تبیان، دستیار زندگی
آئین اختتامیه نخستین جشنواره خبرگزاری‌ها و نشریات الکترونیک بر خط امام رضا(ع)، امروز در سالن همایش اداره کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر تهران برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پایان نخستین جشنواره رسانه‌های مجازی امام رضا(ع) با تجلیل از برگزیدگان

نخستین جشنواره رسانه‌های مجازی امام رضا(ع)

آئین اختتامیه نخستین جشنواره خبرگزاری‌ها و نشریات الکترونیک بر خط امام رضا(ع)، امروز در سالن همایش اداره کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، برزین ضرغامی، مدیر کل ارشاد اسلامی استان تهران در آئین اختتامیه نخستین جشنواره خبرگزاری‌ها و نشریات الکترونیک بر خط امام رضا(ع) که روز گذشته یکم بهمن‌ماه، در سالن همایش اداره کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر تهران برگزار شد، اظهار کرد: وظیفه میزبانی تهران حکم می‌کرد فعالیت‌های بیشتری در رابطه با امام رضا(ع) و آشنایی بیشتر هنرمندان با سیره امام رضا(ع) داشته باشیم.

وی افزود: خوشحالیم که امروز یازدهمین جشنواره امام رضا(ع) را برگزار کردیم و حضور رسانه‌ها در این فضا مجازی کمک می‌کند که آشنایی با امام رضا(ع) مشکلات جوانان و نوجوانان را کاهش دهد.

مدیر کل ارشاد استان تهران بیان کرد: جشنواره امام رضا(ع) نیاز به بازنگری کیفی از حوزه‌های مختلف دارد. از نظر کمّی درست است که خیلی از حوزه‌ها را پوشش داده، اما از نظر کیفی نیازمند تقویت است و نیازمندیم که محتوای بیشتری در آن ایجاد کنیم.

بیانیه هیئت داوران در این مراسم توسط امیدعلی مسعودی، مدیر گروه ارتباطات دانشگاه سوره خوانده شد. بخشی از متن این بیانیه به شرح زیر است:

با استعانت از درگاه خداوند و خواسته حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) و به پیروی از فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، هم‌زمان با دهه کرامت سال 1434 قمری، جشنواره امام رضا(ع) را در قالب جشنواره خبرگزاری‌ها، نشریات الکترونیک و رسانه‌های برخط برگزار کرد. اولین جشنواره رسانه‌های برخط امام رضا(ع) متشکل از شش کارگروه مقدماتی و یک گروه نهایی بود. در مرحله نخست انتخابات برتر از سوی کارشناسان هر گروه انتخاب شد و در مرحله دوم بهترین‌ها انتخاب شدند. آثار اول تا سوم هر رشته از میان شصت اثر کاندیدا، اثر برتر در شش بخش اصلی جشنواره مشخص شدند.

حسن بشیر، امید علی مسعودی، کوثری و هانیه ناظری از جمله داوران و فعالان در جشنواره بر خط امام رضا(ع) بودند و نفرات برتر جشنواره بر خط امام رضا به شرح زیر اعلام شدند:

در بخش گفتگو به ترتیب خانم مراد زاده، خانم زینب مرتضی‌فر و آقای محمدحسین کلهر انتخاب شدند.

در بخش تیتر به ترتیب امید زواری، مهناز سعید حسینی و سمیه نیکانلو نفرات اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

در بخش گزارش‌های خبری سیدمحمد رکنی از خبرگزاری حوزه، عاطفه حسینی از سایت شمس توس و عباس مهدوی از استان مازندران به ترتیب نفرات اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

در بخش عکس، سیدحمید هاشمی، ابوذر بزری و محمدعلی رضایی به ترتیب نفرات اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

همچنین در بخش سرمقاله و یادداشت، جواد محدثین از روزنامه شرق، مهدی نورعلی‌شاهی از رسانه جام جم و حجت‌الاسلام حمید محمدی از رسانه تهران امروز به ترتیب در این بخش حایز رتبه شدند.

در بخش فیلم، به ترتیب بهزاد عامری، روستائی از شبکه قرآن و علیرضا طالب‌پور از سایت تبیان، نفرات اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

آئین اختتامیه نخست جشنواره خبرگزاری‌ها و نشریات الکترونیک و رسانه‌های برخط امام رضا(ع) امروز یکم بهمن در سالن همایش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین حشتمی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسن نجفی سولاری، رئیس رسانه دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از نماینده مجلس شورای اسلامی و رسانه‌ها با تقدیر از برگزیدگان به کار خود پایان دادند.

تنظیم: هومن بهلولی