تبیان، دستیار زندگی
معاون جذب و پشتیبانی ستاد بازسازی عتبات‌ عالیات در استان تهران گفت: ساخت صحن مبارک حضرت زهرا (س) در حرم امیرالمؤمنان علی(ع) با 220 هزار مترمربع، پیشرفت 60 درصدی دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارش روند ساخت صحن حضرت زهرا علیهاالسلام

حضرت فاطمه

معاون جذب و پشتیبانی ستاد بازسازی عتبات‌ عالیات در استان تهران گفت: ساخت صحن مبارک حضرت زهرا (سلام الله علیها) در حرم امیرالمۆمنان علی(علیه السلام) با 220 هزار مترمربع، پیشرفت 60 درصدی دارد.

مسعود اسماعیل‌بیگی: تاکنون 60 درصد این پروژه انجام شده و مرحله باقیمانده شامل نازک‏کاری و توکاری شبستان 100 متری با معماری اصیل ایرانی است. معاون جذب و پشتیبانی ستاد بازسازی عتبات‌ عالیات در استان تهران ادامه داد: کشورهای زیادی در مزایده طراحی صحن حضرت زهرا (سلام الله علیها) شرکت کرده بودند که طرح جمهوری اسلامی از سوی دانشکده معماری دانشگاه شهید بهشتی برنده این مزایده شد. وی این توفیق را فرصت بزرگی برای کشور خواند و اظهار کرد: این طرح با معماری اصیل ایرانی و اسلامی ساخته خواهد شد و نمایانگر هنر ایرانی در کنار اعتقادات عمیق دینی و مذهبی و علاقه مردم ایران به اهل بیت (علیهم السلام) خواهد بود. معاون جذب و پشتیبانی ستاد بازسازی عتبات‌ عالیات در استان تهران، وسعت این بنای عظیم را 220 هزار متر مربع خواند و افزود: تنها شبستان و محل استراحت زائران که دارای امکانات گرمایشی و سرمایشی است، 100 هزار متر مربع وسعت دارد که باعث رفاه حال خیل عظیم زائران امام اول شیعیان خواهد شد.اسماعیل‌بیگی با اشاره به فعالیت‏های انجام شده در زمینه شبستان طرح که در فاز اول این پروژه قرار دارد، اظهار کرد: کار شبستان که از حدود یک سال و نیم پیش آغاز شده، همچنان ادامه دارد و تاکنون به طور غیرقابل باوری حدود 60 درصد پیشرفت داشته است.وی مرحله باقیمانده شبستان صحن را نازک‌کاری و توکاری آن دانست و تصریح کرد: در این بخش، حساسیت خاصی به کار معماری اصیل ایرانی وجود دارد و این امر نیاز به هزینه‌ بیشتری است.معاون جذب و پشتیبانی ستاد بازسازی عتبات‌ عالیات در استان تهران با بیان اینکه این طرح به طور منطقی چهار سال دیگر طول می‌کشد، افزود: با این وجود، دوستان ما در این مجموعه تلاش می‌کنند که تا دو سال دیگر کار را به پایان برسانند.

خادمانی تبیانی صحن حضرت زهرا سلام الله علیها

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.