکیل شد.

ترویج ایثار  دستور کار شد

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام و المسلمین " امرودی " قائم مقام معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: مجموعه شهرداری تهران با بهره گیری از تمام ظرفیت ها و امکانات موجود ترویج ارزش های ایثار و شهادت را در دستور کار قرار داده است.

وی گفت: استفاده مطلوب از موقعیت ها و خلق فرصت های مناسب برای برقراری ارتباط با نسل جوان و انتقال مفاهیم والای دفاع مقدس، گسترش تعامل با نهادها و سازمان های مرتبط برای افزایش اثر گذاری فعالیت ها و معرفی کارآمدی فرهنگ و مدیریت مبتنی بر نگاه جهادی از مهمترین اصولی است که در این مسیر از آن تبعیت می کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین امرودی ادامه داد: معتقدیم فرهنگ دفاع مقدس به دلیل برخورداری از ارزش های دینی و انسانی پاسخگوی ابعاد مختلف نیازهای تربیتی و اخلاقی جامعه است و با عنایت به آن می توان به پیشرفت و تعالی جامعه اسلامی کمک قابل توجهی کرد.

وی عنوان کرد: علی رغم انجام فعالیت های ارزنده فرهنگی و اجتماعی در کلانشهر تهران باید به این نکته اذعان کرد که برای تحقق اهداف پیش رو به ویژه در حوزه ترویج فرهنگ دفاع مقدس نیازمند همکاری سازمان و نهادهای دیگر هستیم.

در ادامه جلسه مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس ضمن اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ مقاومت و ایثار در شهر تهران گفت: این شورا با هدف اجرای منویات حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در موضوع ترویج فرهنگ مقاومت، زنده نگه داشتن یاد و خاطره رشادتهای شهدا و رزمندگان در دوران پر افتخار دفاع مقدس، ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت در جامعه از طریق تبیین و معرفی ارزشهای دوران دفاع مقدس، ایجاد هماهنگی و انسجام در سیاست گذاری و اجرای فعالیتها و برنامه های مرتبط با دفاع مقدس، نهادینه کردن ارزشها و فضایل اخلاقی دفاع مقدس در بین آحاد مردم و تبدیل نمودن آنها به هنجارها و ارزشهای اجتماعی و فرهنگی به عنوان سبک زندگی برگزار می شود.

در آیین نامه پیشنهادی شورا بر نشر اهداف و سیاست ها و ارکان با استفاده از نظر کارشناسان تاکید شده و این شورا در حوزه شهر تهران و جایگاه سازمانی شهرداری تهران اقدام می کند

ترویج ایثار  دستور کار شد

سردار خضرایی افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری تهران شورایی با عنوان «شورای ترویج فرهنگ مقاومت تهران» ذیل شورای مذکور در محل موزه دفاع مقدس تشکیل می شود و مصوبات آن در حکم مصوبات شورای عالی فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری تهران می باشد و لذا برای تمامی مجموعه های شهرداری تهران لازم الاجرا است.

وی اظهار داشت: در آیین نامه پیشنهادی شورا بر نشر اهداف و سیاست ها و ارکان با استفاده از نظر کارشناسان تاکید شده و این شورا در حوزه شهر تهران و جایگاه سازمانی شهرداری تهران اقدام می کند و از همه ظرفیت های سایر دستگاههای سازمان های مرتبط با حوزه ایثارگری استفاده می شود.

این جلسه با حضور حجت الاسلام محمدحسن رحیمیان، امیر سرتیپ شهلایی، سردار محسن انصاری، سردار علی فضلی، محمد تقی بنی مصطفی، مجتبی رحماندوست، اکبر کاظم زاده، حجت الاسلام صادق زاده، حجت الاسلام مازنی، حسین مظفر، سردار عبدالرضا آزادی، میثم موسایی، سردار محمدعلی آسودی و سردار جواد خضرایی تشکیل شد.

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منبع: روابط عمومی باغ موزه دفاع مقدس تهران