تبیان، دستیار زندگی
در هفته موسوم به مارتین لوتر کینگ و همزمان با گرامیداشت این سیاهپوست مبارز و مخالف با تبعیض نژادی، فیلم جدید کمدی کوین هارت و ایس کیوب که Ride Along («حرکت در مسیر» یا «سواری در مسیر» نام دارد،در صدر آثار پر فروش سینماهای آمریکای شمالی ایستاد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رکورد با کمدی


در هفته موسوم به مارتین لوتر کینگ و همزمان با گرامیداشت این سیاهپوست مبارز و مخالف با تبعیض نژادی، فیلم جدید کمدی کوین هارت و ایس کیوب که Ride Along («حرکت در مسیر» یا «سواری در مسیر» نام دارد،در صدر آثار پر فروش سینماهای آمریکای شمالی ایستاد.

رکورد با کمدی

میزان فروش این فیلم در سه هفته بیش از چهل و یک میلیون دلار بوده است ، که یک شروع  خوب و رکوردی جدید در این زمینه برای ماه ژانویه در این منطقه از جهان به حساب می آید. این فیلم که در بیش از 2600 سالن در آمریکا و کانادا به نمایش در آمده، با فروش فوق از رکورددار قبلی در زمینه شروع فروش در ماه ژانویه که Clover field بود و در بدو اکرانش 1/40 میلیون دلار فروخته بود، فراتر رفت. در میان کارهای کمدی بدون محدودیت زمانی در اکران نیز Ride Along فقط پشت سر تد قرار می گیرد که در سه روز نخست پخش اش در ژوئن 2012 به فروش 4/54 میلیون دلاری دست یافت. شروع خوب «سواری در مسیر» را می توان به چند نکته ارتباط داد. یکی کار عالی بازاریابی و تبلیغاتی روی آن بود که باعث شد در خیابانها و بازارها نقش و نمای آن به طور وسیع به چشم بخورد و دومی کیفیت خوب فیلم که حتی در نمایش های امتحانی و اولیه هم می شد صدای خنده تماشاگران فیلم را می شنید و متوجه تأثیرگذاری مثبت آن روی سایرین شد. بازیگران اصلی فیلم هم که نام شان پیشتر آمد، هنرمندانی پر طرفدار هستند و این مسئله نیز به خودی خود طیفی قابل توجه را به محل نمایش فیلم کشاند.

مطالعات می گویند از کل تماشاگران این فیلم 57 درصد زن و 54 درصد بیش از 25 ساله بوده اند و با کشیده شدن طیف های مختلف نژادی و فرهنگی به سمت این فیلم پیش بینی فروش حداقل 120 میلیون دلاری برای آن در آمریکا و کانادا کاملاً منطقی و بدیهی می نماید. «تنها بازمانده» که دیگر محصول تازه کمپانی یونیور سال است، این هفته با فروش 2/23 میلیون دلاری در جای دوم جدول پرفروش ها قرار گرفت و تنزل فروش 39 درصدی آن در چهارمین هفته اکرانش رقمی معمولی و حتی مثبت و از پایه های توفیق آن نشان می دهد. این فیلم که پیرامون جنگ در افغانستان است، تا این لحظه در آمریکا و کانادا 74 میلیون دلار فروخته است.

مطالعات می گویند از کل تماشاگران این فیلم 57 درصد زن و 54 درصد بیش از 25 ساله بوده اند و با کشیده شدن طیف های مختلف نژادی و فرهنگی به سمت این فیلم پیش بینی فروش حداقل 120 میلیون دلاری برای آن در آمریکا و کانادا کاملاً منطقی و بدیهی می نماید.

یک فیلم جدید دیگر به نام The Nut Job یا «کار دیوانه وار» (شغل دیوانه وار) که یک انیمیشن است، این هفته با فروش خوب دور از انتظاری برابر با 6/20 میلیون دلار در رده سوم جدول پر فروش های آمریکای شمالی نشست. این بهترین شروع فروش برای یک فیلم محصول کمپانی اوپن رود و فراتر از رکورددار قبلی شروع فروش در این کمپانی است که «پرنده های آزاد» نام دارد و کارش را آبان ماه امسال با شروع فروشی برابر با 8/15 میلیون دلار آغاز کرده بود. شاید یک دلیل عمده فروش مساعد «شغل دیوانه وار» به خاطر برنامه ریزی خوب برای زمان اکران آن باشد. «یخ زده» که یک کار کارتونی است و در عین حال فیلمی خانوادگی به شمار می آید، آخرین فیلم بزرگ این ژانر بود که به نمایش در آمده بود و این مربوط به دو ماه پیش می شد و تصور حاکم این بود که نبود اثری تازه از این ژانر از آن زمان تاکنون پخش کاری جدید را می طلبید و سندی بر موفقیت آن می شد و این چنین نیز بود. تصور می رود که این فیلم حداقل 70 میلیون دلار در آمریکا و کانادا بفروشد که این هم یک حد نصاب تازه برای محصولات شرکت اوپن رود خواهد بود.

رکورد با کمدی

فیلم جدید دیگری پیرامون جک رایان همان مأمور مخفی ویژه ای که آثار پر فروش متعددی درباره وی طی 25 سال اخیر ساخته شده و نام جنبی Shadow Recruit هم به آن اطلاق شده، این هفته با فروشی 2/17 میلیون دلاری کارش را در سینماهای آمریکای شمالی شروع کرد و با این رقم در رده چهارم جدول پر فروش ها نشست. این پنجمین فیلم بلند ساخته شده پیرامون کاراکتر جک رایان است و اگر در کارهای قبلی اغلب هریسون فورد این رل را ایفا می کرد، در این فیلم جدید این کار به کریس پاین سپرده شده است. شروع فروش این فیلم برابر با چیزی است که یکی دیگر از فیلم های جک رایان با نام «شکار اکتبر سرخ» به جا گذاشته بود و البته پخش آن فیلم به 24 سال پیش بر می گردد و قیمت بلیت سینماها به اندازه نیمی از بهای امروز بود و همین مسئله دستاوردهای آن فیلم را بسیار بالاتر از فیلم جدید نشان می دهد.

با این که این هفته کارتون جدیدی مثل «کار دیوانه وار» وارد بازار شد. «یخ زده» محبوب ترین انیمیشن ماههای اخیر جهان به فروش قابل توجه اش در آمریکا و کانادا ادامه داد و به ذوب کردن دل مردم و اندوختن جیب سازندگانش استمرار بخشید و به رغم 19 درصد تنزل در فروش 12 میلیون دلار سود در گیشه ها به بار آورد و در رده پنجم جدول پر فروش ها نشست. در میان فیلم هایی که هفته نهم اکران خود را سپری می کنند، این چهارمین شروع فروش برتر طی تمامی ادوار به حساب می آید. این فیلم تا این لحظه 332 میلیون دلار در آمریکا و کانادا فروخته و بنظر می رسد که به زودی از فروش 368 میلیون دلاری «من نفرت انگیز 2» عبور کند که دیگر انیمیشن بسیار سود ساز سال 2013 بوده که شعاع فروش آن به سال 2014 هم بسط یافته است.

«سهم شیطان» که دیگر فیلم تازه اکران شده این هفته است، با اکتفا به فروشی 5/8 میلیون دلاری فقط در رده هفتم جدول پر فروش ها قرار گرفت. فراموش نکنیم که شروع فروش Devils Due در قیاس با آغاز فروشی که «ماما» در ماه ژانویه داشت و به 4/28 میلیون دلار رسید. اندک است و همین طور از شروع فروش های 7/33 میلیون دلاری «شیطان درون» و 8/14 میلیون دلاری The Rite نیز عقب ماند. این مسئله و همچنین آغاز اکران قسمت جدید «فعالیت های ماوراالطبیعه» که «نشان شده ها» هم نامیده شده و «سهم شیطان» نشان می دهد که به رغم محبوب ماندن کارهای سبک «هارور» (وحشت) باید از موضوعاتی که همراه با قطعات مستندوار و گرفتن تصاویر با دوربین های مستقر بر شانه است، به قصد تنوع هم که شده، پرهیز کرد و در فیلم های وحشت انگیز هم به نوآوری دست زد.

بخش سینما و تلویزیون تبیان


منبع : روزنامه بانی فیلم

مطالب مرتبط:

تماشاچی کره ای 

رکورد هابیت ها