تبیان، دستیار زندگی
این روزها برند نوکیا به یکی از پرحاشیه ترین برندها تبدیل گشته است و هر روز پیرامون این برند اخبار و شایعات داغی به گوش می رسد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برند پرحاشیه این روزها


این روزها برند نوکیا به یکی از پرحاشیه ترین برندها تبدیل گشته است و هر روز پیرامون این برند اخبار و شایعات داغی به گوش می رسد.

برند پرحاشیه این روزها

پیش از این در هفته هایی که گذشت شایعه حضور یک اسمارت فون اندرویدی با نام تجاری «Nokia Normandy» در خانواده اسمارت فون های این برند به گوش می رسید. حال evLeaks با انتشار تصویری که ادعا می کند همان Nokia Normandy می باشد بیش از پیش به این ماجرا رنگ و بوی واقعیت بخشیده است. در تصویر درج شده شما به راحتی می توانید رابط کاربری مترو (Metro UI) را در اسمارت فون Nokia Normandy تشخیص دهید.

این طور که از شواهد معلوم است برند نوکیا دست به کار بزرگی زده است و قرار است اسمارت فون Nokia Normandy خود را با سیستم عامل اندروید ورژن غیر گوگلی و البته توسعه یافته روانه بازار اسمارت فون ها نماید. گفتنی است که خبری از وجود اپلیکیشن های اختصاصی گوگل در این ورژن اندروید نیست. البته در صورت نیاز شما می توانید به صورت جداگانه آن ها را دریافت و نصب نمایید اما به صورت دیفالت (پیش فرض) موجود نمی باشند.

برند پرحاشیه این روزها

در حالی که همگی منتظر ورود پرچمداران جدید نوکیا هستیم، این کمپانی رویداد MWC در بارسلونا را که ماه آینده برگزار می‌شود انتخاب کرده است. پیش از این دو پرچمدار در فضای نت رو نمایانده بودند، اما @NextLeaks امروز مشخصات پایانی این دو را منتشر کرده است.1820 با یک صفحه نمایش 5.2 اینچی با کیفیت 2K و یک دوربین Lytro-like همراه با فلش زنون خواهد آمد. یک باتری 3400 میلی آمپری، پردازشگر قدرتمند اسنپدراگون 805، یک رم قدرتمند 3 گیگابایتی و حافظه داخلی 32 گیگابایتی از دیگر مشخصات این غول نوکیایی هستند. گفته می‌شود که این هوشمند در ماه مارچ عرضه خواهد شد.

پرچمدار بعدی یک فبلت خواهد بود که دقیقا دارای ویژگی‌های 1820 بوده با این تفاوت که دارای یک صفحه نمایش 6 اینچی است. بعلاوه یک دوربین 30 یا 25 مگاپیکسلی هم برای این فبلت در نظر گرفته شده است. بر طبق منبع انتشار دهنده این دستگاه احتمالا سپتامبر همین امسال وارد بازار خواهد شد.

البته فعلا هیچ تایید رسمی از سوی نوکیا نسبت به این اخبار منتشر شده اعلام نشده است و باید برای اطلاعات درست‌تر کمی بیشتر منتظر بمانیم.

در مناطق جغرافیایی این کره خاکی کشورهایی مانند روسیه، کانادا و سایر کشورهای اروپایی سردسیر نیز وجود دارند که سرمای هوا اجازه نمی دهد تا بدون دستکش از کار با اسمارت فون های خود بهره ببرند

همان طور که می دانید اسمارت فون های ویندوزی خانواده Lumia برند نوکیا مجهز به نمایشگری هستند که کار با آن ها در هنگامی که حتی دستکش به دست دارید نیز به راحتی میسر است. چرا که در فصل سرما، در بعضی مناطق کره خاکی سرمای هوا به قدری است که نمی شود دستکش به دست نکرد. بنابراین دردسری که افراد در این فصل برای کار با تاچ اسکرین اسمارت فون ها وجود دارد شاید قدری اعصاب خورد کن باشد!

برند پرحاشیه این روزها

البته به غیر از برند نوکیا، اسمارت فون های دگیری نیز در بازار موجود هستند که تاچ اسکرین آن ها مجهز به این فناوری باشد و صرفا این فناوری مختص برند نوکیا نیست! البته به طبع، اسمارت فون هایی نیز هستند که این ویژگی را ندارند. برای مثال باید اذعان کنم که برند HTC گویا اعتقادی به این آپشن نداشته است! چرا که از وجود این آپشن در نمایش گر اسمارت فون های HTC One، One Mini و One Max این برند خبری نیست و نمایش گر آن ها فاقد این آپشن می باشند.

اکانت توئیتر اچ تی سی روسیه (HTC Russia) از دنبال کنندگان خود سوالی جنجالی پرسید! سوال مطرح شده این بود که در هوای سرد زمستانی بدون اینکه دستکش را از دست بیرون بکشید از اسمارت فون خود چطور استفاده می کنید؟!

برند پرحاشیه این روزها

برند نوکیا نیز بلافاصله از سوال مطرح شده بهره لازم را برد و به سرعت پاسخ این سوال را داد! برند نوکیا در پاسخی دندان شکن به اچ تی سی، تصویر از اسمارت فون ارزان قیمت خود (لومیا 520) را منتشر ساخت. جالب است که در این تصویر درج شده از سوی برند نوکیا، فردی در حال کار با لومیا 520 است که دستکش به دست دارد.

شاید شما در ذهنتان تصور کنید که اصلا کار با تاچ اسکرین گوشی در زمانی که دستکش به دست داریم لذت بخش نیست اما همان طور که در چند سطر ابتدایی نوشتم، در مناطق جغرافیایی این کره خاکی کشورهایی مانند روسیه، کانادا و سایر کشورهای اروپایی سردسیر نیز وجود دارند که سرمای هوا اجازه نمی دهد تا بدون دستکش از کار با اسمارت فون های خود بهره ببرند.

فرآوری: فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان


برگرفته از زومیت و آی تی رسان