تبیان، دستیار زندگی
با توجه به درپیش بودن دومین دوره جام ستارگان تنیس جهان در تهران و حضور بزرگان این رشته در یك دوره مسابقات نمایشی و استقبال خوب علاقه مندان از این رشته جذاب، بخش ورزشی سایت تبیان با"علی جمشیدی"رییس هیئت تنیس استان ت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مصاحبه اختصاصی تبیان بارئیس هیئت تنیس استان تهران

با توجه به درپیش بودن دومین دوره جام ستارگان تنیس جهان در تهران و حضور بزرگان این رشته در یك دوره مسابقات نمایشی و استقبال خوب علاقه مندان از این رشته جذاب، بخش ورزشی سایت تبیان با"علی جمشیدی"رییس هیئت تنیس استان تهران و مسئول برگزاری این جام،گفتگویی ترتیب داده كه تقدیم حضورتان می گردد .

علی جمشیدی رئیس هیئت تنیس استان تهران و مدیر مجموعه ورزشی كشوری در خصوص سؤال تبیان مبنی بر هدف از برگزاری این گونه جام ها و نحوه شكل گیری اولین دوره آن گفت : علاقه و استقبال مردم از بازی های منصور بهرامی،در من انگیزه ای ایجاد كرد تا از این علاقه به نحو عالی و در جهت رشد تنیس كشور استفاده كنم . لذاپس ازصحبت هایی كه با خود آقای بهرامی تنیسور ایرانی در فرانسه داشتم و به ایشان طرح برگزاری چنین جامی را دادم، ایشان آمادگی خود را مبنی بر آوردن دو یا سه چهره بزرگ تنیس جهان به تهران اعلام كرد و آمدن خود و بزرگان تنیس جهان را مستلزم هزینه های هنگفت و پذیرایی و بلیط رفت و برگشت عنوان كرد . به هر حال با لطف خدا و كمك دوستان در اولین دوره دست به برگزاری این جام زدیم كه الحمدالله هیئت تنیس با كمك اسپانسرها و بخش های خصوصی سربلند شد. در خصوص این هدف باید گفت : آمدن بزرگانی نظیر بهرامی و امیلیو سانچز و بورگ به تهران همانند آمدن رونالدو و بزرگان فوتبال به ایران است، پس برگزاری چنین جامی-هر چند در سطح نمایشی-وجهه بین المللی خاصی دارد و من امیدوارم علاقه مندان واقعی و فهیم تنیس و ورزشكاران نسل جوان ایران نهایت استفاده را از حضور بزرگان این رشته در تهران ببرند هدف اصلی من و همكارانم حرفه ای كردن این ورزش و ایجاد دیدی جدیدتر نسبت به تنیس در ایران با توجه به استعدادها و علایق موجوداست و دیگر اینكه باید بخش های خصوصی و اسپانسرهای بزرگ را از اهمیت برگزاری مسابقات تنیس آگاه كنیم كه امروز می بینیم تا حدود زیادی در این امر مؤفق بوده ایم . در كل ، جذب سرمایه ها و برگزاری چنین مسابقاتی سبب اعتبار و اعتلای تنیس كشور می شود و امیدوارم در جهت رشد تنیس كمك كوچكی به فدراسیون و ورزش كشور كرده باشیم .

جمشیدی در ادامه گفت : هزینه برگزاری چنین جامی خیلی بالاست و ما با بودجه هیئت استان حتی قادر به پرداخت هزینه پذیرایی میهمانان هم نیستیم . لذا با كمكگرفتناز اسپانسر و ایجاد سایر طرح های فرهنگی و ورزشی و اقتصادی سعی داریم جوانان را بیشتر جذب تنیس كنیم . رییس هیئت تنیس استان تهران به سؤال تبیان مبنی بر نقش فدراسیون در این جام گفت : هر چند كه كلیه رایزنی ها و برنامه ریزی ها در هیئت استان تهران صورت گرفته و این جام را در تقویم سالانه خود گنجانده ایم،اما ما در سیاست گزاری های خود مستقل عمل می كنیم و در خصوص مسائل فنی نیز از فدراسیون هم مشورت می گیریم در كل ، ما با بودجه ناچیز خود دست به برگزاری این مسابقات زده ایم كه كلیه هزینه ها را خود هیئت استان با جذب اسپانسر و طرح های دیگر تهیه و پرداختكند و به لحاظ مالی كمكی از فدراسیون به ما نمی شود. در نهایت از آقای خزایی رئیس فدراسیون تنیس انتظار همكاری بیشتری دارم چرا كه هیئت تنیس فرزند فدراسیون تنیس است و پدر همواره سعی در رشد و موفقیت فرزنددارد و من امیدوارم با این گونه حركات و برگزاری این مسابقات و مسابقات آتی فدراسیون و هیئت استان رسمیت جهانی تری به تنیس ایران به خصوص در رنكینگ بین الملل بدهیم .

وی در پایان از صدا و سیما و بخش های مختلف دولتی و خصوصی كه در برگزاری این مسابقات در این سطح جهانی و بالا كمك كرده اند قدردانی كرد . این مسابقات 19 و 20تیر ماه جاری در زمین تنیس مجموعه انقلاب تهران با حضور بیون برگ تنیس باز افسانه ای جهان از سوئد ، امیلیو سانچز از اسپانیا و پرن فورس سوئدی و منصور بهرامی تنیسور نامی ایرانی برگزار می گردد .